۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد؛

۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده الگوی زنان ایرانی

۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده الگوی زنان ایرانی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده الگوی زنان ایرانی است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در مراسم تجلیل از بانوان نویسنده کتاب‌های تفریظ شده از سوی رهبری اظهارداشت: بزرگترین انتظار شهدا ادامه راهشان است و زمانی که وصیت نامه شهدا را می‌خوانیم بیشتر متوجه حرکت اعتقادی و الهی آنها می‌شویم. آنها عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان را به پای انقلاب اسلامی گذاشتندو خانواده‌ها هم از آنها حمایت کردند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده داریم که الگوی خوبی برای زنان هستند. و سبک زندگی شهید پروری باید مورد توجه باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: ۲۱۰۰ عنوان کتاب با حمایت نشر شاهد تاکنون منتشر شده ولی هنوز بسیار جای کار دارد و باید گسترش یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: باید این کتاب‌ها دیده و خوانده شود نه صرفاً تولید شود و باید تلاش شود کیفیت هم گسترش یابد.

وی از تبدیل رمان‌های خوب به سریال و فیلم سینمایی خبر داد و گفت: خداوند کمک کند بتوانیم به وظایف خود در برابر شهدا عمل کنیم.

قاضی‌زاده بیان داشت: نمی‌دانم با چه زبانی از شما تشکر کنم؛ زیرا با نوشته‌های شما فرزندان این سرزمین دست‌نوشته‌های شما را تهیه می‌کنند و بسیاری از آنها که آن دوران را درک نکردند با نوشته‌های شما تاریخ خود را می‌شناسند.

وی بیان داشت: کتاب از همه حوزه‌های دیگر بیشتر پیشرفت داشته است که کمک زیادی به انتقال فرهنگ ما به نسل‌های دیگر کرده است. این شما بودید که باعث این کار شدید و امیدوارم همچنان ادامه بدهید.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: روحیه و سبک زندگی شهیدپروری باید به جامعه شناسانده شود و این در الگوپذیری جامعه ما خیلی اثر دارد. در دنیا زنان نویسنده بزرگی داریم که بعضاً از شخصیت‌های خیالی می‌نویسند، اما شما زنان ارجمند نوشته‌هایتان خیالی نیست و از کسانی می‌نویسید که به قول حاج قاسم شهید زندگی کردند. جوانان امروز ما تشنه این دانستن‌ها هستند.

وی خطاب به زنان نویسنده گفت: ما از اقدامات شما حمایت می‌کنیم و خواهش می‌کنیم علی رغم سختی‌ها، همچنان مجاهدت کنید و کیفیت را نیز بالا ببرید و نسل‌هایی مثل خودتان تربیت کنید.

کد خبر 5708597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha