بارزانی عازم فرانسه است

بارزانی عازم فرانسه است

منابع وابسته به اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که بارزانی پس از شرکت در نشستی در دبی، عازم فرانسه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، سفین دزیی مسئول اداره روابط خارجی اقلیم کردستان عراق گفت که پس از پایان نشست جهانی دولت ها که در دبی برگزار شده است، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق طی سفری رسمی فردا پنجشنبه به فرانسه می رود.

وی افزود که بارزانی در این سفر روابط بین اربیل و بغداد علاوه بر اوضاع و مسائل کنونی را با مقامات فرانسوی بررسی خواهد کرد.

نخست وزیر اقلیم کردستان یکشنبه در راس هیئتی برای مشارکت در نشستی به دبی رفت. وی در حاشیه این نشست، دیدارها و نشست هایی با سران بلندپایه، اندیشمندان و تاجران داشت.

از سوی دیگر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مقر اداره اورژانس و حوادث غیرمترقبه این کشور (آفاد) در آنکارا، ضمن تسلیت مجدد بابت زلزله اخیر ترکیه که هزاران کشته و مجروح بر جای گذاشت، بار دیگر همکاری و حمایت اقلیم کردستان از ترکیه را اعلام کرد.

اردوغان نیز ضمن تشکر از رئیس اقلیم کردستان عراق برای دیدار وی با قربانیان زلزله، تاکید کرد که کشورش از کمک های بشردوستانه اقلیم کردستان و تیم های امدادی که از ابتدای این حاثه به مناطق آسیب دیده آمدند و به زلزله زدگان کمک کردند، قدردانی می کند.

در این دیدار پیرامون اوضاع منطقه و برخی از دیگر مسائل مورد توجه دو طرف بحث و گفتگو شد.

کد خبر 5710513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha