۲ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۱

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد؛

ارائه تسهیلات کم بهره برای تقویت صنعت چای

ارائه تسهیلات کم بهره برای تقویت صنعت چای

رشت- رئیس سازمان چای کشور از پرداخت تسهیلات کم بهره به چایکاران و کارخانه داران شمال خبر داد و گفت: این تسهیلات به منظور تقویت صنعت چای پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران، اظهار کرد: توجه به صنعت چای کشور در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی مورد تاکید است.

وی از پرداخت تسهیلات کم بهره به چایکاران و کارخانه داران شمال کشور خبر داد و افزود: این تسهیلات به منظور تقویت صنعت چای به چایکاران و کارخانه داران پرداخت می‌شود.

جهانساز ادامه داد: چایکاران و کارخانه داران برای دریافت تسهیلات بهزراعی و نوسازی کارخانجات تا پایان سال فرصت دارند به ادارات چای شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اضافه کرد: از این مقدار ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به چایکاران برای تغذیه، نگهداری و بهزراعی باغ‌های چای و بهداشتی کردن کارخانه‌های چایسازی پرداخت شده است.

جهانساز تصریح کرد: ۳ میلیارد تومان به صورت تسهیلات سرمایه‌ای از طریق بانک‌های مهر و توسعه تعاون پرداخت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات کم بهره به چایکاران و کارخانه داران چای افزود: این تسهیلات در ۲ نوع سرمایه در گردش و سرمایه‌ای برای بهزراعی باغات چای، نوسازی کارخانجات چای و برندسازی محصول چای پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تاکنون ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای تسهیل خرید کود شیمیایی برای نخستین بار به کارگزاران و تعاونی‌ها پرداخت شده است، گفت: تسهیل بخشی امورات چایکاران و ساماندهی به باغات چای جزو اولویت‌های مهم این سازمان است.

جهانساز ادامه داد: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای بیمه محصول چای از طریق صندوق توسعه چای به چایکاران پرداخت شده است.

کد خبر 5714105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha