۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳

تردد در تمامی معابر سطح شهر قزوین عادی و روان است

تردد در تمامی معابر سطح شهر قزوین عادی و روان است

قزوین- سخنگوی شهرداری قزوین گفت: علی رغم بارش سنگین برف هم اکنون مشکلی در سطح معابر شهر قزوین نداریم و تردد در تمام معابر عادی و روان است.

جابر خرم نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برف روبی سطح شهر اظهار کرد: طی هشدار هواشناسی مبنی بر اعلام کد نارنجی تمام عوامل ستاد برف روبی و مدیریت بحران از ساعت ۲ بامداد در حالت آماده باش قرار گرفتند و تدارکات لازم برای جلوگیری از مسدود شدن و یخ بستگی معابر از شب گذشته آغاز شده است.

سخنگوی شهرداری قزوین بیان کرد: حدود ۲ هزار تن ماسه و نمک در سطح معابر در راستای جلوگیری از یخ زدگی و برف روبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۶ دستگاه ماشین دارای تیغ برف روب، ۶ کامیون نمک پاش مکانیزه، ۸ دستگاه خاور کمپرسی، ۱۰ نیسان کمپرسی، ۴ پیکان وانت جهت نمک پاشی سنتی، ۴ دستگاه بابکت، ۲ لودر و۴ گریدر برای برف روبی در نظر گرفته شده است همچنین حدود ۱۵۰ نیرو انسانی در هر شیفت آماده ارائه خدمات برف‌روبی هستند.

این مسئول ابراز کرد: ۶ هزار کیسه ماسه و نمک در سطح شهر چیدمان شده تا طی یخ زدگی و برف روبی، شهروندان بتوانند در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۸ هزار کیسه شن و ماسه در محور ایستگاه ششگانه قرار گرفته است ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسدودی معابر، خیابان‌های اصلی و فرعی گزارش نشده و همچنین تمام پل‌ها و خروجی‌های سطح شهر در حالت تردد قرار دارند.

خرم نیا عنوان کرد: اولویت ما با توجه به محدودیت تجهیزات و نیروها برف روبی معابر اصلی شهر است و از شهروندان می‌خواهیم بر اساس مسئولیت اجتماعی همکاری لازم با مدیریت شهری را داشته و کوچه‌ها، جلوی درب منازل و محل کسب خود را برف‌روبی کنند و در صورت نیاز به شن و ماسه می‌توانند از تجهیزات تعبیه شده در ۶ ایستگاه پسماند استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش سنگین برف از شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی، زنجیر چرخ و سرعت مطمئنه را طی تردد فراموش نکنند و از سفرها و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

این مسئول یادآور شد: اگرچه تمام تلاش ما ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان است اما از شهروندان می‌خواهیم در راستای ایجاد شرایط مطلوب تردد به ویژه در معابر فرعی یاری گر ما باشند.

وی در پایان گفت: در شرایط کنونی امکان سقوط و شکستگی شاخه‌های سنگین درختان به ویژه درختانی که در زمستان هم سبز هستند وجود دارد در این راستا نیروهای فضای سبز در راستای برف تکانی این درختان مشغول فعالیت هستند اما از شهروندان می‌خواهیم از تردد زیر این درختان خودداری کرده و خودروهای خود را زیر این درختان پارک نکند.

کد خبر 5707621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha