۹ بهمن ۱۴۰۱، ۵:۳۰

هشدار ترکیه به اتباع خود برای سفر به آمریکا و غرب

هشدار ترکیه به اتباع خود برای سفر به آمریکا و غرب

وزارت امور خارجه ترکیه به اتباع این کشور برای سفر به آمریکا و اروپا با توجه به تشدید اقدامات ضد اسلامی و نژادپرستانه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، وزارت امور خارجه ترکیه به اتباع این کشور برای سفر به آمریکا و اروپا با توجه به تشدید اقدامات ضد اسلامی و نژادپرستانه هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به تشدید روند اسلام ستیزی و بیگانه ستیزی، حوادث دارای ماهیت نژادپرستی و نیز تظاهرات گروه های حامی تشکیلات تروریستی که ترکیه را در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، بلژیک، فرانسه، اسپانیا، سوئد و ایتالیا هدف قرار می دهد، رویدادهای اخیر را نشانگر میزان خطرناک بودن سطح تعصب دینی و نفرت پراکنی در اروپا برشمرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با بیان اینکه جریان های نژادپرستانه در اروپا به سطح نگران کننده ای رسیده است، به اتباع خود در کشورهای اروپایی و شهروندانی که قصد سفر به آنها را دارند هشدار داد تمام تدابیر احتیاطی را رعایت کرده و از مناطق تظاهرات دور شوند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از اتباع خود خواسته است تا با مقامات امنیتی محلی در تماس باشند و در صورت مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی با ماهیت نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه، خویشتنداری کنند.

این وزارتخانه همچنین از شهروندان ترکیه خواست تا بیانیه ها و هشدارهایی را که از سوی سفارتخانه ها و کنسولگری های ترکیه در پایتخت ها و شهرهای اروپایی اعلام خواهد شد، دنبال کنند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای دیگر، با اشاره به حملات لفظی و فیزیکی نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه درپی تظاهرات های گسترده در آمریکا پس از کشته شدن فردی سیاهپوست با نام «تایر نیکولز» توسط پلیس، از اتباع ترکیه ای مقیم ایالات متحده و شهروندانی که قصد سفر به این کشور را دارند خواست با اتخاذ تدابیر لازم، از مناطق تظاهرات دور شوند و با مقامات امنیتی محلی در تماس باشند و در صورت مواجه شدن با هرگونه حمله نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه خویشتنداری خود را حفظ کنند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از شهروندان این کشور خواست بیانیه ها و هشدارهای بعدی را که از سوی مراجع امنیتی آمریکا، این وزارتخانه، سفارت ترکیه در واشنگتن و کنسولگری های آن در ایالات متحده صادر خواهد شد، دنبال کنند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5694578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha