۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹

فرماندار اردبیل تاکید کرد؛

ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه

ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل بر ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و گفت: اقدام اهداکنندگان عضو و رضایت خانواده های آن‌ها ارزشمند و قابل قدردانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد اعتماد اعجازی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه اظهار کرد: این امر بسیار حائز اهمیت است و جان تعدادی زیادی از انسان‌ها با اهدای عضو نجات می‌یابد و این اقدام اهدا کنندگان عضو و رضایت خانواده‌های آن‌ها ارزشمند و قابل قدردانی است.

وی در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو آمادگی خود را برای اهدای عضو اعلام کرد و گفت:: امسال در شهرستان اردبیل ۱۲ مورد اهدای عضو انجام شده که قرار است از خانواده‌های این اهداکنندگان عضو تقدیر و قدردانی شود.

رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در این نشست با اشاره به اهدای عضو ۱۸۹ نفر از سال ۱۳۸۶ در استان، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ بیمار مرگ مغزی جهت اهدای عضو رضایت داده‌اند

وی بر لزوم فرهنگ سازی این اقدام خداپسندانه تاکید کرد و افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر در استان کارت اهدای عضو دارند و لازم است مسئولین و مردم استان در فرهنگ سازی و دریافت کارت اهدای عضو و رضایت در این کار خیر، مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نشست فرماندار اردبیل کارت اهدای عضو دریافت کرد.

کد خبر 5710582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha