۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق پرسنل هزینه می‌شود

۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق پرسنل هزینه می‌شود

بختگان-معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق پرسنل هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم احمدی لاشکی در سفر دوروزه به استان فارس در جمع فرهنگیان شهرستان بختگان گفت: کل بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۹۲ هزار میلیارد است و این در حالی است که حدود ۲و سه دهم درصد آن صرف کیفیت بخشی می‌شود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد صرف حقوق پرسنل می‌شود.

احمدی لاشکی گفت: این در حالی است که حدود ۱۶۸ هزار میلیارد بدهی آموزش و پرورش به معلمان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش کمبود بودجه و کم توجهی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش دانست.

وی گفت: بخشی از فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و نوسازی و مقاوم سازی آن از توان آموزش و پرورش خارج است و سایر نهادها که مسؤولیت اجتماعی دارند باید وارد این حیطه شوند.

او ادامه داد: در این سفر تلاش شد تا با بازدیدهای میدانی از نزدیک با مشکلات آشنا و با هم اندیشی از همه ظرفیت‌ها برای حل این مسائل استفاده کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: منزلت معلم از هر چیزی برتر است و اگر به جایگاه آموزش و پرورش در تصمیم گیری‌ها توجه شود آنگاه فرایند ارتقای جایگاه معلم آغاز شده است.

احمدی لاشکی گفت: همگان باید بر این باور برسند که ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت نیازمند توجه همه دستگاه‌ها است و اگر آموزش و پرورش به تنهایی فعالیت کند نمی‌تواند به این ارتقا برسد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کرونا با همه معایب خودش، اما یک نکته را به همگان اثبات کرد که خانواده به تنهایی در تربیت دانش‌آموز نمی‌تواند مؤثر باشد و حتماً نقش مدرسه و آموزش و پرورش بسیار مؤثر است.

احمدی لاشکی گفت: اگر امروز بخواهیم به مهمترین مشکلات آموزش و پرورش بپردازیم فقدان ارتباط مابین برنامه‌ریزی توسعه کشور و برنامه‌ریزی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت است.

کد خبر 5711551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      ۷۰ درصد بودجه آموزش و پرورش وارد حلقوم امثال تو میشه و مبلغ ناچیزی از آنهم به معلم پای تابلو میرسد.