۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷

دیپلمات ارشد روس:

بدون تصرف باخموت، پیروزی روسیه در اوکراین غیرممکن است

بدون تصرف باخموت، پیروزی روسیه در اوکراین غیرممکن است

فرستاده روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که بدون تصرف شهر باخموت در منطقه دونباس، رسیدن به اهداف جنگی رئیس جمهور روسیه غیرممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوزویک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بر این باور است که شهر «باخموت» در منطقه دونباس، کلید دستیابی به یکی از اهداف اولیه‌ای است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین تعیین کرده و بدون تصرف این شهر، رسیدن به اهداف جنگی پوتین غیرممکن خواهد بود.

پوتین در آغاز عملیات نظامی در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، گفت که یکی از اهداف اصلی وی «آزاد کردن دونباس» است.

پولیانسکی درباره اهمیت این هدف گفت: می‌دانم که بدون تصرف باخموت، هیچ راهی برای آزادسازی دونباس نیست و این را هم می‌دانم که آزادسازی دونباس یکی از وظایف و اهداف اولیه عملیات نظامی است.

دیپلمات روس این شهر جنگ‌زده را یک «دژ» توصیف کرد که «بخشی از یک لایه دفاعی به شدت مستحکم است.»

وی افزود: با یک شهر معمولی سر و کار نداریم. این شهر تونل‌های زیرزمینی طولانی و استحکامات زیادی دارد. به همین دلیل تصرف این دژ تا این حد دشوار است اما اطمینان دارم ما این کار را خواهیم کرد.

در صورتی که تصرف این شهر، آنگاه روسیه به بزرگ‌ترین دستاورد خود در میدان نبرد از تابستان سال ۲۰۲۲ تاکنون دست خواهد یافت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ماه جاری متعهد شد که نیروهای این کشور تا جایی که در توان دارند، از باخموت دفاع خواهند کرد.

وی در نشست سوم فوریه گفته بود: هیچکس باخموت را تسلیم نمی‌کند. تا جایی که در توان داشته باشیم می‌جنگیم. ما باخموت را دژ خودمان می‌دانیم.

کد خبر 5710504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سام ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      14 36
      اهای بیچاره زلنسکی، مگه تا به الان روسیه 4ولیت شما را با زبان خوش گرفت یا با زبان زور تسرف کرد، مطئن باش، شهر باخموت را هم با زور از شما میگیرد، پس چه بهتر بدون کشتار وخونریزی این شهر را به روسیه کبیر تقدیم کنید، اینجوری شاید اقای پوتین مقداری از خودش ترحم نشان دهد،
      • محمد IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
        15 1
        تصرف
      • ابراهیم IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
        0 0
        قبل از اینکه چیزی را که نمی‌دانید تحلیل کنید لطفاً اول درست فارسی نوشتن را یاد بگیرید،تحلیل غلط سیاسی پیشکشتون. تصرف درسته نه تسرف!
      • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
        0 0
        روسیه کبیر !!!
    • خسرو IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      18 20
      با تصرفش هم ممکن نیست . لطفا خیالبافی و توهم نکنید
    • ابراهیم IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      روسیه مشخص شده متجاوز هست. حمله به خاک کشوری که هیچگونه تهدید نظامی برات نداره تجاوز به تمامیت ارضی هر کشور محسوب می‌شود. پوتین توسعه طلب کاری را با اوکراین کرد که صدام با ایران. کشور را ویران،قتل عام مردم بیگناه و آوارگی میلیونها انسان بدبخت. پوتین 15 سال پیش هم به گرجستان حمله و کشتار کرد.
    • محبتی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      با پیروزی روسیه در این جنگ خیلی از معادلات از پیش تعیین شده آمریکا و اروپا برای سایر ملل دستخوش تغییرات خواهد شد هر چه قدر این جنگ طول بکشد ضعف اوکراین و غرب بیشتر نمایان خواهد شد بله زمستان سرد اروپا تمام می شود ولی با چه قیمتی بلکه یخبندان در انتظار این کشور حلقه به گوش است
    • محمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      یه مواد منفجره اتمی بصورت زمینی در مرکز مسکو منفجر کنند بازی سریالی روسیه پایان بدند هر چقدر هم از لهستان جمعیت در طی تاریخ ربوده تاوانش پس دهد قانون خلقت هست که خداوند همه رو در تاریخ عدالت اجرا میکنه که ظالم یروز تاوان دهد قرار نیست که روسیه از اول خلقت تا آخر خلقت با قدرت به دیگر مردم ظلم کند
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 1
      انشاا... به حول و قوه خدا شکست ولادمیر چکنه
    • ایلیا IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      2 0
      یکی نیست بگه اون موقع ک پوتین بدبخت میگفت از خاکت توطئه نچین برا روسیه کاریکاتورشو میکشیدید ومسخرش میکردید ک فقط تهدید میکنه.....خوب وقتی چوب فرو کنی تو پشته چارپا اونم لگد وجفت میندازه ک هیچ گازم میگیره...با طناب کی رفتی تو چاه ک حالا کمک کمکت بلند شده
    • حسین IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      درود بر اوکراین و درود بر ریس جمهور زلنسکی