۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷

آفاد:

شمار جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۴۰۶۸۹ نفر رسید

شمار جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۴۰۶۸۹ نفر رسید

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه اعلام کرد که شمار جان باختگان زلزله اخیر در این کشور به ۴۰ هزار و ۶۸۹ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) دقایقی پیش در گزارشی اعلام کرد: شمار کل جانباختگان زلزله در ترکیه تا اکنون به ۴۰ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده است.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد: فعالیت‌ های جستجو و نجات زلزله‌ زدگان به جز ۲ استان قهرمان‌ ماراش و حاتای پایان یافته است.

وی با اشاره به تداوم تخلیه زلزله‌ زدگان به استان‌ های دیگر اظهار داشت: تا کنون بیش از ۴۶۰ هزار نفر در مناطق زلزله‌ زده توسط آفاد تخلیه شده‌ اند. در مهمان‌ سراهای دولتی، هتل‌ ها و سایر اماکن اقامتی از ۳۱۸ هزار و ۹۷۰ زلزله‌ زده میزبانی می‌ کنیم.

این در حالیست که «یونس سزر» رئیس مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) پیشتر در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا آخرین آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق این کشور را ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرده بود.

«یونس سزر» با بیان اینکه به مناطق زلزله‌ زده از ۸۰ کشور ۱۱ هزار و ۴۸۸ پرسنل جستجو و نجات اعزام شده‌ است، گفته بود که در تمام مناطق زلزله‌ زده ۷۴ هزار نفر برای امدادرسانی به افراد گرفتار زیر آوار تلاش می‌ کنند و ۱۳ هزار نفر از آنها در استان حتای مشغول فعالیت هستند. به بیش از ۶۸۲ هزار شهروند زلزله‌زده ۱۰ هزار لیر کمک نقدی ارائه شده و به ۱۶۴ هزار شهروند دیگر نیز همین مبلغ پرداخت خواهد شد.

سزر خاطرنشان کرد که در مناطق زلزله‌زده تاکنون بیش از ۵۷۰۰ پس‌لرزه ثبت شده است.

گفتنی است روز دوشنبه ۶ فوریه دو زلزله‌ به بزرگی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر یازده استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش لرزاند.

کد خبر 5712925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha