۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴

مدودف: جهان به خطر بروز جنگ جهانی سوم نزدیک شده است

مدودف: جهان به خطر بروز جنگ جهانی سوم نزدیک شده است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه نسبت به نزدیک شدن جهان به خطر بروز جنگ جهانی سوم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه نسبت به نزدیک شدن جهان به جنگ جهانی سوم هشدار داد.

بر اساس این گزارش، مدودف با بیان اینکه عملیات نظامی در اوکراین اقدامی اجباری بوده و در واکنش به آماده سازی ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای تجاوز صورت گرفته است، هشدار داد که جهان به تهدید بروز جنگ جهانی سوم نزدیک شده است.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در نشست دفتر شورای عالی حزب متبوعش (روسیه یکپارچه) افزود: حزب ما باید به مردم جهان کمک کند تا بفهمند عملیات نظامی ویژه در اوکراین یک اقدام اجباری بوده و در واکنش به زمینه سازی ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای تجاوز صورت گرفته است. با توجه به وضع کنونی، واضح است که جهان به خطر جنگ جهانی سوم نزدیک شده است.

مدودف تاکید کرد: نزاع علیه دشمن خارجی از اختلافات بین احزاب اهمیت بیشتری دارد و حزب روسیه یکپارچه می تواند به گروه های ملی در گفتگو با احزاب خارجی کمک کند.

این مقام روس گفت: طبیعتاً نبرد علیه دشمن خارجی در حال حاضر از اختلافات بین احزاب برای ما اهمیت بیشتری دارد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر 5690524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha