۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹

رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد؛

کاهش ۲۹ روزه رسیدگی به پرونده های قضایی در کردستان

کاهش ۲۹ روزه رسیدگی به پرونده های قضایی در کردستان

سنندج- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: بر اساس آمار قوه قضاییه، سال گذشته متوسط رسیدگی به پرونده‌های قضایی کیفری و حقوقی در استان ۱۰۱ روز بود که امسال به ۷۲ روز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس آمار قوه قضائیه، سال گذشته متوسط رسیدگی به پرونده‌های قضائی کیفری و حقوقی در استان ۱۰۱ روز بود که امسال به ۷۲ روز کاهش یافت.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته، ۳۵۵ هزار پرونده وارد دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف استان شد ولی در همان مدت ۳۷۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

وی افزود: امسال در ۱۰ ماهه نخست، آمار ورودی پرونده‌های قضائی در دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف استان، ۳۷۸ هزار پرونده بود که ۳۸۰ هزار پرونده رسیدگی و مختومه شد، ضمن اینکه میزان ورودی پرونده‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل ۲۳ هزار مورد افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ابلاغ الکترونیک در سال گذشته ۹۰.۶ درصد کل ابلاغ‌ها الکترونیکی بود اما در ۱۰ ماهه سال جاری، این رقم به ۹۴.۴ درصد رسید.

کد خبر 5703159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha