۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۳۸

معاون اقتصادی استاندار سمنان:

اطلس سرمایه‌گذاری استان سمنان در دست تدوین است

اطلس سرمایه‌گذاری استان سمنان در دست تدوین است

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه اطلس سرمایه‌گذاری استان در دست تدوین است، گفت: شناساندن ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری محور این اطلس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صادقی شامگاه یکشنبه در نشست خبری به میزبانی استانداری سمنان ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای جذب سرمایه گذار برای اقصی نقاط استان بیان کرد: اطلس سرمایه‌گذاری در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه شناساندن ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در استان محور این اطلس خواهد بود، افزود: جذب سرمایه‌گذار و شکوفایی اقتصادی استان دو راهبردی است که در این سند دیده شده است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه طبق این اطلس هر سرمایه‌گذار که وارد استان خواهد شد بر پایه آمایش سرزمینی و ظرفیت هر منطقه، تشویق به سرمایه گذاری خواهد شد، بیان کرد: تنوع سرمایه گذاری در این اطلس دیده شده است.

صادقی با بیان اینکه علیرغم تمام مشکلات و موانع خوشبختانه یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان صورت گرفته است، بیان داشت: یکی از مباحثی که به آن تاکید داریم، توسعه سرمایه گذاری در امر صنایع تبدیلی و فرآوری است.

وی با بیان اینکه سه واحد فرآوری در استان سمنان وجود داشت که امروز این تعداد به ۱۰ مورد رسیده است، گفت: ۱۱ پروژه اقتصادی در زمینه فرآوری و تبدیل در دست اقدام برای دریافت مجوز است که می توانند نقش خوبی در توسعه اقتصادی و اشتغال استان ایفا کنند.

معاون اقتصادی استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی درباره گرانی به خصوص اقلام مورد نیاز و اساسی مردم سمنان، گفت: در راستای کاهش گرانی، نظارت بر عرضه و بازار در سراسر استان تقویت شده است.

صادقی با بیان اینکه در راستای این نظارت‌ها ۱۰ هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات معرفی شده است، افزود: در کنار این موضوع تامین اقلام مورد نیاز شب عید و ماه رمضان مردم نیز در دستور کار قرار دارد تا مردم دغدغه‌ای در این امر نداشته باشند.

کد خبر 5695561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha