۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

چین آماده حل و فصل بحران اوکراین از طریق مذاکره است

چین آماده حل و فصل بحران اوکراین از طریق مذاکره است

یک مقام ارشد وزارت خارجه چین می گوید کشورش به موضع بی طرفی و منصفانه در قبال بحران اوکراین پایبند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی مدیر دفتر مرکزی امور خارجه چین امروز پنج شنبه در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پکن آماده است تا با همکاری با جامعه بین المللی برای یافتن راه حل سیاسی و پایان دادن به جنگ در اوکراین در سریعترین زمان ممکن همکاری کند.

بنا به بیانیه وزارت امور خارجه چین، که پس از این دیدار در فرانسه منتشر شد، دو طرف درباره جنگ و بحران کنونی در اوکراین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیپلمات ارشد چین در این خصوص تاکید کرد که کشورش قاطعانه به موضع عینی و منصفانه در مورد مسئله اوکراین پایبند است. وانگ یی یادآور شد که تلاش چین همواره بر این است تا به روند آشتی و مذاکرات صلح کمک کند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند.

کد خبر 5711182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha