۵ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۰۷

اظهارنظر خصمانه وزیراقتصاد آلمان علیه روسیه

اظهارنظر خصمانه وزیراقتصاد آلمان علیه روسیه

وزیر اقتصاد آلمان می گوید روسیه را فقط می توان در میدان جنگ شکست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رابرت هابک»، وزیر امور اقتصادی آلمان در سخنانی ضد روسی گفته است که روسیه به جای تحریم، باید در میدان جنگ شکست بخورد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره دور زدن تحریم‌ها گفت: من معتقدم که روسیه را فقط می‌توان در میدان جنگ به زانو درآورد.

هابک گفت که تحریم‌های اقتصادی روسیه می‌تواند توانایی‌های نظامی این کشور را کاهش دهد اما هرگز به درگیری در اوکراین پایان نخواهد داد.

وزارت اقتصاد آلمان طی چند ماه گذشته اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده است تا در بسته تحریمی بعدی، صادرات مجدد کالاهای ساخت اتحادیه اروپا به روسیه را محدود کند.

روسیه تا حد زیادی توانسته است در برابر فشارهای تحریمی که اتحادیه اروپا و متحدانش از فوریه گذشته بر آن انباشته‌اند، مقاومت کند. سازمان ملل متحد در گزارش وضعیت اقتصادی جهانی و چشم‌انداز ژانویه خود برآورد کرد که اقتصاد روسیه در سال گذشته تنها حدود ۳ درصد کاهش یافته است، در حالی که پیش‌بینی می‌شد در سال ۲۰۲۲ تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

ادعای مقام آلمانی علیه روسیه در حالی صورت گرفته که به تازگی جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا گفته است که این کشور برنامه‌ای برای ارسال جنگنده به اوکراین نداشته و ادعای رسانه‌های ایتالیا درباره آمادگی رم برای تأمین جنگنده برای کی‌یف را رد کرد.

ملونی که روز سه‌شنبه به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرده بود، به پرسشی درباره گزارش اخیر نشریه «لاریپابلیکا» مبنی بر آمادگی ایتالیا برای اهدای پنج جنگنده به اوکراین، پاسخ داد و گفت: در حال حاضر، تأمین جنگنده روی میز نیست. این تصمیم نیازمند مشورت با شرکای بین‌المللی است.

ملونی اما تاکید کرد که ایتالیا در حال کار روی بسته تسلیحاتی جدیدی برای ارسال به اوکراین است که در آن چند سامانه پدافند هوایی همچون سامانه سطح به هوای SAMP/T وجود دارد که با همکاری فرانسه به کی‌یف ارسال خواهد شد.

گرچه ملونی از ارائه جزئیات درباره این محموله تسلیحاتی جدید خودداری کرد، آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا گفته است که این کشور ظرف چند هفته آتی، برای اوکراین سامانه پدافندی ارسال می‌کند.

در حالی که کی‌یف همواره از شرکای غربی درخواست جنگنده کرده است، تاکنون هیچکدام از آنها برای تأمین جنگنده متقاعد نشده است. برخی کشورهای عضو ناتو همچون لهستان و اسلواکی، پیشنهاد داده‌اند که از انبار خود جنگنده‌های میگ ۲۹ قدیمی را به اوکراین بدهند.

هرچند لهستان همواره صراحتاً خواستار ارسال جنگنده به اوکراین شده، آن دژی دودا رئیس جمهور این کشور اخیراً اعلام کرده که ورشو کمتر از ۵۰ فروند جنگنده در اختیار دارد.

کد خبر 5717608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha