۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹

ابراهیمی در موافقت با کلیات بودجه:

حوزه سلامت در بودجه مورد توجه جدی قرار گرفته است

حوزه سلامت در بودجه مورد توجه جدی قرار گرفته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نقاط مثبتی در بودجه در حوزه سلامت وجود دارد که اختصاص هفت همت اعتبار برای صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج از جمله این موارد است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی ابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه دو بهمن ماه) در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: نقاط مثبتی در بودجه در حوزه سلامت وجود دارد که اختصاص هفت همت اعتبار برای صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج و اختصاص حدود پنج همت برای تعرفه خدمات پرستاری و ۴۷ همت برای اجرای نظام سلامت است.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه اعتبارات برای هزینه کرد سلامت واقعی ذکر شده و اعتباراتی برای بیمه تکمیلی جانبازان در نظر گرفته شده که از بیماری‌های ناشی از جنگ رنج می‌برند.

ابراهیمی ادامه داد: اختصاص اعتبار برای استقرار سامانه الکترونیک و حذف امور گمرکی از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه برآورد دقیقی برای اجرای طرح دارویار نشده است، گفت: برای اجرای این طرح و پاسخ به نیازهای دارویی به ۹۰ تا ۱۱۰ همت اعتبار نیاز است، اما در بودجه ۶۹ همت دیده شده که نمی‌تواند پاسخگوی تأمین مواد اولیه دارو هم باشیم که باید این مورد اصلاح شود.

کد خبر 5688950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha