اهداف سفر السیسی به جمهوری آذربایجان

اهداف سفر السیسی به جمهوری آذربایجان

رئیس جمهوری مصر در دومین روز سفر غیر منتظره خود به باکو، با «الهام علی اف» رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رؤسای جمهوری مصر و آذربایجان توسعه روابط و نیز موضوعات منطقه ای از جمله بحران سوریه و لیبی را بررسی کردند.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در دومین روز سفر غیر منتظره خود به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، با «الهام علی اف» رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهوری مصر ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، راه های تقویت روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز با تشکر از السیسی به خاطر تسلیت وی، بر تمایل کشورش برای ادامه پیشبرد این روابط و تقویت همکاری و هماهنگی میان دو کشور در همه سطوح تاکید کرد.

السیسی بر وجود تمایل و خواست صادقانه برای تقویت و توسعه روابط مصر و آذربایجان، بررسی ابعاد همکاری در زمینه های مختلف و ادامه هماهنگی و رایزنی سیاسی میان دو کشور تاکید کرد.

در این رایزنی همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی، از جمله تحولات فلسطین و بحران روسیه و اوکراین مورد بررسی قرار گرفت. دو کشور همچنین بر اهمیت حمایت از تلاش ها برای حل و فصل سیاسی در سوریه به توافق نظر رسیدند. پس از این گفتگو، روسای جمهوری دو کشور امضای تفاهم نامه های مشترک همکاری در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و منابع آبی را شاهد بودند.

این اولین سفر یک رئیس جمهوری مصر به باکو است.

کد خبر 5694186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha