۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷

استاندار زنجان:

صنایع بزرگ باید تولید کننده برق باشند

صنایع بزرگ باید تولید کننده برق باشند

زنجان- استاندار زنجان گفت: در استان زنجان باید به سمتی حرکت کنیم که صنایع بزرگ خود تولیدکننده برق باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعت برق، گفت: حرکت به سمت تولید توزیع یافته و کنترل داده محور دو هدف بسیار مهم در تولید انرژی است که با توجه به انرژی‌های نو و حرکت به سمت دانه بندی‌های ریز در کنترل داده‌ها محقق خواهد شد.

وی افزود: توجه به صنایع و هدایت صنایع بزرگ به سمت خود تولیدکنندگی و تولید انرژی به صورت انرژی‌های نو بسیار حائز اهمیت است و باید با ترغیب افراد با سرمایه‌های کوچک به تولید انرژی با استفاده از انرژی‌های نو و با تمرکز با راندمان دست پیدا کنیم.

استاندار زنجان تولید انرژی به صورت انرژی‌های نودر خانه‌های روستایی با استفاده از حمایت‌های دولتی را مهم دانست و افزود: امیدواریم تاسال آینده بتوانیم شاهد کارهای خوبی در این زمینه باشیم.

افشارچی حرکت به سمت دانه بندی‌های ریز را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: دانه بندی‌های ریز در کنترل داده‌ها بسیار مؤثر بوده و این داده‌ها در دراز مدت در برنامه ریزی ها بسیار مورد استفاده خواهند بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۶۰۰ چاه روستایی برق دار شدند، گفت: این عدد در سال ۸۷ ۳۶۰۰ چاه بوده که در طول ۱۴ سال تقریباً دو برابر شده است.

افشارچی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهری و ۳۰ درصد جمعیت روستایی است، گفت: مصرف آب شرب روستایی برابر با مصرف آب شرب شهری است که نشانگر مصرف بی رویه آب وحاکی از آن است که آب شرب روستایی در جای دیگری مصرف می‌شود.

استاندار زنجان مساله تأمین آب را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: آورد آب نسبت به برداشت آن ۱۰۰ میلیون متر مکعب است و از مصرف تا برداشت بسیار فاصله داریم.

وی ادامه داد: سالانه صد میلیون متر مکعب آب بیشتر برداشت می‌کنیم که اگر بتوانیم در طول ۱۰ سال آینده آورده و برداشت آب را به سطحی برسانیم که بین آن یک تعادل مناسب ایجاد کنیم به دستاورد بزرگی خواهیم رسید.

افتتاح ۳۷ طرح بزرگ صنعت برق استان زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۳۷ پروژه در قالب ۵۸۹ ریزپروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۲۲ میلیارد ریال در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

پیام جوادی افزود: از هفته دولت تاکنون، ۳۷ پروژه در قالب ۵۸۹ ریز پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۲۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه در پروژه تبدیل سیم مسی به کابل با هدف جلوگیری از سرقت و شبکه و کاهش اتصالی‌ها انجام شده و در این پروژه‌ها شبکه بازطراحی انجام می‌شود، گفت: طرح‌های روشنایی معابر در روستاها همزمان با اصلاح بهینه و تعویض سیم و کابل روستاها انجام می‌شود و در بسیاری از روستاها چراغ‌های فرسوده را تعویض کرده، چراغ‌های نو و ال‌ای‌دی را جایگزین کرده‌ایم.

جوادی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ پست جدید به شبکه توزیع برق استان زنجان افزوده شده است، افزود: اکنون ۹۰۶ روستای استان زنجان دارای برق هستند.

کد خبر 5701014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha