۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴

حجت الاسلام مهدی‌زادگان:

مباحث جغرافیای استراتژیک نیازمند اشراف نظری و عملی است

مباحث جغرافیای استراتژیک نیازمند اشراف نظری و عملی است

رئیس سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی گفت: ارائه مباحث جغرافیای استراتژیک علاوه بر جنبه‌های نظری، نیازمند تسلط بر جنبه‌های عملی است و باید کسانی به آن بپردازند که اشراف داشته‌ باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام داوود مهدی‌زادگان، رئیس سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی «سمت»، گفت: کتاب «ژئوپلتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام»، نتیجه تلاش‌های علمی و عملی یکی از فرزندان انقلاب اسلامی است. در عین حال که برخی از علوم ساحت نظری و برخی دیگر ساحت عملی دارند، اما اینکه افرادی در هردو بخش تجربه و علم را داشته باشند، کم هستند. می‌توان گفت غالباً یا مباحث نظری محض و یا عملی است.

مهدی‌زادگان در آئین رونمایی از کتاب «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» سردار سرلشگر صفوی، افزود: ارائه مباحث جغرافیای استراتژیک علاوه بر جنبه‌های نظری، نیازمند تسلط بر جنبه‌های عملی است لذا باید کسانی به آن بپردازند که اشراف داشته باشند.

وی طی سخنانی در سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی تأکید کرد: سردار صفوی یک کتاب دفاع مقدس و دنیایی از راز و رمز و مسائل مربوط به امنیت و دفاع استراتژیک را در سینه خود دارد و در این زمینه صاحب نظر است.

رئیس سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی «سمت» بیان کرد: بحثی که سردارصفوی در این کتاب به آن پرداخته‌اند، از جمله مباحثی است که نیاز است نویسنده علاوه بر آشنایی کامل بر موضوع امنیتی و استراتژیک منطقه و جهان، اشراف کامل عملی بر این موضوع مهم را نیز دارا باشد و ما مفتخریم که در سازمان سمت این کتاب گرانبها را با همکاری مرکز آینده پژوهی جهان اسلام منتشر کرده‌ایم.

کد خبر 5689120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha