جنگنده‌های روسی در مسیر کشور مالی

جنگنده‌های روسی در مسیر کشور مالی

بنا به اعلام نیروی هوایی مالی، این کشور جنگنده های جدیدی از وزارت دفاع روسیه دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد ارتش مالی اعلام کرد این کشور به زودی تسلیحات نظامی جدیدی از روسیه دریافت کرد.

ژنرال «آلو بوی دیارا» فرمانده نیروی هوای مالی امروز جمعه اعلام کرد که این کشور یک محموله تسلیحاتی جدید از روسیه دریافت کرده است.

به گفته این فرمانده نیروی هوایی مالی، محموله تسلیحاتی جدید که از روسیه به مالی ارسال خواهد شد، شامل یک فروتد جنگنده سوخود -۲۵ روسیه است که برای پشتیبانی نیروی زمینی طراحی شده است. علاوه بر این، ۵ فروند آلباتروس ال -۳۹ و ۲ فروند بالگرد میک -۸ نیز در اختیار نیروی هوایی مالی قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی هوایی مالی از این تحول به عنوان نقطه عطف مهمی در به روز رسانی بی سابقه نیروهای مسلح مالی یاد کرد.

بنا به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، محموله تسلیحاتی جدید روسیه با هدف کمک به کشور مالی برای مبارزه با تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر به این کشور ارسال شده است.

ارتش مالی به طور مداوم در حال مبارزه با تروریست ها است. بر اساس بیانیه‌ای که ارتش مالی سحرگاه اخیراً منتشر کرد، نیروهای ارتش مالی روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه پس از خنثی کردن مواد منفجره در چند خط درگیری با شبه نظامیان مسلح، حملات خشونت‌آمیز آنها را دفع کردند. این بیانیه می‌افزاید: پس از ورود نیروهای کمکی زمینی و هوایی به منطقه، مجموع کشته‌های ارتش به ۱۴ تن رسید، ۱۱ نیروی ارتش زخمی شدند و ۳۱ تروریست هم به هلاکت رسیدند. رئیس ستاد ارتش مالی به خانواده‌های سربازان کشته شده تسلیت گفت و برای بهبود مجروحان ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 5687515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha