۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

اولین روز اکران فیلم‌های فجر در اصفهان

اولین روز اکران فیلم‌های فجر در اصفهان

اصفهان- اولین روز از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اصفهان در حالی سپری شد که دو فیلم انتخاب شده در سینمای سپاهان نتوانست رضایت خاطر برخی از اهالی هنر را به خود جلب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین روز از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان سپری شد و سینما سپاهان با اکران دو فیلم «هفت بهارنارنج» و «آه سرد» از اهالی رسانه و هنرمندان میزبانی کرد. دو سینمای فلسطین و ساحل نیز چندان با مخاطب زیادی روبرو نبوده است و به گفته هنرمندان باید این موضوع آسیب‌شناسی شود و در کنار آن برای ایجاد دغدغه در بین جوانان و نوجوانان در این حوزه چاره‌اندیشی کرد. علاوه بر این دو فیلم اکران شده در سینمای سپاهان جذابیت کافی را برای مخاطبان به همراه نداشت و هر دو با روایتی کُند همراه بود.

هفت بهار نارنج روایتی از هفت سال مراقبت از همسری دلسوز و سالخورده را نشان می‌دهد که گاه دچار فراموشی شده و در خیال خود با همسرش هم‌سخن شده است. نقس اصلی این فیلم با هنرمندی علی نصیریان ایفا شده که به گفته کارگردان این فیلم، بخشی از زندگی نصیریان را روایت می‌کند. هرچند که از ایفای نقش جذاب نصیریان نمی‌توان گذشت اما ریتم کند فیلم و عاشقانه‌های دوران سالخوردگی و حتی بی‌جواب ماندن سوال‌هایی در ذهن مخاطب، احساس رضایتی را در بین تماشاگران ایجاد نکرد. اما پرداختن به یک مسئله اجتماعی و القای احساسات عاشقانه و حتی دردهای دوران کهن‌سالی برای برخی دیگر از تماشاگران رضایت‌بخش بود.

حتی در گوشه‌ای از فیلم به راهکارهایی از در امان ماندن فراموشی از جمله مطالعه مستمر و جدول حل کردن و ریاضیات اشاره دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از نویسندگان حوزه سینما در باره فیلم هفت بهار نارنج می‌گوید: با توجه به تجربه آقای گل سفیدی به عنوان فیلمبردار، اتفاقات این فیلم، قاب‌بندی‌ها و نماها بسیار با کیفیت و قابل تأمل است. اما انفکاک بین نشان دادن عاشقانه‌های دوران سالخوردگی و جوانی باعت عدم انسجام فیلم می‌شد.

محمد بزرگ در خصوص استقبال مردم و هنرمندان معتقد است که برای حمایت از جوانانی که در ساخت فیلم ورود پیدا کرده‌اند قطعاً این ضورت را می‌رساند که اهالی هنر و مخاطبان عرصه فیلم و رسانه بیشتر حمایت کنند. از سویی دیگر بهتر است در کنار سینماها بسترهای هنری و سینمایی مانند «سینما تک» برپا شود تا نوجوانان و جوانان با مشاهده آثار سینمایی، دغدغه فیلم و سینما پیدا کنند.

همچنین پژوهشگر سینمایی دیگری با اشاره به اینکه فیلم بسیار پر معنایی بود و می‌توان از آن دیدگاه‌های متفاوتی برداشت کرد، گفت: تناقض میان مردن و زنده ماندن در این فیلم مشهود است که کدام راه را می‌توانی انتخاب کنی و برای زنده ماندن برنامه داشته باشید.

کد خبر 5703120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha