معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

تحریم های آمریکا مهمترین عامل مصائب لبنانی هاست

تحریم های آمریکا مهمترین عامل مصائب لبنانی هاست

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: اولویت نخست ما مقابله با تبعات بحران معیشتی و استواری در برابر تحریم آمریکا به عنوان مهمترین عامل رنج لبنانی هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: دغدغه بزرگ لبنانی‌ها، معیشتی و نحوه خروج از تونل بحران‌های متعدد است.

وی به افزایش قیمت دلار، گرانی کالاها، افزایش قیمت دارو و هزینه‌های درمانی، نبود فرصت‌های شغلی و بحران‌های معیشتی اشاره کرد و افزود: حزب الله با تمام توان در راستای کاهش رنج لبنانی‌ها حرکت خواهد کرد.

دعموش گفت: اولویت نخست ما مقابله با تبعات بحران معیشتی و استواری در برابر تحریم آمریکا به عنوان مهمترین عامل رنج لبنانی هاست.

این مقام حزب الله تاکید کرد: راهکار طبیعی خروج از تونل بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور جدید و پس از آن تشکیل دولت با اختیارات کامل است و بدون آن بحران به قوت خود پابرجاست.

وی افزود: انتخاب رئیس جمهور باید از سوی خود لبنانی‌ها باشد و دلبستن به خارج منجر به انتخاب رئیس جمهور نمی‌شود و موجب پیچیدگی بیشتر امور می‌شود. ما از ابتدا دعوت به گفتگو کرده ایم و همچنان از شرکای خود در کشور می‌خواهیم که به توافق روی آورند.

دعموش گفت: آنانی که به دنبال دیکته نامزد ریاست جمهوری هستند و با گفتگو مخالفند و راه عداوت در پیش گرفته اند، مسئول به تعطیلی کشاندن کشور و بحران کنونی هستند. این به نفع آنها و کشور نیست زیرا کشور به همکاری و مشارکت و گفتگو نیاز دارد.

کد خبر 5707677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha