۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸

موضع گیری جدید برلین درباره جنگ اوکراین

موضع گیری جدید برلین درباره جنگ اوکراین

دادستان آلمان اعلام کرد که برلین شواهدی از جنایات جنگی در اوکراین را جمع آوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادستان کل آلمان در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد گفت: آلمان شواهدی از جنایات جنگی در اوکراین جمع‌آوری کرده و ما نیاز به یک روند قضایی در سطح بین‌المللی را جدی می‌دانیم.

پیتر فرانک گفت: در حال حاضر، برای مثال، ما بر کشتارهای دسته جمعی در بوچا یا حملات علیه زیرساخت های غیرنظامی اوکراینی تمرکز کرده ایم. تعداد کل موارد ما سه رقمی است.

وی در ادامه افزود: آلمان در مارس ۲۰۲۲ جمع آوری شواهد را برای تعقیب جنایات جنگی احتمالی، از جمله با مصاحبه با پناهندگان اوکراینی و ارزیابی اطلاعات در دسترس عموم آغاز کرده است. ما خود را برای یک پرونده دادگاه احتمالی بعدی آماده می کنیم – چه با ما در آلمان باشد، چه با شرکای خارجی ما، چه در دادگاه بین المللی.

لازم به ذکر است که اوکراین و متحدانش، مسکو را به ارتکاب جنایات جنگی به ویژه در شهر بوچا در حومه کی‌یف و همچنین بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین متهم می‌کنند. اتهاماتی که مسکو آنها را رد می‌کند.

کد خبر 5700150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمودزاده IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      این جنایات اگر در یکی از کشورهای خاورمیانه انجام شود عین دمکراسی است اما چون در قاره اروپا انجام می شود جنایات است و این نشان دهنده ان است که شما اروپایی‌ها ما مردم خاورمیانه را جز آدمیزاد به حساب نمی اورید شب بخیر هیتلر