۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱

در هفته جاری؛

تقدیر از برگزیدگان جشنواره های خوارزمی با حضور رئیس جمهور

تقدیر از برگزیدگان جشنواره های خوارزمی با حضور رئیس جمهور

۳ جشنواره با عناوین سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی، بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی، بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و اولین جشنواره نوآوری و فناوری را اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

برگزیدگان سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی

فراخوان این جشنواره در فروردین ماه ۱۴۰۱ به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی منتشر شد. پذیرش این طرح‌ها در مهرماه خاتمه یافت و این جشنواره در ۱۸ گروه تخصصی فراخوان منتشر کرده است.
برگزیدگان این دوره از جشنواره در بخش (طرح‌های توسعه‌ای) و (پژوهش‌های بنیادی) هستند.
در بخش طرح‌های توسعه‌ای یک برگزیده در گروه تخصصی مهندسی برق و یک برگزیده در گروه کامپیوتر و هوافضا مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
در بخش پژوهش‌های بنیادی یک ایرانی مقیم سوئد در گروه تخصصی زیست فناوری، یک برگزیده ایرانی مقیم چین در گروه تخصصی نانو و برگزیده ایرانی مقیم چین در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی

فراخوان این دوره از جشنواره در فروردین ماه منتشر شد. طرح‌های ارسالی به این جشنواره در ۱۶ گروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
در این دوره از جشنواره در دو بخش طرح‌های کاربردی و پژوهش‌های بنیادی ۴ برگزیده انتخاب شدند.
در گروه تخصصی مهندسی مکانیک ۲ برگزیده و در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو در زیرمجموعه بخش طرح‌های کاربردی یک برگزیده انتخاب شده است.

برگزاری جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی

همچنین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اقدام به برگزاری اولین جشنواره نوآوری و فناوری کرده است.
این جشنواره همسو با جشنواره بین المللی خوارزمی و جوان خوارزمی بوده است و ۴ طرح توسط هیأت داوران برگزیده شدند.
دو طرح برگزیده در گروه تخصصی مهندسی مکانیک، یک طرح در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و یک طرح در گروه تخصصی فناوری نانو است.

به گزارش مهر، از برگزیدگان این سه جشنواره در ۹ اسفند با حضور رئیس جمهور تقدیر به عمل آید.

دکتر حسن زمانیان معاون وزیر علوم و دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی در زمینه سه جشنواره خوارزمی گفت: جشنواره‌های خوارزمی رهیافت سنجیده ای برای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران، نوآوران و فناورانی است که با دانش و نوآفرینی‌های ذهنی و عملی خود دنیای پرتلاطم امروز را به سویی روشن‌تر و امن تر می‌برند.

وی گفت: طی ۳۶ سال گذشته ۹۷ نهاد و سازمان دولتی و خصوصی، علمی و اقتصادی، ملی و بین المللی در فهرست حامیان مادی و معنوی این جشنواره قرار گرفته اند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران خاطرنشان کرد: طی مدت برگزاری جشنواره‌های خوارزمی ۲۰۰ دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج در ۵۰ کشور جهان به واسطه جشنواره برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه کماکان در طول برگزاری همه دوره‌های جشنواره خوارزمی از پتانسیل این دانشمندان بهره می بریم، گفت: قرار است امسال سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی، بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

وی در خصوص سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: در این دوره از جشنواره ۲۸۱ طرح داخلی و خارجی برای حضور در این رقابت ثبت نام کردند که نتیجه فعالیت چند ماهه گروه‌های تخصصی پیشنهاد ۱۶ طرح بود که به هیأت داوران جشنواره ارائه شد.

وی افزود: هیأت داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره است پس از دفاع گروه‌های تخصصی از طرح‌های پیشنهادی در نهایت دو طرح داخلی و سه طرح خارجی از دانشمندان کشورهای چین، سنگاپور و یک ایرانی مقیم سوئد را به عنوان برگزیدگان سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی انتخاب کردند.

وی در خصوص بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: پس از فراخوان این دوره از جشنواره که در سال ۱۴۰۱ اعلام شد و در مرداد ماه خاتمه یافت ۳۰۲ طرح ارائه شدند که ۱۰ طرح در ۱۶ گروه تخصصی منتخب شد.

وی ادامه داد: در نهایت هیأت داوران ۴ طرح را برگزیده انتخاب کردند، یک طرح با ماهیت پژوهش‌های بنیادی از گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی، دو طرح از طرح‌های کاربردی در گروه‌های تخصصی مهندسی مکانیک و یک طرح کاربردی از گروه تخصصی متالورژی و انرژی‌های نو، دو طرح در بخش نوآوری و فناوری از گروه‌های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و فناوری نانو برگزیده شدند.

زمانیان همچنین در خصوص جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی گفت: امسال اولین دوره جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی همراه و همسو با جشنواره بین المللی و جوان خوارزمی برگزار شد که نهم اسفند ماه از برگزیدگان سه جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

به گفته وی، داوران ۴ طرح را در این جشنواره انتخاب کردند، دو طرح در گروه تخصصی مهندسی مکانیک، یک طرح در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و یک طرح در گروه تخصصی نانو بوده است.

کد خبر 5718342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha