۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸

دبیر همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مرزی دانشگاه بیرجند:

۱۵۰ اثر به همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران ارسال شد

۱۵۰ اثر به همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران ارسال شد

بیرجند- دبیر همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مرزی مناطق ایران در دانشگاه بیرجند از ارسال ۱۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

محمد امین ناصح در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جشنواره زبان‌ها و گویش‌های مرزی بیان کرد: برای شرکت در این همایش از دکتر حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سفیر ایران در یونسکو و رئیس دانشکده مرزبانی انتظامی کشور دعوت شده است.

وی عنوان داشت: استادان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و همچنین صاحب نظران، دانشجویان و پژوهشگران علاقمند حوزه‌های زبان و زبان شناسی و علوم وابسته به آن در فرصت مشخص شده ۱۵۰ مقاله برای شرکت در نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران ارسال کردند.

ناصح با اشاره به اینکه این همایش یک روزه دهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، افزود: این همایش با هدف تبادل دانش بین صاحب نظران مرتبط و معرفی دستاوردهای پژوهشی استادان و دانشجویان در زمینه زبان‌ها و گویش‌های نواحی مرزی ایران به ویژه از منظر تطبیقی با زبان‌ها و گویش‌های مرتبط در آن سوی مرز و در سطحی کلان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از زبان‌ها و گویش‌های رو به زوال در مناطق مرزی، اظهار کرد: بومی سازی و کاربردی نمودن منابع درسی دانشجویان در زمینه معرفی و ثبت زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران و بررسی کیفی تعامل این زبان‌ها و گویش‌ها با زبان فارسی به عنوان عامل وحدت و انسجام ملی در این همایش مورد نظر است.

دبیر همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مرزی دانشگاه بیرجند گفت: امیدواریم در سایه توجهات الهی و تشریک مساعی استادان و دانشجویان علاقمند در تحقق این اهداف برگزاری این همایش مؤثر باشد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از مقالات به شکل سخنرانی ارائه و منتخبی از مقالات برتر به تشخیص کمیته علمی همایش در یک مجله علمی پژوهشی مرتبط منتشر خواهد شد.

ناصح عنوان داشت: تدوین کتاب مجموعه مقالات همایش که در بر گیرنده همه مقالات پذیرفته شده خواهد بود، پس از پایان همایش منتشر خواهد شد.

کد خبر 5713534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha