۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸

فرماندار فامنین:

دولت سیزدهم دولتی کارآمد است

دولت سیزدهم دولتی کارآمد است

همدان- فرماندار فامنین گفت: ایران، کشور موفقی است و دولت سیزدهم به تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی دولتی کارآمد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح الله حسینی شاخص شنبه با حضور در بین نمازگزاران مسجد صاحب‌الزمان فامنین به تحلیلی از شرایط روز و وضعیت کشور پرداخت و ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرالمومنین (ع) گفت: امام علی (ع) در حکمت ۸۲ نهج البلاغه می‌فرمایند من شما را به پنج چیز توصیه می‌کنم: اول هیچیک از شما به غیر از خدا به کسی امیدوار نباشد و امید به خدا کلید گره گشایی است، دوم از هیچ چیز جز گناه نترسید و معصیت انسان را از خدا دور می‌کند، سوم چیزی را نمی‌داند نگوید، چهارم از یاد گرفتن حیا نکند، پنجم بر شما باد صبوری و در قرآن نماز و صبر کنار هم آمده است.

وی با بیان اینکه ️با پیروزی انقلاب دشمنی‌های علنی با کشور شروع شد و با فتنه افکنی و فتنه سیستان، کردستان و خوزستان دشمن به دنبال متوقف کردن روند پیشرفت این انقلاب بود، اظهار کرد: روزی نبوده که انقلاب با فتنه مواجه نباشد و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور ما با فتنه‌های عجیب، پیچیده و بزرگی مواجه بوده است.

ف️رماندار فامنین با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ فتنه دشمن در غالب دیگر و پیچیدگی‌های متفاوت در کشور نمایان می‌شود و اغتشاشات که در ایام پاییز کشور با آن مواجه بود یک فتنه بسیار بزرگ و پیچیده بود، گفت: ️این روزها، گلایه مردم عزیز ما که به جا است؛ بیشتر گلایه اقتصادی و معیشتی است، اما می‌بینیم در زمانی که کشور تصمیم به اصلاح و واگذاری یارانه‌ها به مردم می‌گیرد که باعث تفاوت قیمت‌ها می‌شود، مردم با دولت همراهی می‌کنند و در اوج فشار اقتصادی مردم همراه هستند اما به خاطر مرگ یک دختر حرکتی در کشور رخ داد که کشور را به چالش می‌کشد و دشمن عنوان می‌کند مشکل اقتصادی است.

این مقام مسئول ادامه داد: اول باید بدانیم این فتنه و این اغتشاشات که به وجود آمد ضعیف‌ترین موضوعی که در آن دخیل بود مسائل اقتصادی بود و دشمن سوار بر موج احساسات و هیجان در کشور شد و حرکتی انجام داد. زمانی می‌دیدیم کشورهایی آمریکایی و اروپایی ملتمسانه به پای مذاکره می‌آمدند بعد از این حوادث می‌گویند صبر کنید ما فعلاً در خصوص این موضوع نظری نداریم، این یعنی دشمن در این موضوع به هدف خود رسیده و بر این موج احساسات مردم و هیجاناتی که در کشور بود سوار شده و به اهداف خودش نزدیک شد.

️حسینی شاخص یادآور شد: آنها لطمه بزرگی به کشور وارد کردند اما پیروز نشدند و عدم پیروزی آنها نشان دهنده عمق وفاداری مردم نسبت به نظام و انقلاب است اما سوار شدن آنها بر موج افکار عمومی بیانگر این است که افکار جوانان عزیز این کشور در اختیار کشور و مسئولین دلسوز نظام نیست و آنها ممکن است بعدها نیز تصمیمات این چنینی داشته باشند.

فتنه بعدی چه خواهد بود؟

و️ی با طرح این سوال که «‌فتنه بعدی چه خواهد بود؟»، تصریح کرد: با این سوال به دو موضوع اشاره می‌کنم: اول فتنه ۱۴۰۱ که با مرگ یک دختر و دروغ پردازی رسانه‌های غربی و سوار شدن بر افکار عمومی در کشور ایجاد شد به نوعی تمام شده اما خاموش نشده و آتش زیر خاکستر است و فتنه ۱۴۰۱ به نوعی تمام شده است اما فتنه‌های دیگر را بدون تردید در کشور خواهیم داشت و ممکن است فتنه‌ای که در آینده با توجه به در پیش رو بودن دو سال حساس و سرنوشت ساز سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ شکل بگیرد.

ف️رماندار فامنین ادامه داد: دشمن به واسطه حساسیت‌هایی که در پیش رو داریم بر ناکارآمدی نظام و ناکارآمدی دولت مانور خواهد داد. آیا نظام کارآمد است؟ خیلی از افکار عمومی می‌گویند بله، قبل از انقلاب توانمندی انقلاب اینها بود الان اینها را نداریم اما وقتی تحقیق و بررسی دقیق می‌کنیم، می‌بینیم این‌طور نیست.

و️ی با اشاره به اینکه امروز کشور با آنکه در تحریم دشمنان قرار گرفته‌ایم به مراتب صدها بار بهتر و توانمندتر از ۴۰ یا ۵۰ سال پیش است، گفت: ما در جایگاه نظامی، سیاسی و علمی جز ۱۰ کشور برتر دنیا و منطقه هستیم و در حفاظت از مرزها و ایجاد گفتمان جز کشورهای برتر هستیم اما متأسفانه به دلیل اینکه افکار عمومی جامعه در دست فضای مجازی است و در اختیار ما نیست همواره گفته می‌شود، ما کشور موفقی نیستیم و بعضی اوقات خودمان را با قبل از انقلاب و بعضی اوقات با کشورهایی که در دنیا وجود دارد و در دو موضوع مقایسه‌ای هم بدون تردید کشور سربلند ایران حرف برای گفتن دارد.

حسینی شاخص با بیان اینکه دومین فتنه که در دو سال آینده احتمالاً ما با آن مواجه خواهیم بود، ایجاد گفتمان ناکارآمدی دولت است، آیا دولت کارآمد است یا خیر؟؛ اظهار کرد: ️ شاید این روزها افکار عمومی بعضاً اشاره بر ناکارآمدی دولت دارد. با چه بیانی ما این را تبیین کنیم که این دولت ناکارآمدی نیست و دولتی است که تمام توان خود را برای گره‌گشایی کار مردم گذاشته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر اقدامات یکسال اخیر را مرور کنید علی رغم تحریم‌های خارجی و متأسفانه فتنه‌های داخلی که عده‌ای برای حفظ جایگاه خودشان با دشمن همراهی کردند و عده‌ای سکوت کردند، اما رهبر عزیز و مقتدر ما در ۵ سخنرانی که از مهر ماه تا پایان دی‌ماه داشتند بر کارآمدی‌های دولت اشاره کردند که از جمله آنها: اول علت فتنه اخیر بازشدن گره‌هایی که در طول چهل سال باز نشدند و در حال گشوده شدن بودند، دوم آمریکا اگر پول‌های بلوکه شده کشور ما را اگر در این دولت کارآمد آزاد می‌کرد این دولت می‌توانست کارهای بزرگ و خوبی انجام دهد، سوم در این چند روز اغتشاشات کشور دولت کارهای بزرگی انجام داد.

این مقام مسئول در تشریح این موضوع گفت: دستیابی دانشمندان ایرانی به روش درمان جدید سرطان خون که در دنیا بی نظیر است، بومی سازی دستگاه کلیدی برای چاه‌های نفت و گاز، خط آهن بخش مهمی از بلوچستان، چندین کارخانه و پالایشگاه فراسرزمینی، بهره برداری از چندین نیروگاه برق، از ماهواره بر بومی رونمایی شد، موشک جدیدی که دشمن از رونمایی آن متحیر شد رونمایی شد اینها در چند هفته اغتشاشات اخیر به نتیجه رسید.

️فرماندار فامنین با بیان ین که رهبر عزیزمان به دولت توصیه‌ای کرد و فرمودند درگیر فضای روانی که دشمن ایجاد می‌کند، نشوید و کارتان را انجام دهید و امروز می‌بینید دولت، در کنار مردم عزیز ایران در حال پیشبرد اهداف، مشغول کار خود است؛ یادآور شد: بدون تردید سال آینده با توجه به روحیه جهادی که ما در وجود مسئولین می‌بینیم، اتفاقات خوبی در کشور اتفاق خواهد افتاد که مردم از این اتفاقات بهره مند خواهند شد.

حسینی شاخص درخصوص شهرستان فامنین نیز گفت: برخی مشکلات شهرستان که پیگیر آن هستیم از جمله منطقه ویژه اقتصادی که نزدیک دو دهه روی زمین مانده است و باید با قوت پیگیری شود و در این مسیر از مردم دو درخواست داریم، اول دعای خیر شما و دوم کمک و هر جا موضوع و راهنمایی و مشورتی بود در خدمت شما برای جلو بردن یک قدم در شهرستان هستیم و این کار قطعاً سخت است و با کمک شما این کار انجام خواهد شد.

کد خبر 5700393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ق ر IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      معیشتی زندگی از زمان دولت قبل خیلی خیلی خیلی سختر شده