۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۴۲

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

۴۳گروه جهادی و نیروهای مسلح در آواربرداری خوی همکاری می کنند

۴۳گروه جهادی و نیروهای مسلح در آواربرداری خوی همکاری می کنند

ارومیه - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از همراهی و همکاری ۴۳ گروه جهادی و یگان های نیروهای مسلح در آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبردین عصر سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی با قدردانی از همراهی و همکاری مردم و بویژه گروه‌های جهادی در کمک به زلزله زدگان خوی، اظهار کرد: یگان‌های نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی در قالب ۴۳ گروه در مناطق زلزله زده به ویژه روستاهای خسارت دیده در آوار برداری و تخلیه اساسیه منازل و گشایش معابر کمک می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها این زمین لرزه ۷۲ روستای منطقه را تحت تأثیر قرار داده و در ۱۵ روستای بخش فیرورق و مرکزی و شهر خوی و فیرورق به واحدهای مسکونی خسارت وارد ساخته است.

رهبردین با اشاره به بازدیدهای میدانی استاندار آذربایجان‌غربی از مناطق زلزله زده شهرستان خوی و صدور دستورات لازم برای تسریع در روند ارزیابی مناطق زلزله زده و آغاز آوار برداری در این مناطق افزود: با تکمیل کار ارزیابی از هفته جاری عملیات آوار برداری در شهر فیرورق و روستاهای خسارت دیده آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از تجربه خوب و موفق بازسازی مناطق زلزله زده مهرماه در بازسازی مناطق زلزله زده اخیر استفاده می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی و فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۱۳ مهر و ۲۸ دی امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه سه نفر فوت و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند، در این حادثه ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریبی هستند، پنج هزار و ۵۰۰ واحد دامی نیز خسارت دیده که یک هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی هستند.

کد خبر 5709831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha