۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

افزایش بهره وری و تولید اساسی ترین هدف جهش تولید در دیمزارها است

افزایش بهره وری و تولید اساسی ترین هدف جهش تولید در دیمزارها است

زنجان-رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: افزایش بهره وری بواسطه تکمیل اطلاعات مکانی و زراعی و افزایش تولید در واحد سطح از اهداف مهم و اساسی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری جلسه استانی طرح جهش تولید در دیمزارها، گفت: گندم اساسی‌ترین محصول حوزه کشاورزی دیم و بحث طرح جهش تولید در دیمزارها است و افزایش بهره وری بواسطه تکمیل اطلاعات مکانی و زراعی و افزایش تولید در واحد سطح از اهداف مهم و اساسی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است.

وی افزود: ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص دارد که نسبت به اراضی آبی و وسعت اراضی عدد قابل ملاحظه‌ای است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها از پارسال در زنجان شروع شده است، خاطرنشان کرد: این طرح با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مدیران ذیربط و کارشناسان در حال انجام است و امسال ۲۱۰ نفر از کارشناسان بخش خصوصی و بخش پهنه در سطح ۳۲۰ هزار هکتار مشغول به فعالیت هستند.

حسنی با بیان اینکه باید با جدیت تمام و از نزدیک در میدان حاضر شد وکارهای عملیاتی را انجام داد، گفت: باید از نزدیک نسبت به ثبت اطلاعات و آگاهی از مشکلات اهتمام بیشتری شود تا تحلیل درستی از اراضی و تولیدات آن ووضعیت کشت حاصل شود و در برنامه ریزی های بعدی مورد استفاده قرارگیرد.

وی شناسایی اراضی به لحاظ هندسی و آگاهی از مساحت آنها و اعمال عملیات زراعی مناسب در اراضی دیم بواسطه افزایش تولید و بهره وری را در برداشت حداکثری محصول مهم ارزیابی کرد و افزود: سعی کردیم در استان اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنیم تا با تکمیل این چرخه یکی از استان‌های پیشرو در این خصوص باشیم.

کد خبر 5687219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha