۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان:

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در سقز/ ۴ متهم دستگیر شدند

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در سقز/ ۴ متهم دستگیر شدند

سقز- فرمانده یگان‌ حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی و دستگیری ۴ متهم در مسیر سقز و بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله پاسگاه انتظامی بخش «میره‌ده» به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز مبنی بر کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این‌خصوص ۴ نفر متهم با هویت معلوم و بومی، دستگیر و به‌منظور سیر مراحل قانونی، پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضائی تحویل داده شد.

زارعی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان به صورت شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی استان حفاظت نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن‌را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه جانبه هموطنان نیاز دارد، افزود: دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام نمایند.

کد خبر 5710330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha