۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴

استاندار گیلان:

تاثیر بانوان در جامعه بسیار پر رنگ و سازنده است

تاثیر بانوان در جامعه بسیار پر رنگ و سازنده است

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه تاثیر بانوان تاثیرگذار در جامعه بسیار پر رنگ و سازنده است، گفت: امروز نقش زنان در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در نخستین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار گیلان اظهار کرد: بانوان تأثیرگذار و موفق در این استان خوب می‌درخشند و نقش مؤثری در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کنند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملت حضور نداشته باشند آن حرکت به جایی نخواهد رسید، افزود: تأثیر بانوان ما در جامعه بسیار پر رنگ و سازنده است.

استاندار گیلان به کار و تلاش بانوان، مادران و مادربزرگ‌ها در گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امروزه جای بانوانی که در کنار تربیت فرزندان به فعالیت‌های مختلف کشاورزی در روستاها می‌پرداختند خالی است.

عباسی با اشاره به نقش امروز بانوان در جامعه اسلامی و تأثیرگذاری آنان در بخش‌های مختلف اعم از حجاب و عفاف اضافه کرد: امروز نقش زنان در جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست و هنوز هم رشادت‌های مادران و همسران شهدای والامقام در دفاع مقدس از یادها نرفته است.

وی به تلاش‌های گسترده دشمنان در چند دهه اخیر اشاره کرد و افزود: تمام تلاش دشمن این است که اذهان جامعه را به سمت الگوهای ناشایست هدایت کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز دشمن به نشانه‌های موفقیت کشور پی برده و بر همین اساس قرآن کریم، خانواده و ولایت فقیه را نشانه‌گیری کرده است، اظهار کرد: دشمنان در هر عرصه‌ای که در کشور ورود کرده‌اند با شکست مواجه شده است.

عباسی به موفقیت‌های ایران اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله هوافضا اشاره کرد و ادامه داد: دشمن از موفقیت ایران در بخش هوافضا شکست خورده است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در جامعه ما ضرورت دارد، افزود: دستاوردها و موفقیت‌های مهم کشور توسط افسران جنگ نرم می‌بایست در جامعه تبیین شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در بخش‌های مختلف اضافه کرد: استراتژی و راهبرد دولت این است که نگاهمان به داخل کشور باشد و مسائل را خیلی به خارج کشور گره نزنیم.

وی با بیان اینکه ما ملت بسیار خوبی داریم که نمونه بارز آن شکوه عظمت مردم در یوم الله ۲۲ بهمن بود، اظهار کرد: مردم بعد از ۴۴ سال با همه سختی‌ها، مشکلات و فراز و فرودها پای انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل، شهدا و میثاق با شهدا ایستادگی کردند و دشمنان را سرخورده و مأیوس کردند.

عباسی با اشاره به رفتارها و عصبانیت دشمنان و سراسیمگی آنان تصریح کرد: در کنفرانس مونیخ ندای آزادی سر می‌دهند اما جرأت نکردند از کشور جمهوری اسلامی و روسیه کسی را دعوت کنند.

گفتنی است؛ در نخستین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار که از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، ۱۸ نفر از بانوان تأثیرگذار تجلیل شدند.

کد خبر 5712778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha