۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳

مدیرکل گمرک بوشهر:

صادرات از گمرک بوشهر افزایش یافت/ تقویت دستگاه‌های نظارتی مدرن

صادرات از گمرک بوشهر افزایش یافت/ تقویت دستگاه‌های نظارتی مدرن

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از تقویت نظارت‌های هوشمند در گمرک بوشهر خبر داد و گفت: صادرات کالا و نظارت و بازرسی کانتینری در گمرک بوشهر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۷ هزار ۹۳۵ کامیون حامل کالاها مورد اسکن و بازرسی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش هزار و ۲۰۰ دستگاه افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اسکن و بازرسی از محموله‌های وارداتی، صادراتی و سایر رویه‌های گمرکی توسط دستگاه ایکس ری کانتینری مستقر در گمرک بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: دستگاه ایکس ری کانتینری مستقر در گمرک بوشهر از نوع پرسرعت است و قادر است در یک دقیقه حداقل سه کامیون را اسکن و اطلاعات آنها را به اپراتورها منتقل کند.

افزایش حجم اسکن و بازرسی‌ها

وی به افزایش صادرات از گمرک بوشهر اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل افزایش حجم اسکن و بازرسی‌های صورت گرفته توسط ایکس ری به دلیل افزایش حجم صادرات و بررسی محموله صادراتی بوده است.

سلیمانی تاکید کرد: سیاست گمرک طی سالیان اخیر ضمن هوشمندسازی رویه‌ها، به دنبال توسعه تجهیزات کنترلی پیشرفته و شیوه‌های نوین بازرسی و نظارت‌های غیر فیزیکی بوده است که این امر قطعاً موجب چابک سازی روند تجارت و تسهیل و کاهش زمان و هزینه‌های انجام فرآیندهای گمرکی خواهد شد.

ناظر گمرکات استان بوشهر یادآور شد: وجود دستگاه‌های نظارتی مدرن قطعاً در پیشگیری از تخلفات و قاچاق کالا از مبادی رسمی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 5709296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha