پارلمان یمن اعلام کرد؛

نقش مخرب انگلیس در یمن

نقش مخرب انگلیس در یمن

پارلمان صنعا تحرکات انگلیس علیه یمن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، پارلمان صنعا تحرکات انگلیس علیه یمنی را به شدت محکوم کرد.

پارلمان صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجلس شورای یمن، حمایت دولت انگلیس از اقدامات اتخاذ شده از سوی دولت مزدور و سرسپرده در بالا بردن دلار گمرکی بر کالاهای وارداتی محکوم است.

در این بیانیه آمده است: موضع انگلیس بیانگر میزان جنایات و کینه توزی شدید انگلیس و تلاش آن برای مانع تراشی در مسیر صلح در یمن و افزایش رنج ملت یمن است. اظهارات سفیر انگلیس نشان دهنده نقشی است که انگلیس بازی می‌کند.

پارلمان یمن اعلام کرد: انگلیس در ورای جنگ اقتصادی و سیاست گرسنه نگه داشتن بیش از سی و پنج میلیون یمنی است.

پیش از این هم محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انگلیس از اقدامات مزدوران خود در مناطق اشغالی یمن در زمینه افزایش نرخ دلار گمرکی حمایت می کند، این جنایت دیگری بر ضد شهروندان یمنی و تشدید محاصره کشورهای متجاوز آمریکایی- انگلیسی – سعودی بر ضد یمنی هاست.

محمد علی الحوثی افزود: ما هم به نوبه خود از تصمیمات اقتصادی روسیه بر ضد انگلیس و اعضای ناتو حمایت می کنیم که اشاره وی به اعمال تحریم های متقابل روسیه بر ضد تحریم های غرب علیه مسکو است.

ریچارد اوپنهایم سفیر انگلیس در یمن پیش از این در توئیتر اعلام کرد: لندن از اقدامات اقتصادی دولت یمن (مستعفی) برای جلوگیری از پیامدهای حمله «انصار الله» به بنادر نفتی یمن که منجر به توقف صادرات محموله های نفت خام شده است، حمایت می کند.

شورای عالی اقتصادی وابسته به دولت یمن (مستعفی و فراری) در تاریخ سوم ژانویه (۱۳ دی) تصمیم گرفت نرخ دلار گمرکی برای کالاهای وارداتی از طریق بنادر تحت کنترل خود را ۵۰ درصد افزایش دهد و از ۵۰۰ ریال به ۷۵۰ ریال برساند.

این تصمیم با مخالفت شدید و قاطع جنبش انصار الله مواجه شد و درباره پیامدهای این تصمیم بر وضعیت معیشت شهروندان یمنی هشدار داد اما دولت (مستعفی) یمن از این تصمیم دفاع و اعلام کرد این تصمیم هیچ تاثیری بر مصرف کنندگان یمنی نخواهد داشت و باری بر دوش آنان تحمیل نخواهد کرد چون افزایش نرخ دلار شامل کالاهای لوکس و غیر ضروری است و کالاهای اساسی مانند گندم، آرد، برنج، شیرخشک، روغن و داروها اساساً از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند.

کد خبر 5688334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha