۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶

شرکت دفاعی ترکیه برای تمام اعضای ناتو نرم‌افزار اطلاعاتی می‌سازد

شرکت دفاعی ترکیه برای تمام اعضای ناتو نرم‌افزار اطلاعاتی می‌سازد

یک شرکت دفاعی دولتی در ترکیه اعلام کرد که به‌زودی تمام کشورهای عضو ناتو از نرم‌افزار اطلاعاتی ساخت این شرکت استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، شرکت دفاعی دولتی اِس‌تی‌اِم ترکیه، اعلام کرد که با عقد دو قرارداد بزرگ، به زودی برای تمام کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نرم‌افزار زیرساخت اطلاعاتی تولید خواهد کرد.

سازمان ارتباطات و اطلاعات ناتو این تصمیم را اتخاذ کرده و شرکت مذکور با این قراردادها، مسئولیت هدایت، جمع‌آوری، پردازش، انتشار و استفاده از اطلاعات جاسوسی در داخل ناتو را برعهده خواهد داشت.

این شرکت در رقابت با چندین شرکت پیشتاز در حوزه تولید نرم‌افزار واقع در کشورهای عضو ناتو، امتیاز این قرارداد را به دست آورد و گفته می‌شود این «یکی از پروژه‌های بزرگ تولید نرم‌افزار است که تاکنون بین ناتو و ترکیه امضا شده است.»

اس‌ام‌تی اعلام کرد: این نرم‌افزار از تمامی مراکز فرماندهی ناتو حمایت خواهد کرد و آنها را تحت پوشش خواهد داشت. تمام ستادهای فرماندهی و پایگاه‌های نظامی ناتو در سراسر جهان، جریان اطلاعاتی خود را از طریق این نرم‌افزار مدیریت خواهند کرد. انتظار می‌رود این پروژه ظرف سه سال و نیم آینده تکمیل شود.

کد خبر 5695006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha