۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸

گفت و گو مجله مهر با امدادگر ایرانی در ترکیه؛

همسرم گفت النگوی من را بفروش و برای کمک برو ترکیه!

همسرم گفت النگوی من را بفروش و برای کمک برو ترکیه!

داستان محمد عبداللهیان داستان جالبی است. او که در حوادث طبیعی بسیاری حضور داوطلبانه دارد، این بار تصمیم می‌گیرد برای سفر به ترکیه النگوی همسرش را بفروشد! با او در این باره گفت و گو کردیم.

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله - جواد شیخ الاسلامی: محمد عبداللهیان آتش‌نشان و امدادگر باسابقه کشورمان است که به صورت داوطلبانه در بسیاری از اتفاقات غیرمترقبه و حوادث طبیعی کشورمان حضور پیدا می‌کند و به آسیب‌دیدگان کمک می‌کند. او در روزهای اخیر به ترکیه رفته است. باز هم به صورت داوطلبانه و با فروختن تنها النگوی طلای همسرش! به همین بهانه امروز سراغ او رفته‌ایم تا با او درباره این تصمیم و نحوه امدادگری در ترکیه گفتگو کنیم.

دوست دارم از دوره‌ها و آموزش‌هایی که دیده‌ام در حوادث مختلف کشور استفاده کنم

من به خاطر پستی که به عنوان سرپرست ایمنی و آتش‌نشانی در معدن مس سونگون داشتم، از سال ۸۵ به بعد بیش از ۵۰ کلاس و دوره آموزشی را طی کرده‌ام که مربوط به ایمنی، آتش‌نشانی، نجات در ارتفاع، اشاعه انرژی اتمی و… بود. با خودم گفتم من که این کلاس‌ها را رفته‌ام، پس چرا از این آموزه‌ها در جاهای دیگری غیر از معدن استفاده نکنم؟ آنجا بود که تصمیم گرفتم به عنوان امدادگر در اتفاقات طبیعی و حوادث مختلف کشور شرکت کنم که سیل مشکین‌شهر اولین آنها بود. بعد از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بود. در پلاسکو تنها کسی که به غیر از شیفت آتش‌نشانی اجازه ورود داشت من بودم. غیر از اینها هم زلزله میانه، زلزله اهر، زلزله ورزقان، زلزله سر پل‌ذهاب، سیل پل‌دختر، حادثه هواپیمایی یاسوج، حادثه هواپیمایی سبلان و آخرین آنها هم زلزله خوی بود.

خانمم گفت النگوی من را بفروش و به ترکیه برو...

وقتی از خوی برگشتم، یک روز توی خانه بودیم که خانمم یک فیلم از وضعیت مردم ترکیه دیده بود. فیلم مربوط به یک خانه سالمندان بود و نشان می‌داد که این پیرمرد پیرزن‌ها به خاطر زلزله همه بیرون ریخته‌اند و دارند از سرما به خودشان می‌لرزند. خانمم که این صحنه‌ها را دید، برگشت گفت تو که همه جای می‌روی، چرا برای کمک به ترکیه نمی‌روی؟ گفتم ما دخترمان فاطمه را تازه نامزد کردیم و خودت می‌دانی که فعلاً پولی توی دست و بال‌مان نیست. این زلزله هم توی ایران نیست که یکی دو تومان از کسی قرض بگیرم و بروم. توی ترکیه که کشور غریب است، نه کارت بانکی ما کار می‌کند و نه کسی را می‌شناسیم. به خاطر همین نمی‌توانم بروم. ایشان هم گفت یادت رفته در مسافرت‌هایی که به ترکیه داشتیم چه روزهای خوشی داشتیم و مردم ترکیه چقدر با ما خوب رفتار کردند؟ ما به مردم ترکیه مدیون هستیم و آنها امروز به کمک ما نیاز دارند. بعد هم گفت «دار و ندار من همین النگویی است که دارم؛ اگر می‌خواهی همین النگو را بفروش و برو. وقتی که مردم ترکیه زیر آوار مانده‌اند و دارند گریه می‌کنند، این النگو دیگر توی دست من زیبایی ندارد». پرسیدم این را از صیمیم قلبت می‌گویی؟ گفت آره. این شد که تصمیم گرفتیم النگو را بفروشیم و من به ترکیه بروم…

همسرم گفت النگوی من را بفروش و برای کمک برو ترکیه!

مشوق من در امدادگری خانمم است

یک چیزی که خوب است درباره خانمم بگویم این است که ایشان در همه کارها مشوق من است. دفعه قبل که به پلاسکو رفتم هم خانمم باعثش شد. اگر یادتان باشد تلویزیون ایران داشت به صورت زنده وضعیت پلاسکو را نشان می‌داد. من هم نشسته بودم و نگاه می‌کردم. موقع ریزش ساختمان بود که گریه‌ام گرفت. خانمم که دید گریه می‌کنم، گفت محمد چرا داری گریه می‌کنی؟ گفتم من توی عملیات‌های امداد و نجات زیاد زیر آوار و آتش ماندم، برای همین حال کسانی که توی پلاسکو هستند را درک می‌کنم و می‌دانم چقدر احساس خفگی می‌کنند. او هم گفت پس چرا نمی‌روی کمک‌شان؟ گفتم اگر بروم احتمال برگشتنم خیلی کم است. چون ما در چنین عملیات‌هایی ۵ درصد احتمال می‌دهیم که برگردیم. گفت اشکال ندارد. با خنده و شوخی گفت ما از این شانس‌ها نداریم! همین که گفت پاشو برو، حرکت کردم و اول صبح ساعت ۶ به پلاسکو رسیدم.

النگو را ۹۲ میلیون فروختم و راه افتادم

خلاصه، بعد از اصرار همسرم رفتم و النگو را فروختم. اینجا یکی از دوستانم به نام آقای به‌روش طلافروشی دارد. به او زنگ زدم و گفتم من می‌خواهم النگوی خانمم را بفروشم، ولی چون به خاطر این کار دارم می‌فروشم هرچقدر با قیمت بالاتری برداری، به این کار کمک کردی. او هم با بالاترین قیمت از من خرید. النگو را ۹۲ میلیون تومان فروختم و آماده حرکت شدم. از طرفی دوستم روح الله طالشی هم وقتی فهمید دارم به ترکیه می‌روم و النگوی همسرم را فروختم، ۵۰ میلیون تومان به حساب من واریز کرد. گفت من هم وقتی وضعیت ترکیه را می‌بینم حالم خراب می‌شود، به خاطر همین ۵۰ میلیون کمک می‌کنم تا بروی و به مردم ترکیه کمک کنی. بعد از اینکه من رفتم، به چند نفر از شریک‌های تجاری‌اش زنگ زده بود و شماره تلفن من را داده بود تا اگر خواستند کمک کنند، به حساب من کمک کنند. اینها هم تند تند به من زنگ می‌زدند که روح الله طالشی به ما دستور داده اگر کاری نیاز داری به ما بگویی، ولی چون نیازی نداشتم به آنها گفتم لازم نیست. دلیل اینکه نیازی به کمک نداشتم این بود که خداراشکر کل مسیر رفت و برگشت را با کمک مردم ایران و ترکیه رفتم. توی ترکیه هم خرج زیادی نداشتم، چون غذا را خود دولت توزیع می‌کرد و نیازی نبود چیزی خرید کنم.

کسی که امداد و نجات می‌کند، تنها به دنبال نجات انسان‌ها فارغ از مذهب و قومیت و ملیت آنهاست

بعضی‌ها می‌گویند چرا به عنوان یک ایرانی به ترکیه رفتی؟ آن هم وقتی که داوطلبانه بوده و از طرف دولت نرفته‌ای. باید بگویم ما بحث ترک و لر و عرب و عجم و مسلمان و غیرمسلمان نداریم. کسی که امداد و نجات می‌کند، تنها به دنبال نجات انسان‌هاست. حتی برایش فرقی نمی‌کند انسان باشد یا حیوان؛ عرب باشد یا عجم، ترک باشد یا لر. کسی که اسم خودش را امدادگر گذاشت، فقط به فریاد کسانی می‌رسد که صدایش می‌زنند. بعضی‌ها می‌گویند چون عبداللهیان آذری است، به ترکیه رفته است. این حرف‌ها نیست. بابای من زمانی که جنگ شد یک ترک بود، ولی نگفت چون جنگ در مناطق جنوبی کشور است به من ربط ندارد. الآن هم همین است. من هم نمی‌گویم فلانی ترک یا فارس است؛ هر جایی که نیاز باشد می‌روم. خواه در شهرهای ایران باشد، خواه در ترکیه.

شهر هاتای آخرالزمان شده بود / در اهر ۴۰۰ جنازه را شسته و دفن کرده بودم

وقتی به شهر هاتای ترکیه رسیدم، شوکه شدم. وضعیت خیلی وحشتناک بود. من حادث زیادی رفته‌ام ولی تا به حال چنین حادثه‌ای ندیده بودم. توی قرآن داریم که وقتی آخرالزمان می‌شود کوه‌ها حرکت می‌کنند و دریاها به جوش می‌آیند و مادر فرزند را ترک می‌کند و این توصیفات؛ من اینها را با چشم خودم درک کردم. تجربه خیلی سخت و تلخی بود. یک شهر به صورت کامل ویران شده بود. ساختمان‌هایی که مانده بودند، مثل دومینو کج شده بودند و روی هم آوار شده بودند. واقعاً حادثه غم‌انگیزی بود. آدم یک لحظه گیج می‌ماند که باید از کجا شروع کند؟ چه چیزی را می‌شود از زیر این آوار درآورد؟ اولین ساختمانی که رسیدیم شنیدم فریاد می‌زنند که بیایید کمک. رفتم و دیدم یک دست از زیر آوار بیرون زده است. آنقدر از آنجا کشته بیرون آوردیم که مثل فشنگ کنار هم ردیف شده بودند. کنار خیابان پر از مرده شده بود. چنان بوی بدی در محیط پخش شده بود که امکان نفس کشیدن نبود. کسی که دل و جرأت این کار را نداشت، به هیچ‌وجه نمی‌توانست آنجا ورود پیدا کند. شب‌ها برق نبود و همه جا تاریک می‌شد، از طرفی دور و برت هم پر از مرده بود؛ خب کسی که قبل از این با چنین اتفاقاتی روبرو نشده باشد، نمی‌تواند این فضا را تحمل کند. ولی برای من فرقی نمی‌کند. من پیش از این توی شهر خودم اهر بیش از ۴۰۰ تا مرده را شسته‌ام و کفن کردم و توی قبر گذاشتم. ترسم از این چیزها ریخته بود و راحت با جنازه‌ها روبرو می‌شدم.

همسرم گفت النگوی من را بفروش و برای کمک برو ترکیه!

جنازه‌ها را مثل گوشت چرخ‌کرده از روی زمین جمع می‌کردم

یکبار پسر نوجوانی آمد و گفت پدر، مادر و برادر یکی از دوستانم زیر آوار مانده‌اند و کسی آنها را درنمی‌آورد. کسی برای کمک می‌آید؟ بلند شدم و حرکت کردیم. رفتیم و دیدیم یک ساختمان ۱۳ طبقه به یک ساختمان ۴ طبقه تبدیل شده است. یعنی تمام آوار روی هم خوابیده بود. شروع کردیم طبقه به طبقه درآوردن جنازه‌ها. خانواده این افراد می‌آمدند یکی یکی شناسایی می‌کردند و جنازه عزیزشان را تحویل می‌گرفتند. جنازه‌ها به چنان وضعی له شده بودند که خود ترک‌ها به سختی به جنازه‌ها نزدیک می‌شدند، ولی من به این شرایط عادت داشتم. برای همین می‌رفتم و با دستم جنازه‌های له شده را مثل گوشت چرخ‌کرده از روی زمین جمع می‌کردم. اگر هم کسی توی گوش یا دستش گوشواره‌ای چیزی بود، خانواده همان فرد می‌آمد برای شناسایی. جنازه که سالم نبود، همان گوشت‌ها را به عنوان جنازه مادرش جمع می‌کردیم و تحویل می‌دادیم. بعد می‌گفتیم پس آن کسی که کنارش فوت کرده هم پدرت است؛ آن جنازه را هم جمع می‌کردیم و تحویل می‌دادیم. اکثر جنازه‌ها اصلاً قابل شناسایی نبود...

۴۸ ساعت اول بدون استراحت و خواب مشغول بیرون کشیدن جنازه‌ها بودم

من سه روز در هاتای و دو روز توی راه بودم. کلاً پنج روز در این سفر بودم. دلیل اینکه نتوانستم بیشتر از این در ترکیه بمانم این بود که خودم داشتم مریض می‌شدم. زیر پاهایم تاول زده بود، تاول‌ها ترکیده بود و داشت یواش یواش گوشت بالا می‌آورد. از طرفی چیزی به اسم جای خواب نداشتیم. جایی که ما کار می‌کردیم یک شهر ویران شده بود. هوا آنقدر سرد بود که صورتم از سرما سوخته بود و پوست می‌انداخت. ما برای اینکه خودمان را گرم کنیم، تخت‌خواب و کمد و وسایلی که از زیر آوار درمی‌آوردیم را می‌سوزاندیم. سوزش گرما از یک طرف ما را اذیت می‌کرد، سوزش سرما از یک طرف. پوست دماغ و صورتم کنده شده بود و دیدم بعد از سه روز دارم مریض می‌شوم. واقعاً دیگر برایم سخت شده بود. روز اول که من شروع به کار کردم ۴۸ ساعت نخوابیدم. یعنی پنج شش بار شیفت عوض شده بود، امدادگران می‌رفتند و می‌آمدند، اما من هنوز داشتم کار می‌کردم. می‌گفتند تو خواب نداری؟ گفتم من جای خواب ندارم. بعد از ۴۸ ساعت که دست و پای خودم گره می‌خوردند و زمین می‌خوردم، یکی از فرماندهان هلال احمر ترکیه گفت بیا فلان جا کمی بخواب. چهار پنج تا پتو روی من انداختند و من توانستم آنجا دو سه ساعت بخوابم. بعد از آن دوباره بلند شدم یک روز کار کردم و دیدم دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم؛ برگشتم ایران.

وقتی می‌خواستم برگردم التماس می‌کردند که نرو!

اکیپ ما ترکیبی از کشور بوسنی، ترکیه و من از ایران بودیم. بوسنی‌ها تخریب‌چی بودند و روی شکافتن دیوارها و مدیریت آوارها کار می‌کردند، ترک‌ها روی بیل مکانیکی نظارت می‌کرد و وقتی جنازه دیده می‌شد به بیل مکانیکی دستور هشدار می‌دادند، من هم مسئول برداشتن جنازه‌ها بودم. وقتی جنازه‌ای پیدا می‌شد، ترک‌ها یک پارچه سفید دور آن می‌گرفتند و من شروع می‌کردم به جمع کردن جنازه. در آن سه روز بیشتر از ۲۰ تا جنازه متلاشی‌شده درآوردم. چون ساعت چهار صبح زلزله آمده بود، خیلی از زن و شوهرها کنار هم خواب بودند و جنازه‌هایشان توی بغل هم بود. برای همین به سختی آنها را از هم جدا می‌کردیم. همانطور که گفتم خیلی‌ها، حتی خود ترک‌ها، دل نزدیک شدن به جنازه‌ها را نداشتند. به همین خاطر بود که وقتی من می‌خواستم برگردم التماس می‌کردند و می‌گفتند نرو.

ماجرای رسانه‌ای شدن سفر من و ماجرای فروش النگو در ترکیه!

اصلاً قرار نبود کسی متوجه سفر من شود، اما چرا سفر من در ترکیه رسانه‌ای شد؟ رئیس پلیسی که بالای سر من بود، از بالا داشت خیلی زیرچشمی به من نگاه می‌کرد. نزدیک آمد و به من گفت زیر کاپشنت چیست؟ گفتم «این یک کیف کوچک است که به گردنم انداختم؛ داخلش پول و پاسپورت و شناسنامه و کارت ملی و پاوربانک و موبایل و اینهاست. اگر اینها گم شود من بیچاره می‌شوم». گفتم «می‌دانم تو به چه چیزی شک کردی. فکر می‌کنی من برای برداشتن پول و طلای مردم آمدم. ولی این‌طوری نیست؛ در جریان باش که چون به تازگی دخترم را نامزد کردم و پول نداشتم، خانمم النگوش را فروخته تا من بتوانم به ترکیه بیایم». وقتی این را گفتم، پلیس نشست و گریه کرد. من را بغل کرد و گفت حلال کن. بعد هم گفت می‌توانی حرف‌هایی که به من زدی را تکرار کنی تا من فیلم بگیرم؟ موقع ناهار و استراحت که شد بالای همان ساختمان‌های تخریب شده نشستیم، صحبت کردیم و من همین حرف‌ها را آنجا هم زدم. بعد از دو سه ساعت دیدم که بچه‌ها توی واتساپ به من پیام می‌دهند که اینترنت را شلوغ کردی! گفتم به خدا من با کسی مصاحبه نکردم. بعد یادم آمد که حتماً فیلم صحبت‌هایمان با آن پلیس ترکیه‌ای پخش شده است.

خوشحالم که این اتفاق بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر مردم ترکیه با مردم ایران شد

درواقع این‌طوری بود که این کلیپ بیرون آمد و خیلی از رسانه‌های ترکیه‌ای به آن پرداختند. وگرنه یک دختر کُرد هم به عنوان داوطلب به ترکیه آمده بود و کسی خبر نداشت. بعد از اینکه من به ایران برگشتم متوجه شدم گروهی از ترکیه با یک خبرگزاری در اهر ارتباط گرفته‌اند و دنبال آدرس و شماره من هستند. اصرار داشتند که می‌خواهند به ایران بیایند، النگویی برای خانمم بخرند، همسرم النگو را دستش کند و آنها برگردند ترکیه. می‌گفتند ما نمی‌گذاریم خانم‌تان بدون طلا بماند. من هم گفتم لازم نیست این کار را بکنید. هم قسمت زیادی از پول طلا هنوز مانده بود، هم اینکه من در حال حاضر جزو مدیران محل کار هستم و درآمدم کفاف زندگی‌ام را می‌دهد. به خاطر مخارج کمی که در این سفر داشتم اکثر پول مانده؛ قسمتی از آن به صورت ریال و قسمت زیادی از آن به صورت لیر. ولی خوشحالم که این اتفاق باعث شد وحدت خوبی بین مردم ایران و ترکیه شکل بگیرد و این اتفاق بهانه‌ای بود تا قسمتی از مردم ترکیه با روحیه مردم ایران آشنا شوند.

کد خبر 5718561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدمهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      چه آتش‌نشان بامعرفتی. چه مردم خوبی. چه همسر خوبی. واقعا مردم ایران پر از زیبایی هستند. کاش به جای خواندن این همه سیاه‌نمایی کمی هم به ارزش‌ها و دارایی‌های مردم و کشورمان بپردازیم و اینقدر یأس‌آفرینی نکنیم
      • مریم IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        30 1
        واقعا درست گفتین دقیقا ، چرا آنقدر سم پاشی ،چرا بعضی ها آنقدر انرژی منفی دارند خوب شماها که کامنت هاتون فقط جبهه گیری هستش دلیلش چیه ، حسادته ؟؟؟ یا چیه واقعا آخه یکی رفته کار خیر کرده شماها چرا انقدر اذیت میشین کاش منم داشتم از دستم برمیومد میرفتم کاش ای کاش چه برای مردم خودمون چه اونها
      • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        18 6
        👌👏👏👏👏👏
      • مرگ بر منافق IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        6 1
        خیلی مردی .امیدوارم همیشه زنده باشی
      • محمد عبدالهیان IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        6 0
        ممنون از نظر مثبت حضرتعالی . وقتی به ندای قلبت گوش کنی راه درست رو انتخاب خواهی کرد و نظر منفی مردم تاثیری در اقدامات خداپسندانه نخواهد داشت . چندین بار در راه امداد و نجات داخل کشور که تنها رفتم‌کم مونده بود تصادف کنم و له بشم . ولی تا زور بازو دارم جونم رو فدای ملت شریف ایران می کنم . فدای همتون .
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      همسرت نگفت النگو را بفروش و به خوی برو!
      • محمدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        اصلا مطلب رو کامل خوندی؟ یا مثل همیشه فقط با یک خوندن یک جمله کامنت گذاشتی؟؟
      • محمد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        برادر من داداش من این حرف چیه میزنی در خوی زلزله ضعیفتر بود کشته ها فقط سه نفر بود که آن هم در اثر فراربه قسمت نا امن بوده زلزله ترکیه پنجاه هزار نفر ادم کشته .انقدر نامردی که یادترفته در بم چه کشور هایی به داد مردم بم رسیدند؟به خاطر ادمایی مثل شما وجه ما توی‌دنیا از بین رفته
      • محسن IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        100 6
        گفت در اهر ۴۰۰ جنازه شستم ودفن کردم پس همه جا میرود
      • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        درود به شرفت .چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه اگه میخاستی شرفتو نشون بدی میرفتی خوی و اون پولو خرج مردم خودت میکردی.
      • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        85 96
        ایرانی جماعت بیگانه پرستن مردم خودشون رو نمیبینن همسایه رو میبینن. مثه اون جماعتی که واسه مردم سوریه فلسطین یمن... آه و ناله سر میدن ولی چشاشون روی مردم ستمزده ی خودشون میبندن
      • مجتبی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        63 37
        چقدر نفهمی تو
      • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        90 26
        نمیفهمی یا خودت را میزنی به نفهمی گفت برو ترکیه . زلزله خوی تمام شد . تو میتونی برو خوی کمک کن
      • همایون IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        ایشون خوی هم رفته و خیلی بیشتر از وظیفه ش تلاش کرده شما بجای متلک گویی به فکر وظالف انسانی خودت در قبال انسانها باش
      • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        12 4
        شما جدا چرا اینجوری هستی؟؟
      • رحیم سامانی RO ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        8 1
        چه‌ فرق می‌کند، یا خوی یا ترکیه ؟! ساحه دید مان را وسعت بدهیم . از تنگنای ملی گرایی بدر آیم و به انسانیت و جهان وطنی فکر کنیم .
      • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        17 1
        مطلبی‌رو‌که‌میخونی‌نمیفهمی‌یا‌کلا‌نمیفهمی؟؟؟!!! طرف‌میگه‌بعد‌از‌اینکه‌از‌خوی‌برگشتم‌‌زنم‌گفت‌برو‌ بعدش‌هم‌میگه‌‌تو‌تمام‌حوادث‌‌رفته‌واسه‌کمک
      • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        3 5
        حق گفتی ولی کو گوش شنوا
      • محمد IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        17 4
        مرده حسابی ترکیه فاجعه انسانی رخ داده ۴۶ هزار نفر مردن واقعا داری زلزله خوی رو با ترکیه مقایسه میکنی؟ درود به شرف و فهمت واقعا
      • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        16 3
        ایرانی جماعت انسان دوست و دل رحم هستن،همون طور که به مردم خودشون دایم در حال کمک رسانی و دستگیری هستن، به مردم سوریه و لبنان و ترکیه و... هم کمک میکنن ، چون اگه به هیچ کدوم از همسایه ها کمک نشه اونا هم موقع بحران دست یاری برامون دراز نمیکنن، این یعنی روابط بین الملل، و ...
      • snator IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        8 7
        خوب محمد جان تو که میگی در ترکیه ۵۰ هزار نفر کشته داده ولی در خوی ۳ نفر حق با شما به نظر تو ادمی که خدا بیامرزه به رحمت خدا رفته به پول نیاز داره یا ادمی که زنده مانده ولی همه زندکیش تو زلزله از دست داده ؟ به نظر تو بعدشم زمانی که تو بم زلزله اومد در هیچ کشوری زلزله نبود اگه بود به کشور خودشان کمک م
      • جواد IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        9 1
        اول متن کامل بخوانید بعد انتقاد کنید میگه من همه جا بودم آخرینش هم خوی بود بعد از یک روز از خوی آمدم رفتم ترکیه ،
      • ونوشه IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        28 4
        کور که نیستی بخون و ببین !! گفته در خوی هم حضور داشته
      • رضا AE ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        8 4
        داداش خوی رفتن دیگه فروش النگو نمیخواد مگه از اهر تا خوی چقدر راهه،زرنگ باشی پیاده ه‍م میری
      • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        9 2
        منتظر شما بود شما بهش هشدار بدین همین افرادی مثل شما عامل تفرقه بین شیعه وسنی مسلمانها هستین خدا شفات بده
      • حجت اله IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
        3 0
        بنده خدا تو صحبت ها گفت که در خوی هم بودم
    • سارا IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      واقعا عجیبه. خود ایشون گفته که توی چه عملیات‌ها و حوادثی حضور داشته. توی خوی هم حضور داشته. بعد ایشون نظر گذاشته که همسرت نگفت النگو رو بفروش و به خوی برو!!!
      • مریم IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        15 3
        واقعا نمی‌دونم حسادته یا خراب کردن یا انرژی منفی دادن یا هر چیز دیگه ای که هست انسان باشرف از کمک کردن به کسی ناراحت نمیشه چه ترکیه باشه چه هر جای دیگه مطمن باشین این آقا اگه خوی هم رفته بود الان کلی حرف مزخرف دیگه میگفتن تازه خودش گفته همه جا بوده
    • بابک IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      خداخیرت بده
      • عباس AE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        3 9
        سلام همه کمک هارو مردم کردن دولت فقط سیاه‌نمایی میکن تو رسانه تو بیا ببین نشونت میدم همه اون بیکسا ک پارتی ندارن همشون بدون چادر موندن تو ماشین میخابن تو این سرما دوسه روز اول عین حیوانا وسایل پخش کردن یکی ده تا گرفت یکی نتونس بگیره اگ مردم ما خوبن بیان اول ب داد ما برسن پاچه خواری ترکیه ب ما نمیر
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      اینهمه خانواده فقیر توی شب عید توی ایران دارن حسرت میخورن همون پول رو میدادی دلشئنو شاد میکردی پول رو میدادی خرج یه کودک سرطانی میکردی اونا که کشورشون بهشون رسیدگی میکنه
      • مصطفی سلطانی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        47 27
        حیف نون
      • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        62 64
        اونایی که به این کامنت منفی دادن باید به ایرانی بودنشون شک کرد
      • محسن کریمی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        اون تخصصش امداد و نجاته هر جا هم نیاز باشه می‌ره اما امثال شماها فقط بلدید فک بزنید و به زمین و زمان گیر بدید دریغ از اینکه یه دردی از دردمندی دوا کنید
      • AE ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        50 25
        خدا به مردم ترکیه و سوریه کمک کنه اما شما درست می گین .آنقدر نیاز مند توی ایران هست که دلت کباب میشه . هرکسی می تونه تو خانواده خودش یک گروه درست کنه اندازه توان خودشون روی هم بزارید و بهشون کمک کنید . میشه چند خانواده رو شب عیدی شاد کنید . البته من شک دارم که این زلزله باشه . یقین دارم بمبه .
      • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        47 12
        برو به سلبریتی ها بگو این کار را بکنند یا به آن آقا که فقط زندانی آزاد میکنه بگو
      • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        13 30
        بله کاملا درست می فرماییدماخودمون ۸۰میلیون ایرانی هستیم بعدازجنگ تحمیلی خونه خراب شدیم این آقا رفته ترکیه کمک کنه ،،،، ببین داداش پول ۷تاکله تریلی که هرکدومش ۵میلیارد به پول ایران پولش باشه ،،،برامن زیره توقیف مونده عمدآ نمیدن به ارتش هم گفتم ول کنید بیاین به ما ربطی نداره ،،،
      • همایون IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        72 10
        ببین داداش اینکه احساس ملی میهنی داری خیلی خوبه ولی این بابا فقط 3روز ترکیه بوده باقی خدماتش همه به ایرانی ها بوده بعدشم این آقا فقط یه نفره ! می‌تونست هیچ کجا نره بشینه توی خونه ش ما باید به فکر وظایف خود مون باشیم
      • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        56 11
        داداش اون کمکش اینطوری بوده یکی دیگه میره به بیمارا کمک میکنه یکی دیگه میره به فقیرا کمک میکنه انسانهای با خدا و فرشته تو ایران زیاده این بنده خدا بر اساس شغلش رفته اونجا کمک کرده ثالثا یخورده عمیقا فکر کن نه از زبونت که داری نیش میزنی
      • مهدی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        7 1
        واقعا برای لجاجت بعضی ها آدم نگران میشه کمک به همنوع کجررررررم نمی باشد هرجا که باشد خرج شب عید لازم تر از کمک به اونهایی که گرفتار بلایای طبیعی شدن نیسسسسست
      • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        16 1
        ایشون نگرش جهانی و بزرگی داشته و رفته ترکیه هم کمک کرده و یا انجام وظیفه نموده است حالا شما هم با نگرش کوچکتان و دیدگاه محلی تان برای هم وطنان خودتان که میشناسی فقیرند کمک کن
      • مهدی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        11 1
        .واقعا متاسفم برای بعضیا، شعور هم خوب چیزیه که بعضی‌ها ندارن پس انسانیت شما کجا رفته، اگه یه روزی این بلا سر تو خانواده ات در می‌آمد باز هم همین حرف رو میزدی
      • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        5 1
        عزیز دل کسی که النگو زنش را میفروشه برای کمک به مردم کشور دیگه مطمئن باش برای مردم کشور خودش خیلی کمک کرده فقط هیچ حرفی نزده این دفعه هم فیلم پخش شده پس بیخود وبیجا قضاوت نکن
      • مهدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        1 1
        ای کاش همه فکر هم بودیم فروشنده . تاجر زمیندار مستاجر و مالک وهمه وهمه . انسانیت مرز نمی شناسند. کار این عزیز قابل تقدیری و انسانی است. ای کاش ترکیه برای پول بیشتر مهمات و اسلحه به کشور همسایه نمیفرستاد. نفت سوریه و کارخانجات حلب رو در ترکیه نمی فروخت . و آذربایجان رو جلو نمی انداخت برا ایران
      • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
        1 0
        اونایی ک ب این بنده خدا ایراد میگیرن اگر هنر دارن خودشون برن همین کارایی ک میگن رو انجام بدن. ایشون تخصص امداد و نجات دارن و برای رفتن برای کمک، بدون پول ک نمی تونه هزینه سفر و خوراک و... خودشو بپردازه. ایشون هم ایران و هم سایرجاها از تخصصش داره ب نفع مردم استفاده می کنه، شماها اگر هنر دارین شعار ند
    • ستاره IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      36 84
      خوی که نزدیکتر بود احتیاج به پاسپورت هم نداشتی
      • جواد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        10 2
        به خوی هم رفته بعداً هم رفته ترکیه
      • A NL ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        13 4
        مگه کوری مطلبو نخوندی یا خودتو زدی به اون راه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      • آگاه IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        6 0
        ای آدم!! نه انسان ، چرا متلک پرانی ، فکرمیکنی شیرین زبانی ؟ اورفته ایجاد حسن همجواری نموده ولی تو چه کردی حتی برای فقرای محله خودت، بس کنید از منفی بافی حیفِ نونننننننننن!!!!!
      • متاسف IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        2 0
        اول اینکه درست بخون مطلب رو کور نباش .میکه بعد خوی رفته اونحا. میخوام بدون تو و امثال تو که فقط بلدید خرده بگیرید چه کار مثبتی انجام دادی واسه همون مردم خوی؟؟! بخدا قسم امثال شما کوچکترین کمکی به هیچکس نمیکنید و فقط کارتون عیب یابی از دیگران هست . التماس تفکر
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      ینی ادم خوب نصلش منقرض نشده
      • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        53 14
        نسلش 👌👌
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      خدا خیرت بده برادر که به کمک انسانها می‌شتابی.خدا به خانواده ی محترمت که همچین روح بزرگی دارند سلامتی بده .
    • ش AE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      69 9
      خدا پشت و پناه شما همسرتون اجرتون با خدا
      • عباس AE ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        1 5
        سلام خسته نباشین برادران لطفاً اگر تونستین هرکس های کمک بکن بنده اهل خوی هستم شغلمم رانندگی ولی بخاطر زلزله نمیتونم برم سر کار کنار خانوادم هستم هرکسی هر چقدر تو توانش بود قرض بده بهم 0144631437‌‌ اینم شمارمم بخدا بد وضعیتی هستم آسو پاس موندم تواین خراب شده هر روز آرزوی مرگ میکنم
    • ناشناس IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      89 9
      یعنی واقعا متاسفم هر کسی هر کار خیری بکنه بلاخره یکی پیدا میشه ایراد بگیره و حرف دربیاره آخه داره میگه جنازه هاشون تیکه تیکه بوده خونواده هاشون نمی‌تونستن نزدیک بشن بعد شما میگین شب عید دل بعضی را شاد میکردی حالا امسال شاد نشن یک عده هیچ اتفاقی نمیفته فاجعه به این بزرگی رو چطوری درک نمیکنید
      • سلمان IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        8 2
        واقعاً خوش بسعادتی که خدابهت لطف وعنایت نموده،خسته نباشید التماس دعا
    • علیرضا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      احسن همشهری خدا قوت الهی همیشه سالم و سرحال باشی و
    • علی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      66 5
      دمت گرم مرد بزرگ. به خودم میبالم که هم وطن شما هستم. تا قبل از این به خاطر مسولین دزد وحقه بازکشورم ،خجالتمیکشیدمبگمایرانیم و حالا فریادمیزنم که هموطن محمد آیا عبدالهیان هستم
    • ابوطالب IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      20 28
      خوب وضعت بده که سفرهای زیادی به ترکیه با خانواده رفتی خودتی
      • رو کم کن IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        1 1
        ظاهرا شما هم کور تشریف دارید؟؟! اتفاقا گفته بخاطر اینکه جزو مدیران محل کارش هست وضع مالیش بد نیست پس لطف کن بجای زر زیادی از شاهکارهای کمک رسانی خودت تعریف کن شاید از حسادتت نمردی!!
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      44 46
      النگو 92 میلیون؟
      • علی AE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        30 4
        مرحبا دلاور ایرانی با غیرت
      • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        18 4
        سلام تک دست بوده
      • ندا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        38 5
        النگوی خانومهای ترک بسیار قطور و سنگین هست
      • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        10 2
        منظور تکدسته 😂
      • احمد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        9 1
        این بنده خدا رفته کمک کنه که جنازه ها رو از زیر آوار بیرون بیارن با تریلی کمک نبرده که شماها کاسه داغتر از اش شدید
    • میثم IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      45 7
      دم غیرتت گرم. هم خودت هم خانمت
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      38 6
      هموطن عزیزم،مایه مباهات انسانیت هستی،تو عمل کردی به غير هموطن،وکل انسان وانسانیت، که مرز نمي شناسد، در دنیایی که انسانیت،مرده ،وآدمها از اوقات تلخ سلفی میگیرن ودنبال شهرت، میگردن،بنازم به ایمان وجدان پاک والهی گونه،تو عمل میکنی ومن از دور می ستایم،که گویند چوصد گفته را نیم کردار نیست،بدا بحال
    • محسنی از اصفهان IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      17 51
      چراغی که به.خانه رواست . .........به مسجد حرام است رفتی .سرچشمه. دایش
      • عباس AE ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        2 4
        سلام آهای آتش نشان النگو فروش بیا خونه مارو ببین از ترس تو خیابون میخابیم بنده اهل خوی هستم الان تو باید ب دادم برسید نه اینکه بری ترکیه فردا این بلا سر شما بیاد ترکیه نمیاد کمک کن ها این مردمن ک بداد هم میرسن اگ اونا یکبار مردن ولی شرایط ما از مرگ بدتر ایکاش ماهم میمردیم‌.دیگه اینقدر عذاب نمیکشیدی
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      19 42
      ایران انباشته از بدبخت و محتاج نان شب لازم نبود این همه زحمت بکشی بری ترکیه ..... حالا چرا رسانه ای شد ....
      • شهروند IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        44 10
        یه کار مثبت که تو عمرت برا فقیر کردی رسانه ای کن
      • nimi FI ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        5 1
        آخه شماها چرا اینجوری هستین. این بنده خدا چکار میتونه برای شماها بکنه.. شما بجای انتقاد از این بنده خدا برید از مسئولین مملکت گلایه کنید.. این مرد مومن به اندازه خودش به همه کمک کرد. پس دیگه انتظار داشتن ازش شرم آوره هموطن..
    • ناشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      15 70
      حتما همسرت خواسته از نق زدنات راحت بشه تورو فرستاده! چه کاریه؟ این همه مردم کشورت توی بدبختی زندگی میکنن.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      12 83
      حتمن بهش وعده داده دوبرابر اون النگو از زیر آوار طلا استخراج میکنه
      • مریم IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        14 5
        خدا به دادتون برسه با این طرز فکر مسموم و تهمت که میزنین تا حالا چطوری زندگیتون گذشته به فرزندتون چی یاد می‌دین با این طرز تفکر میگن نظری که حاوی توهین و نسبت ناروا باشه منتشر نمیشه ولی نظر این و چرا گذاشتین پس علنا داره توهین می‌کنه
      • مهدی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        1 2
        چشم بسته نمیشه غیب گفت . تهمت نزنیم ولی ای کاش ترکیه هم به ایرانی ها در سیل و زلزله و ... کمک می‌کرد .فقط فکر آوردن پول ایرانی ها و ساختمان فروشی نمی کرد.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      19 58
      ای کاش برای خوی ومردم بی گناه خودمان می رفتی!
    • خانلار IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      49 7
      به ایرانی بودنم با وجود عزیزانی مثل شما عزیز انساندوست باتمام وجود افتخارمیکنم ومیبالم
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      22 4
      خدا خیرتون بده که به مردم کمک می کنید ولی خدا رو شکر وضع مالی خوبی دارید چون قبلا برای گردش ترکیه رفتید
    • Soorin IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      41 4
      خدا عوضشو به خودت و خانوادت میده ،انسان
    • سیروس جلالی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      36 3
      من به شما جناب محمدآقای عبداللهیان به عنوان یک ایرانی افتخارمیکنم .شماو همکارانتان باعث سرافرازی ایران وهرایرانی شدید. سلام و درودبی پایان خداوند متعال برشما وهمسر مهربانتان.
    • هموطن IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      40 3
      سلام دلاورمرد خسته نباشی خدا قوت. خدا انشاا... به عمرت به زندگیت برکت بده. اما امان از مردمی که جز ایراد گرفتن ونیش زدن کاری بلد نیستن. خدا به این ها هم عقلی بدهد. ازتو به این مردم خیری نیست شر مرسان
    • پیمان IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      28 1
      خدا خیرت بده
    • علی AE ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      31 2
      خیلی مردی آقای عبدالهیان عزیز. واقعا افتخار ایران هستید.
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      11 36
      چراغی که برخانه رواست برمسجد حرام است
      • رضا IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        11 0
        مغزی که راه گشاست به خودتحقیرگر حرام است! خجالت نمی‌کشی از این حرفت؟ این آقا تابحال کارهای بسیاری هم برلی مردم خودمون کرده ولی خب مثل همیشه امثال شما هرجور که شده باید یجوری حال مردمو خراب کنین
    • وحید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      15 56
      همسرت نگفت النگوم بفروش و به مردم خوی کمک کن به ایران و ایرانی کمک کنی یاشاسین ایران جانیم فدا. ترکیه باید نابود بشه ترکیه چسمانی کشوری کثیف که همیشه به فکر تجزیه و نابودی ایران بوده و هست
    • منیر IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      24 2
      ای کاش تمام انسان های روی زمین چنین افکار بلند و نوعدوستی داشته باشند .به خدای بزرگ ‌کم پیدا میشه آنکسی که از نظر مادیات آنچنان نیست .دست به خیر تر از کسی است .! که مادیادتش سر به فلک کشیده است .تمام رفتگان روحشان شاد .و خداوند صبر عطا فرماید .آمین .۸۷۲
    • ناشناس IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 19
      حداقل یک سه چهار روز می موندی دوروزه که نتونستی کاری انجام بدی
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      28 3
      دستتون درد نکنه کاش همه اینجوری بودن وبهم کمک میکردن
    • کررار IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      20 7
      اون مخاطب عزیز حرف به جایی زدبله ایشون متوجه شدن وبعدنظردادن که خانم شمانگفت النگوروبفروش وبه خوی برو چراغی که به خانه رواست به مسجدحرام است روکه شنیدید انگارشمامتوجه نیستید نه دیگران
    • یه معلم IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      25 6
      در مقابل روح بلند همچین فرادی فقط باید سر تعظیم فرو آورد خدا بهترینها رو به شما و همسرتون عطا کنه
    • بهرام IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      33 6
      زنده بادبرادربه عنوان یک کرد.ازت ممنونم انشاالله همیشه سلامت باشی.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      10 26
      دستش درد نکنه ثواب کرده ولی مگه شما در چند قدمی تان زلزله زدگان خوی را نمی‌دیدی به اینها کمک میکردی چه اشکالی داشت یا روی آن النگو نوشته بودن فقط ترکیه،
    • امید IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      7 21
      خدا خیرتون بده ولی تعجبه شماکه اینقد سفر ترکیه میرفتین الان پول نداشتین که مجبور شدین النگو بفروشین انشالا که درسته
    • ناشناس IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 26
      حداقل یک سه چهار روز می موندی دوروز که کاری نتونستی انجام بدی
    • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      17 3
      زنده باد عبدالهیان عزیز، خدا خیرت بده برادر بزرگوار درود بر شما
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      20 1
      خدا خیرت بده هموطن عزیز در جواب هموطن عزیز زلزله ای که مردم ترکیه دچارش شدن واقعا درناکه بنی آدم اعضای یکدیگرند چه خوی باشه چه ترکیه
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      28 2
      خدا خیرت بده هموطن عزیز در جواب هموطن عزیز زلزله ای که مردم ترکیه دچارش شدن واقعا درناکه بنی آدم اعضای یکدیگرند چه خوی باشه چه ترکیه
    • اسماعیل IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      20 2
      شایسته ی احترام می باشید، انسان بزرگوار، نیاز به تحسین نداری، به هموطنم افتخار می کنم.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      27 3
      واقعا عبداللهی عالی و خانم عالی تر
    • فرزاد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 16
      پول پول میاره
    • رضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 31
      اولا دورت پر گشنه و تشنه هست چرا این همه راه دور رفتی کرایه رفت امدنت شکم ده تا برا یکماه سیر میکرد ...بعدش یا تو مشکلداری یا خانمت که از هم دور شدید ..نخسته
    • رضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 22
      اولا دورت پر گشنه و تشنه هست چرا این همه راه دور رفتی کرایه رفت امدنت شکم ده تا برا یکماه سیر میکرد ...بعدش یا تو مشکلداری یا خانمت که از هم دور شدید ..نخسته
    • افسون IL ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      14 42
      آقای عبدالهیان ایکاش النگو ذو میفروختی وبه مردم خوی کمک میکردید
    • مینا IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      21 4
      خوب بودن سهم هر کسی نمی‌شود باید برگزیده شوی براوو به غیرتتان.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 25
      کمک خوبه ولی برای نون گرفتن کارت یارانه گرو نانوا میزارند .و....
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      11 24
      چرا هیچ صحبتی از هموطنان زلزله زده کشورمان در خوی نمی کنید
      • جواد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        5 0
        درباره زلزله خوی که ده‌ها بلکه صدها خبر و مطلب کار کردن. کلمه خوی رو توی خبرگزاری سرچ کن، مطالب رو میاره. مجله مهر هم چند تا مطلب کار کرده. برو قسمت مجله مهر، خودت می‌بینی. چرا همینجوری یه چیزی میگیم و میریم؟ اول یه کمی مطالعه کنیم
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      10 24
      از وقتی زلزله اومده همش ترکیه و سوریه پس مردم زلزله زده خوی چی
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 27
      خوب به همون هم وطن خودت تو خوی کمک میکردی
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      18 2
      درود بر شما.ما توی خوی وضعیت خیلی بدی نداشتیم اما توی ترکیه وضعیت بدتر است.بهر حال ایشان خیلی مردانگی کرده.دمش گرم
      • مریم IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        5 0
        درود به شرف شما امیدوارم بلا دور باشه ازتون کاش از دست ما برمیومد واقعا کمک میکردیم به مردم خوی و ترکیه فرقی نمیکنه ای کاش حیف که دستمون خالیه
    • ناشناس IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 16
      واقعا من اگر بودم میدادم پیش قست یه پراید بعد پراید آزاد می‌فروختم و میرفتم کمک بعد پز میدادم ما هم رفتیم بالاخره خارج بیایید استقبال فرودگاه
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      12 16
      چراترکیه ؟مردم خوی وکوهرنگ مستحق ترند وبعدالویت بامظلومان سوریه بود که دنیا به آنهابی مهری کرد
    • فرناز AE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 30
      بعضیها ذاتا قلبشان بزرگ است به اندازه دریا ..اسمان کهکشان .میرسد تا خدا ....ولی یک خبری هم خیلی ناراحت کننده بود گویا در انجا میز غذا و نوشیدنی گذاشتند وبه مردم غذا وآب میدادند.ولی وقتی مهاجرین سوریه میرفتند غذا بگیرند .گفتن فقط به ترکا میدیم ...واقعا این رذالت نیست؟
    • ناشناس IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 23
      ترکیه جز اتحادیه اروپاست اروپا ثروتمند کمکشون کنه بعدشم یه موقعی ترکیه نیاز به کمک‌ ایران داشت الان ایران آدم حساب نمیکنه
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      12 25
      چرا به مردم چهارمحال کمک نمیکند روستایا زیر برف دفن شدن
    • محمد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 38
      نباید اول به هم وطن خودت کمک میکردی تو این وضعیت دلار 56تومنی بی غیرت
      • اردشیر رضایی549 IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        7 0
        سلام وقت بخیر یگم فکر کن وحرف بزن عزیز دلار ۵۶به این بنده خدا چه ربطی داره
    • اسلامی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      7 18
      عکس گرفتند چه زیباست خوی هوطن چی پس ، سال ۸۲زلزله بم یادت بیاد من سرباز زاهدان بودم شب زلزله تا صبح نگهبان ولی بخاطر هوطن جمعه رفتم بم و تا جایی که از دستون کاری بر می اومد خاک با بیل کوچیک جابه جا کر یم تا شاید کاری کرده باشین بدون عکس ویراژ دادن بله عزیز ،خدا قبول کنه
    • هومممم IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 2
      اینایی که میگن چرا به خود ایرانی ها کمک نکرده اخه انسانیتتون کجاست ها! همه ما انسان ها از دو انسان اولیه بوجود اومدیم ما همه یکی هستیم که می خاین بفهمین آدم باید به دشمنشم کمک کنه همه باید زندگی کنن به هرکسی کمک کرده اون یه فرشته ولی ای کاش به هم کشوری هاشم در مکنار اون کمک می‌کرد. من ۱۱ سالمه میفهم
    • محمدرضا تیموری از مشهد مقدس IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      20 1
      بابا دمت گرم انشالله خدا به قوت به همه غیرت چنین بده خدا به شما و خانواده اجرکم الله و جزا آخرت بدهواز آتش دوزخ نگهدار باشد
    • یا علی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      20 1
      با تشکر از خبرگزاری مهر که خبر را منعکس نمودند. بعضی از خبرگزاری ها متاسفانه جبهه گیری می کنند نه تنها اصل عمل خیر را ارزش نمی نهند بلکه ممکنه به بیچاره مارک پانترکی هم وارد نمایند.
    • فاطمه IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 18
      یه النگو خانمش پنج برابر پول پیش خونه ماست دمش گرم چه حیف و میلی کردی مرد
    • جاویدکوهستانی US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      11 1
      ماشالله خداوندتواناییت رابیشترکندانسان انسان است ازهرقوم ونژادوقبیله که باشدبازهم انسان،است،قبل ازاینکه اسلام بیاید انسان آمده بوداول انسانیت،
    • جاویدکوهستانی US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      17 1
      ماشالله خداوندتواناییت رابیشترکندانسان انسان است ازهرقوم ونژادوقبیله که باشدبازهم انسان،است،قبل ازاینکه اسلام بیاید انسان آمده بوداول انسانیت،
    • رسول IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 33
      البته که رفتار ترک ها تو ترکیه اصلا خوب نیست
    • مهربان IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      19 3
      درود بر شرفش
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      22 1
      زن فهمیده که اخرتش به دنیا ترجیح میده خیر ببینین ، باقیات صالحات تون. خوشا به سعادتتون ذخیره اخرت تون🌹
      • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
        5 12
        خیلی راسته بعد چراغی که به خانه راست به مسجد حرام هست
    • محمد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      13 1
      درود بر شرفت واقعا مردی کلمات از گفتن خوبی های تو عاجزند خداوند فقطمی تواند حق تورا بدهد امیدوارم همیشه سالم و سر زنده باشی من که به حالت غبطه می خورم
    • داریوش RO ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      18 0
      من که نمیتونم کمکی کنم فقط میتونم بگم واقعا از ته دل برای همه امدادگران دعا میکنم که سالم باشید و خوشبخت زندگی کنید
    • علی رستمی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      14 0
      رحمت بر پدر و مادرت خداوند به تو و خانواده ات سلامتی و عزت دهد این کارها باعث محبت بین ملتها مخصوصاً ملت‌های مسلمان می شود ، خداوند همسرت را هم سلامت و عاقبت بخیر کند .
    • یونیکابلوچ IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 0
      خداخیرت بده الله همه رونجات بده اشکم ریخت اونجای که 4صبح زلزله اومده وخانواده هاتوبغل هم فوت کردن خیلی دردناکه خیلی
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      17 1
      سلام من هم خیلی دوست داشتم به تر کیه برای کمک برم ولی چون تبعه افغانیم شرایطشونداشتم متاسفانه
    • اورین IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 2
      خدا خیرتون بده ، عوض اش رو خدا به خودت و خانواده ات سلامتی بده محتاج هیچ احدالناسی نشی برادر
    • جواد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      23 2
      خوشبحالش چه روح بزرگی داره همیشه در پناه حق
    • El Capo US ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      11 0
      درود وسپاس 🙏🏾
    • ناشناس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      21 1
      انشاالله قبول باشه ...... خدارو شکر میکنم تو کشوری هستم که مردمانش اینگونه مهربان و فداکار هستن .......خدا رو شکر
    • علی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      18 2
      زنده باد انسانیت..شیر مادرت حلالت..بهت افتخار میکنیم مرد دریا دل
    • US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 0
      واقعا دستت درد نکنه منم خیلی دوست دارم. برم ولی شرایط رو ندارم بعدش هم ناراحتی قلبی دارم نمیتونم بله من اذری هستم ولی زمان جنگ درراستای منطقه حاج عمران می جنگیدیم فرق نداره کجایی هستی دستت درد نکنه
    • محمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      15 1
      دمت گرم بخدا خیلی مردی
    • ناشناس IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      9 21
      میومدی من میبردمت کوچه بغلی، انقدر آدم بود که با 5میلیون چشماش پر اشک شوق میشد شب عیدی. گرچه 5 میلیون بده آدامس خرسی بخر. (وطنم پاره طنم)
    • خسرو IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 1
      دمت گرم .واقعا کارت عالی بوده باعث افتخاری ممنون
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      22 1
      برادر متن را کامل نخواندی! این بنده خدا در خوی مشغول کمک بوده است بعد از برگشت از خوی این واقعه اتفاق افتاده است خیر مردم را با بدبینی خراب نکنیم
    • حسین شرافت IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      25 2
      عجب زمانه ای شده بعضی ها انگار بویی از انسانیت نبردند و فقط دنبال حاشیه هستند و همه جوره بهانه میارند چقدر سنگدل و وووو ،
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 18
      خو همسرت بگو تو که اینقدر دلرحمی به اصطلاح النگوت رو بفروش یه 2تا اطرافیان خودت دستشون بگیرید نمیخاد برای خودنمایی برید ترکیه اونجا کلی از سراسر دنیا امداددرس دارن نیازی به النگو شما نیست خرج درمونده های تو ایران بکنید
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      17 1
      دمت گرم خداخیرت بده
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      28 2
      کار این آقا و همسر بزرگوارشان در بعد بین المللی آنقدر ارزشمند است که ایشان باید به عنوان سفیر صلح در جهان شناخته شود و برای کل ملت ها ایجاد همبستگی کند.
    • ايرانی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 21
      همسر تو زیاد اذیت نکن تا نفرستدت خارج. بعد چرا النگو رو خرج مردم خودت کن
    • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 12
      به نظرت اگه پول النگو رو کمک مردم خوی میکردی بهتر نبود ترکیه صاحب داره کانکس براشون گرفت بی صاحب تر از ایران وخوی کجاست؟
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      10 13
      حیف‌کمک‌به‌ترکیه
    • ناشناس IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 19
      چرا نرفتی خوی ؟! لازم نبود الگو هم بفروشید شاید خون مردم ترکیه از خون مردم خوی رنگینتره یا شاید رفتن به ترکیه بیشتر دیده میشدی
    • حمید IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      13 2
      زنده باشی و خونواده ات پایدار
    • مهدی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      11 3
      سلام و درود احسن به هموطن نیکوکار که با داشتن دانش و همینطور حس انسان دوستی بعد از کمک به هموطنان خودمان در خوی به کمک مردم کشور همسایه رفته اند
    • سوفیا RO ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      10 2
      دمتون گرم
    • البویه IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      19 2
      آقای عزیز که نمیشناسم. من با خوندن مطلب اشکم در اومد .انشالله خداوند به شما و خانواده محترمتون طول عمر عنایت کنه .التماس دعا . ضمنا از نوشته های آدمایی که نظر مخالف دارن دلگیر نشو .هر چند آدم با خوندن پیامشان ناراحت میشه .ولی تو این زمونه قضاوت کردن کار هر کسی نیست .سربلند و سرافراز باشید.
    • عاشق ایران ، IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      11 20
      چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام ، زلزله خوی رو ول کردی رفتی ترکیه ؟ هم وطن های خودمون رو اول کمک میکردی بعد می‌رفتی ترکیه این همه خانواده نیازمند تو ایران شب عیدی بعد رفتی کمک به ترکیه ، بعد بعضی میگن چرا دولت و مسولین ما به مردم خودمون کمک نمیکنند کمک فلسطین میکنند ، پس ما مردم خودمون هم مقصریم
    • س IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      10 11
      خداکنه تمام مردم دنیا کنارهم درسلامت باشند.ولی مردم خودمون خیلی نداروبیچاره شدن به لجن کشیده شده زندگی امروزی.زلزله شایدتلنگری وتکونی ازجانت خداباشه که درهرگوشه دنیا باهم خوب ومهربان باشیم.من توکشتی های بزرگ باری دربنادربارمردم ترک برخوردداشتم.بسیاربدجنس وازایرانی متنفر.اینا خودبرتربینیه.
    • مخدومقلی سرفراز IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 24
      سلام برادر عزیز خدا خیرت بده من هم دلم واسه مردم عزیز ترکیه میسوزه وقتی وضعیتشونو میبینم اشک تو چشام جاری میشه خداوند بهشون کمک کنه ود آخر میخوام بگم این همه تو ایران فقیر داریم این همه هستن کارمیکنن خرجشون بادخلشون نمیخونه بلفرض خود من دیسک کمر دارم تیروئید دارم بااین وضعم مجبوری کار میکنم ولی کم د
      • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        5 0
        هر آدمی یک راهی رو برای کمک کردن به آدم های دیگه میتونه انتخاب کنه. یکی به نیازمندان کمک میکنه. یکی زندانی آزاد میکنه. یکی در نقش امدادگر کمک میکنه. و ..... ما قرار نیست برای بقیه راه تعیین کنیم. شما هم به جای ایراد گرفتن ، راه کمک کردن خودتون رو انتخاب کنید و در عمل ثابت کنید.
    • جلال IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      15 3
      ای خدا اینها بنده تو هستن مثل من هم بنده توست ای خدا چقدر فرق هست بین بندگان تو
    • وحید AE ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      19 2
      داداش درک انسانیت برای خیلیها سخته خوشا به سعادتت
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      25 1
      بسیار عالی
    • محمد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      23 1
      آفرین برغیرت خودت و خانومت بنده به عنوان یک ترک ایرانی از صمیم قلب از شما تشکر می کنم و بسیار غمگین شدم از نژاد گرایانی که با نوشته جات خود سعی در لجن پراکنی داشتن بر علیه شما بزرگوار
    • GB ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 1
      عزیزان دل، تحسین کنیم کار نوعدوستانه را، اشکال نداره عزیزان دل. درود بر انسانهای نیک
    • ناشناس IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      19 2
      اونجایی که دارن حرف مفت میزنن کدومشون به زلزله خوی کمک کردین
      • یک هم وطن IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        3 0
        دقیقا همینطوره. بعضی از مردم فقط بلدن حرف بزنن و کار خوب دیگران رو تخریب کنن. باید ببینیم خودشون برای زلزله زدگان خوی چه کار مثبتی انجام دادن؟
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 16
      به مردم خودت کمک میکردی بهتر بود
    • سعید IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 18
      مردحسابی تمام دنیا پشت ترکیه هستند تواگرشعورداشتی به ملت خودت کمک میکردی
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      14 1
      انسان دوستی و کمک ب انسانها مرز و حد نداره مرحبا ب شعور و فرهنگ این خانواده چقد خوبه که هنوز از این انسانها پیدا میشه
    • Sina IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 16
      میتونستی ۵ تا کانکس توپ بگیریدبرای زنده ها در خوی قارداش،ترکیه رو کل دنیا رفتن کمکشون،
    • عبدالعلی زارعی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      15 1
      سلام این یعنی انسانیت به این نو افراد می توانگفت انسان واقعی درود به شرفت
    • محمد IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      19 2
      بعضی آدم نیستن نفهم حیوان هستن بنده خدا خواسته به ترکیه کمک کنه مگه با نود میلیون به کی کمک کنه رفته به انسانها زیر آوار کمک کرده
    • یک مستمری بگیر IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 12
      حتما خوی کاملا سامان داده شده و هیچ احتیاجی به کمک ندارند !!؟؟
    • آرش ارشد IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 16
      چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام هست، کارشما کاملا انسانی هست ولی بهترنبود به خوی بری تاترکیه؟
    • مجید IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      18 1
      درود بر شما ترک زبان بیشتر میتونه کمک کنه شما که ایثار کردی خدا خیر خواه باشه
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      16 0
      کار خیر پیش خدا محفوض می‌ماند. خدا خیرت بده. خدایا ای بلاها سر هیشکی نیاد
      • عباس AE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        1 3
        سلام من اهل خوی هستم آهای اونیکه میگی خوی سامان گرفته ب کی کمک کردن من حتی ی چادر ک ب لعنت خدا نمیاره ندارم ندیده وراجی نکن آن شالله زلزله اونورا بیاد میفهمی ک چجوری کمک میکنن
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      35 1
      خوشا به سعادت انشااله که مسئولین ایران هم مثل شما برادر عزیز عملکرد خداپسندانه داشتند وبه مردم کشورمان رحم می‌کردند واینقدر گرانی بوجود نمی آوردند خدایا خودت درست کن الهم عجل لولیک الفرج کاش منم با تو برادر عزیز همراه می بودم و به مردم ترکیه در حد توانم کمک میکردم خدا شما وامثال شما برادر عزیز را حف
      • جواد IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        3 0
        دست شما درد نکنه خداپشت وپناهت باشه
    • تااه IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 0
      همه از ایشان باید یاد بگیریم
    • هم وطن IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 0
      درود خدا بر تمام امدادگران
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 0
      خدا وکیلی خیلی دل بزرگی داری کم پیدا میشه همچون ایشان بخشنده وشجاع
    • کلثوم دخترلر AE ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 0
      هروقت تونستین مثل ای امدادگر بدون درنظرگرفتن مذهب وملیت ب انسانهانگاه کنیدبیایدونظربزارید بعدم ای آقای بزرگوارطلای شخصی خودشوفروخته وهرجایی دلش میخواسته میتونسته خرجش کنه ب من وشماهم هیچ ارتباطی نداره اگ خوی زلزله نیومده بود میخواستین چ بهانه ای بتراشیدزنده بادآقای عبداللهیان🌹🌹🌹
    • تنها IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 0
      مردانگی و شرف ایرانی حد و مرز نمیشناسد. با وجود تمام دروغها و سیاه‌نمایی‌های غرب، دنیا به مرور جنس ملت ایران را خواهد شناخت. مکر شیطان بسیار سسته. ای کاش دولتمردان دنیا این را میفهمیدند
    • جواد بابایی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 0
      خداوند پشت و پناه شما و خانواده محترمتان باشه انشاالله شخصا به وجود بنده های مخلص و نوع دوستی مثل شما افتخار میکنم و به ایرانی بودنم میبالم کاری که شما کردین با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست خداوند به جان و مالتون خیر عطا کند انشاالله
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 0
      خوشا به سعادتتون .انسانیت یعنی همین.قطعا خدا پاداش بزرگی بهتون خواهد داد.خیلی بیشتر از ارزش مادی النگو.
    • ناشناس IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 2
      سوری ها آدم نبودند؟ ۸۰ کشور به کمک ترکیه آمده اما کشورهایی که به کمک سوریه آمدند از انگشتان دست هم کمتر هستند
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 4
      کار خوبی انجام دادین احسنت،،،بهتر نبود این النگو رو برای کودکان خوی که تو سرما دارن زیر پلاستیک نه چادر ،،خیلی هاشون چادر ندارن ،میدادین و براشون چادر میخریدن،،اگه نیت خیری داشتین چرا جهانی کردین،، النگو ۹۲ میلیییییییییون،زکککککککی زرشککککککککک
    • جواد IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 1
      یک انسان زمانی انسانیت خودشو نشون میده که براش فرقی نمیکنه که کسی که به کمک نیاز داره خارجی هستش یا هموطن باشه مهم اینه که کمک کنی و اینجوریه که خدا به بودن چنین بندی به خودش میباله ما همیشه اشتباه ما اینجاست که میگیم چون اون مسلمان نیست یا خارجی هستش به کمک اونا نریم درود بر شرف چنین مردهای به مرد
    • رسول US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      سلام. درود برشرفت ،درود بر خانمت که برای کمک به انسانها رفتی و بسلامت برگشتی خداقوت پهلوون
    • فقط خدا IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 3
      خدا انشالله سلامتی به خودت و خانومت بده واقعا دمت گرم . خدا نکنه برای هیچ کشوری یه همچین پیش آمدی به وجود بیاد .این غصب الهی بود . خدا میخواد بدونه انسانها چقدر به داد همدیگر میرسن چقدر همدیگر رو دوست دارن
    • جواد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 0
      به مردم سرزمین ما هم که از یک زمین لرزه 8ریشتری هم بدتر شده فقط خدا کمک کنه چون مردم دارن در ازاب بدبختی زندگی میکنن اونا زلزله اومد مردن خونه هاشون خراب شده مردم ما از سر کرونی نداری بدبختی خونه هاشون خراب شده خدا خودش به داد ما برسه
    • نجاتی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 0
      یه عده اینجوری زن فهمیده ومرد فداکار . یه عده هم احمق تو صف دلار و سکه کمر بستند برای نابودی افتصاد کشورشان با انبار کردن دلار وسکه و... خلل پذیر بود هر بنا که می بینی مگر بنای محبت که خالی از خلل است #حافظ
    • علی پارسایی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 1
      فدای آن تعصب ایرانی آذری شما باعث افتخار ایران بودید در هر زمان حساب یک عده مزدور جدا از غیرت آذربایجانی ها و باکری ها و لشکر خط شکن عاشورا نمونه کارهای شهید باکری در شهرداری ارومیه با آن پیرزن درود مرد پر افتخار
    • ناشناس IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 8
      توایران ادم هاهستن که شب عید شرمنده زن وبچه هستن رفتی تو کشور غریب که چی بشه دونبال اسم ورسم رود توهمین ایران میشه پیدا کرد
    • علی اقایی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 1
      فقط التماس دعا دارم خدا قوت
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 1
      مرحبا به تو که شعر سعدی شیرین سخن را زنده کردی بنی ادم اعضای یکدیگرند..که در آفرینش زیک گوهرند
    • AE ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      6 1
      درود به شرف آذری ایرانی تو
    • دانایی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 5
      خانمت نگفت مردم خوی هم زلزله زده هستتد و نیاز به کمک دارند؟؟؟!!!!
    • منا IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 5
      دم شما و همسرتون گرم میدونم که توی کشورمون خیییلی افراد نیازمند داریم اماااااااا قطعا به دل خانمتون افتاده و دلشون اون لحظه هوای کمک کردن به هم نوع رو خواسته چقدر دل بزرگی دارین هردوتون خدا بهترینها رو از آن شما بکنه که صرفا به مردم کشور خودمون فکر نمیکنید....
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 6
      خدا می دونه چه نقشه ای داشتی
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 6
      داداچ سرت وتکون میدادی اطرافت بیشتر محتاج بود که برعکس ترکیه از هیچ جا کمک رسانی نمیشن حالا خودت یاخانمت به این طریق خواستین دلتون وصفایی بدین تبلیغ کردن نداره
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 4
      والاکشورخودمون اینقدرگشنه وبدبخت داره که احتیاج به نصف این النگوراداره
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 0
      آفرین برهمت و غیرت تو. خداوند مهربان حافظ شما و عزیزانتان باشد. آمین
    • منا IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 1
      ... اگر همه میخواستن مثل شما فکر کنن زمان زلزله بم هیچ غیرایرانی به کمکمون نمی اومد. یک نفر هم که مهربونی میکنه رو هم با این حرفها نیش زبون میزنید شما خودتون چقدر کمک حال همین مردم کشورمون هستید که حالا شدین قاضی و به قضاوت نشستین؟ ....
    • ندا IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 4
      راست میگن.چاغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .کاش یکی بود به ما کمک میکرد پول بیمارستان نداریم.به همه التماس کردیم کسی نیس کمک کنه
    • روزگار IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 5
      همش داره دروغ میگه اولا هرکس که از راه برسه ترکیه که نمتونه بره امداد گری کنه پس بااتیم هلال احمر ایران بوده هویتش برای پلیس ترکیه مشهود بوده وتوی اون شرایط پلیس گیر نمی داد به یک امداد گر که این کیف کوچک دور کمر تو چی میخواد خخلاصه یه جورایی میخاسته خودشو نشون بده.
    • علی قاسمی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 2
      فریدون وفرخ فرشته نبود زمشک وزانبرسرشته نبود_ به دادودَهِش گشت نیکویی تودادو دَهِش کن فریدون تویی
    • منا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 2
      ... انصافا شما خانم یا آقای محترم که عادت به انتقاد دیگران دارین، حاضرین النگوی خودت یا خانمت رو بفروشی و واسه مردم کشور خودمون هزینه کنید؟؟؟؟ تا حالا هم که چندین بار بستر این امتحان براتون بوده انصافا چند بار این کار رو انجام دادین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بنده خدا IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 3
      میگم چراماکه اینقدرفقیرداریم کسی کمک نمیکنه تایکی ازکشورهای همسایه اتفاق می افتدمردم مامسلمان درجه یک میشنخدایاخودت صبربده وپول آمین
    • عدل IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 3
      این از. قبل قصدش. کلیپ گرفتن بوده چون عکس النگو را موقع فروختن گرفته برای مدرک همش سیاه کاری بوده
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 3
      احسنت به شما وخانمت ترکیه سوریه وخوی هرجا کمک لازم باشه فرقی نداره
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 4
      همسرش گفته النگو منو بفروش برو از ترکیه سرویس کامل طلا واسم بیار
    • یبا خوی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 4
      ۹۵ میلیون دادی بیشترش گیرت میاد انشالله
    • کیسه کشون ریدمان زرد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 1
      واقعا بعضی ازاین کامنتهارو که ادم میخونه دلش ازانسان بودن وایرانی بودن این ادمها درد میگیره.. این بنده خدا دوره ی امداد ونجات دیده،تکنیسین امدادونجاته و... بعد ازش میخواین پول النگوشو بفروشه وبده مردم بدبخت خودش تا حجت مردونگی تمام کرده باشه؟ اینکاروتو انجام بده که سررشته ی هیچ نداری ،گوشیتو بفروش
    • رضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 1
      دمت گرم از ایرانی بودن ووجدان بیدار بعید نیست چنین انسانهای زمان جنگ بودن که خودش تشنه بود آب نمی‌خورد ولی هم رزمش آب میداد نیت خیر داشته باشی خداادمو از فرش به عرش میرساند کسی که چنین کاری میکند دیگران رو تشویق به کار خیر میکند لر ترک فارس عرب هرچی باشیم انسانیت مهمه
    • مرضیه IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 1
      خداروشکر که انسان‌های باغیرتی چون شما پیدا میشن.خدا به شما وخانواده سلامتی بده.
    • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 1
      انسانیت حد و مرز ندارد، سپاسگذارم از خدمات شما
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      درود برغیرت وهمت وشرف ایرانی
    • ایوب سعدی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      خدا خیرتون بده آقای عبداللهیان و هزاران برابر پول یه النگو به شما و خانواده محترمتان عنایت بشه...آدمهای شریفی امثال شما وجودشون در جامعه طلاست.
    • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      2 1
      خدا قوت و درود بی پایان برای شما.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      احسنت برتوشیرمادرت حلالت تواصلاآدم نیستی تویک فرشته ای خداوندهم دراین دنیاهم درآن دنیااجروپاداش نیکوکاری ات راخواهددادانشااالله التماس دعاخیییلی
    • فهیمه IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      هی نگید خوی خوی همه شهر خوی هم که صاف میشدطوری نبودچون مستحقشان بود ایرانی جماعت بایدتوسری خو وگشنه بمونه هرچی به سرمردم ایران بیادحقشونه. آقای عبداللهان احسنت به این مردانگیت به حرف یه مشت ابله وکوته مغز گوش نده
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      همچنین آدمهایی کم پیدا میشه خدا بهت سلامتی بده و ی دل خوش. خواهشن در مورد کسی قضاوت نکنید .رفته کمک کنه
    • نعمت الله رستمی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 1
      واقعا نصیب هر کس این طور خانم نمیشه انشاالله قبول باشد
    • ایمان IN ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 4
      اخه سه روز هم شد کمک جوری از سختی سوزش سرما میگه که انگار بچه سوسوله همش سیاه نمایی اگه من 20 ت داشتم میرفتم ترسی ام از جنازه نداشتم فقط این زیاد آب تابش داده سه روز پاهام تاول زد نتونستم ادامه بدم خخخ واقعن مسخره بود داستانش
    • بهلول IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 3
      سوریه محاصره شده و مظلوم از همه واجب تره یکم انسانیت بخرج بدید
    • علیرضا / اهواز IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 1
      مرد بزرگ خدا قوت. متاسفانه بعضیها درک نمیکنن زلزله ای به این شدت یک مصیبت جهانیه و فارغ از تفاوت نژاد . مذهب . رنگ پوست تمام دولتها یا مردم عادی بصورت داوطلب برای کمک هجوم میارن این وسط یه تعدادی هستن که میخوان کار این مرد شریف رو زیر سوال ببرن یا با نظرات بی سر ته بحث رو به مسیری که میخوان بکشونن
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      خدا نگهدار ت باشه با غیرت ،
    • عاطفه IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 1
      من نمیدونم چرا یک عده انقدر راحت قضاوت میکنن میتونم بگم کور کورانه .این بنده خدا که همون اول نوشته اخرین امداد رسانی که کرده خوی بوده خواهش میکنم انقدر عجولانه نظر ندید متاسفم براوت
    • ناشناس IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 3
      چرا همسرت نگفت انگورا بفروش بروبه زلزله زدگان شهرستان خوی آنجا جوب دیده نمی شدی
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      1 2
      ما ایرانیا همیشه خودنمایی....چرا به این همه مردم فقیر وبدبختی..زن فقیر پسر دم بخت ...بیمار کمک نکنیم که به دیگران کمک کنیم
      • یک شهروند IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        1 0
        ما قرار نیست برای کارهای خیر دیگران تعیین تکلیف کنیم. یکی دوست داره زندانی آزاد کنه. یکی در نقش امدادگر کمک میکنه. و ..... شما و اطرافیانتون هم به افراد نیازمند کمک کنید. ممنون.
    • لیلی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 1
      برادرم تا ابد خدا پشت پناه خودت و همسرت وبچهات شما و همه جا یاریت کنه خداقوت
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      خدا درهمینددنیا واخرت ثواب مردانگیت رامی دهد چه ثروتمندان ودالانی که پول چسبیده به جگرشان وچه فقیرانی که محتاج یک لقمه نان هستند اخه مرگ می رسد روزی
    • جاوید IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      4 1
      درود برشرفت من از شروع خواندن این متن اشک ریختم وبه ایرانی بودنم افتخارکردم.مردی یعنی همین.
    • خودم AE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      طرف رفته ترکیه و از تخصصی که داشته استفاده کرده و یک النگو هم خرج کرده. چشم دیدنشو ندارید!؟ شما چه کردید، فقط نشستید حرف مفت می‌زنید.
    • دیده بان IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
    • بی نام IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 4
      خب چرا نرفت‌ سوریه؟ ترکیه که از تمام دنیا به کمکشون اومدند. سوری های بیچاره وضعشون بدتره و به کمک بیشتری احتیاج دارند
    • ایرانی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      انسان به‌تمام معنا انسان که ازمال‌وجان‌خود گذشت‌تا‌مرهم دل‌داغدیدگان‌مسلمان دیاردیگری‌باشد خدایارت‌باشد
    • گمنام IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      راستش من شاید در مورد امدادگران کمی زودتر قضاوت کرده باشم که چرا شهر خوی که واجب تر، بوده چرا به ترکیه رفته،هرروز باخودم زِمزِمه میکردم، چراغی که به خانه رَواست به مسجد حَرام ست،اما باخواندن این ماجرا...فقط خواستم بگم خسته نباشی هموطنِ دلاااوورر.
    • دیده بان IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      خبرگزاری مهر این ارجیف چیه که پخش میکنی این همه مردم محتاج به کمک داریم بعد این بنده خدا .... عجب از چاپ این داستانها .
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      تنها یک کشور در جنگ هشت ساله تحمیلی ، پشت سرمان قرار گرفت ، آن کشور جایی نبود جز سوریه ، بله ،تنها یک کشور،تمام دنیا از جمله ترکیه پشت سر صدام بودند، آری گذشته ها گذشته .اما پروگاندای رسانه یی ماموریت دارد تا از کشور جزو ناتو که سوریه را اشغال کرده ، و یار داعش بوده چهره یی مظلوم بسازد استاندارد دوگ
    • JOKER £ Iran IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      خوی نیاز به کمک دارد و کمک به کشورهای های بیگانه ادامه دارد کجایی ای سرزمین آریایی میراث کوروش کبیر
    • پریناز IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      واقعا خسته نباشین،والا منم با اینکه اصلا با این کارا آشنایی ندارم ولی دوست داشتم برم کمک کنم خونواده مم راضی بودن فقط خودم دلش و نداشتم ترسیدم ،اصلا غیرتم نمیکشید بشینم دست رو دست بزارم
    • خودم AE ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      خدا خیرت بده که رفتی و از تخصصی خودت استفاده کردی. یه عده اینجا چشمشون دنباله اون النگوی خانم شماست و میگن چرا اونو خرج ما نکردی): خدا اینا را سیر کنه. آمین
    • عرفان IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      خداقوت قهرمان
    • رضا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 1
      جناب امدادگر محترم البته که این کمک بشردوستانه شما قابل تحسینه ولی ای‌کاش قبل ازکمک‌به‌مردم ترکیه میرفتی به مردم مظلوم خودمون تو خوی کمک میکردی که ایندولت بی‌غیرت با کمال بی شرمی هیچ کمکی به اونا نکرده وهمهکمکاشونو سرازیرکردن به سمت عربهای سوریه.التماس یه کم تفکر.
    • ایرج AE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      دمت گرم اینا شعورشون قد نمیده به فک میزنن فقط دمتگرم دمتگرم
    • حمید IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 3
      خدا خیرتون بده ما به ترکیه مدیونبیم واقعا یک عمر رفتی عشق و حال ارز مملکت رو خارج کردی بردید برای ترکها که حاضرند سر به تن ایران نباشد زلزله نبود قرار بود وارد جنگ بشن با آذربایجان علیه ایران .تمام اقتصاد ترکیه با پول بیت‌المال ایران درست شده از بیوحودی یک مشت وطن فروش.النگوی زنت رو برای خدا ندادی
    • نازیلا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 4
      مگه یه النگو چنده که اینقدر خودتو کشتی خودنما میخواست نفروشه کسی که کار خیر میکنه جار نمیزنه دوست داری همه بهت بگن ممنون دستت درد نکنه ما هم تو خانوادمون داریم پیچ سفت میکنه زنگ میزنه اهای مردم واسه فلانی پیچ سفت کردم خدا جنبه کمک کردنو به هر کسی نمیده
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 2
      درود بر شرافتت زنده باد انسانیت و نوع دوستی خداوند دوستی و مهربانی را در دل خلایق افزون کند
    • شکراله هراتی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      دوست عزیزم با خواندن شرح حالت حالمو خوب کردی کمک به هم نوع مرز نمی‌شناسه. خدا خیرت بده
    • محسن IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 2
      چه ملت ساده ای داریم ما.
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      4 0
      احسنت درود بر غیرت و منش شما و همسر گرانقدرتان.
    • ایرانی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 2
      میدونی مردم ترکیه چقدر به گردن ما حق دارن؟ سریالهای ترکیه ای بنیاد خانواده های مارو نابود میکنه و ما به فکر خرید ملک در ترکیه هستیم خداییش اونا این همه وقت میذارن واسه ما فقط یه النگو؟؟
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      خداوند سلامتی و عاقبت بخیری به شما وخانواده بده کاربرای بنده خدا انجام دادن لیاقت می خواد که شما داشتی
    • افول IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      دوستان خوب ببینین اصلا شما فک میکنین نظر شماها براش مهمه خخخخخخخ
    • ن IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      دورود بر شرفت کمک بزرگی کردید آتش نشان فداکار با معرفت دمت گرم 🌹🌹🌹
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      واقعا،خیلی ادمهای،بخیلی،هستید به،مهربانی،دیگری،هم،حسادت میکنید این،حرفها،از،بغض وکینه وحسادت،ونفرت،میاد شرم کنید رفته،کمک انسان،فرق نمیکنه،انسان ادمیت،را،ازوست،
    • موسوی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      خداخیرت بده بهترین ها نصیب شمابشه
    • اردشیر رضایی549 IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 3
      َشما النگورو میدادی به نیازمندان ایران خودت هم میرفتی ترکیه بایه تیر دو نشون میزدی عشقم
    • علیرضا محمدی دوست IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      انسان
    • Ahmad ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 2
      غلط كرده كفته .اين دولت وملت تركيه شالاتان ومنفعت برست و دشمن ايران واؤراني هستن و هر جي از دستشان بيايد براي به عقب ماندكي ايران كوتاهي نمي كنن
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      برادران من خوی رفتم دولت و سپاه وارتش و جهادیها از بس که زیاد کمک کردن توی چادرها خانواده ۴نفره ۱۰ تا پتو و ۳ تا هیتر برقی دست نخورده پیدا میشه و ازبسکه شرکتهای مواد غذایی کنسرو دادن گوشه کنار چادرها ریخته بود ، غذای گرم ونان گرم دیگه نگو ، خانواده ۵ نفره هروعده ۱۰ پرس غذا میگرفتن و سرد میشد میریختن
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      درود بر شما 🌹 رحمت ب شیری ک خوردی خدا پدر مادرت و بیامرزه ب خانمت سلامتی بده درود بر مهربانی و محبت شما 🌹
    • آرزو IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      انسانیت دین خاصی ندارد۔درود ب شرف این آتشنشان و همسر خدا شناس
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      خدا خرش دهد... بازهم تو این دور و زمونه انسانهای ریزی مخصوصا از خانوما پیدا میشن جای بسی خوشحالیه! زن من از اینکه حتی به برادرش کمک کنم ناراحت میشه و میگه بذار خودشون مشکلشونو حل به ما چه؟!
    • کریمی AE ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      4 0
      خدا خیرت بده 🙏🙏
    • ف IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 3
      داستان خوبی بود.برای ۳ روز ترکیه.خوب شناخته شدی.سوپرمن.
    • مهدی GB ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      انسانیت مرز نمی‌شناسد درود به شرفت
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      درود بی‌پایان برشما ،خداوند اجر بی پایان نثارتون کنه.اگر شماها نباشید معلوم نیست کی این حوادث جمع وجور بشه
    • احمد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 5
      پدرم گفت برو دوتامرغ که دارم بکش ببربرای ترکیه مردم کباب کن بخورن این چه سیاهی نمای هستش خوی جا ندارن بخاری ندارن پتو ندارن بجای ترکیه حداقل چندتا پتو بخاری میگرفتی براشون ثواب بود
    • علی رضا جابرصفار IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      بنام هستی بخش روزهای سخت - آفرین، صد آفرین بلکه هزاران آفرین به این مرد بزرگ و بی بدیل روزهای سخت و فراموش نشدنی آقای محمد عبداللهیان و همچنین نگین افتخار ایشان و تکیه گاه معنوی ایشان همسر برومند و فداکار و خانواده گرامیش، خدارا شکر فعلا جامعه ایثارگران بی ادعائی همچون ایشان داشته، دارد و خواهد داشت
    • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      4 1
      👏👏👏👏👏👏👏👏👏 افتخار مردم کشورت هستی دیدن خودت و خانمت امید به وجود داشتن انسانیت را زنده می کند
    • جواد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      خدا قوت به شما و درود و رحمت خدا به همسر شما
    • حسین حسن زاده IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      خدا همیشه پشت پناهت باشه مرد با اخلاص.دمت گرم مرحبا
    • محمدرضا مرادیان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      باسلام.روایت واقعی این برادر قهرمان نمونه بارزی از رشادتها و جانبازی های سایر قهرمانان میهن عزیزمون ایران زیباست.خیلی تحت تاثیرقرارگرفتم.خداعزتتون بده.یاعلی
    • ج IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 3
      تو ترکیه کلی داعشی آموزش دیده همون داعشی ها برن کمک کنند ،،،،،زلزله ترکیه به آمریکا عربستان اسرائیل،وداعش میرسه،،،به ما نمیرسه،
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 4
      موندم چه النگویی بوده که 92 تومن فروخته بقیش به کنار
      • یک هم وطن IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        2 0
        یک سری به طلا فروشی ها بزنید تا جواب سؤالتون رو پیدا کنید.
    • ایرانی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 3
      خسته نباشید دلاور خدا خیرت بده یه النگوی کوچکی بدین به این بندیه خدا که خیلی ناراحت چرا بهش کمک نکردین اون فقط النگو را میبینه نه زلزله یادش نه مردمی که زیر آوار ماندن
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      زنده باشی برادر به ایرانی بودن وهم وطن بودن باشما باعث افتخارم سربلندی است.علی یارت داداش
    • جم IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 2
      خوبی به شما نیامده
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 3
      خدا خیرت بده اونا هم انسان هستن و بنده خدا. دلیل نمیشه آدم بچسبه به کشورش و بگه فقط خودمون و دیگران هیچ. خدا اینجور وظیفه ای گردن هیچکس نذاشته. بعدم زلزله ترکیه قابل مقایسه با زلزله خوی نیست
    • فاطمه IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      درود خدا بر تو ای شیرمرد ایرانی درود ملت ایران نیز نثار تو باد
    • نصیر IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 2
      عشقی به خدا آدمای خوب همه جا می‌درخشند چون نیتشون شریف...
    • رهام SG ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      4 1
      همسرتون بهتون‌نگفتن تو خوی هم زلزله اومده ؟
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 1
      احسنت به این هم وطن خوب وفداکارم.ایرانی را سربلند کردی.
    • به تو چه IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      9 1
      همسرت غلط کرد با تو چرا نگفت برو خوی
    • علیرضا علیزاده IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      وقتی هموطنان خودش به این کمک نیاز دارد رفته ترکیه معلومه قصد خودنمایی داشته تزویر و ریا در خون ایرانی هاست مسعولین هیچ کاری برای شهرستان خوی نکردن کمک به سوریه و ترکیه فرستادن بیشرفی هم حدی دارد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • ناشناس IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      واقعا دمتون گرم که مایه سربلندی ایران و ایرانی هستی. خدا خیرت بده چون هر کسی دل و جرٱت این کار رو ندارن. درود بر شرفت
    • آرتین IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      بله ما در هر کار به هم دیگه کمک کنیم قبل از اینکه به بلایای طبیعی گرفتار بشیم میشه و می‌توان به هم کمک کنیم نباید حتماً اتفاق بعدی بیفته که به هم کمک کنیم چه خوب است که بشه وبتوانیم همیشه و در همه جا و همه حال به هم کمک کنیم که نبینیم چنین اتفاقاتی ولی در کارهای غیر از بلایای طبیعی هم میشه همدیگر حت
    • یک هم وطن IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      بعضی از مردم چقدر حقیر هستن که تا یک نفر کار خوبی انجام میده ، فقط ایراد میگیرن. یکی میگه به مردم خوی کمک میکردی. یکی میگه دلار از 50 تومن رد شده ، به نیازمندان کمک میکردی. و .... مگه شماها باید تعیین تکلیف کنید؟ خودتون چه کارهای مثبتی انجام دادید؟
    • یک هم وطن IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      یکی دوست داره زندانی آزاد کنه. یکی دوست داره در نقش امدادگر کمک کنه. و ... به جای ایراد گرفتن ها و تخریب کردن ها و تهمت زدن ها ، از خودتون بپرسید چه کارهای مثبتی تو زندگیتون انجام دادید؟؟ خالص یا ناخالص بودن اعمال افراد رو هم خدا تعیین میکنه نه یک سری مردم که فقط بلدن کار خوب دیگران رو تخریب کنن.
    • یک هم وطن IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 0
      متأسفانه گرونی به بعضی ها اونقدر فشار آورده که انگار از این آقا طلب کار هستن. این آقا و همسرش صلاح دونستن اینطوری به آدم ها کمک کنن. هر کسی هر مدلی که دوست داره کمک میکنه. شما قرار نیست تعیین تکلیف کنید. راستی خودتون چه کار مثبتی انجام دادید؟؟
    • امیر IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      تو حوادث خوی چیزی نبود گریه کنی همه بی نیاز بودن چادر ال غذا داشتن یا تو مثل دولت ول کردی
    • قاسم IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      دروغگو
    • مریم IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 2
      بمون تو کشور خودت اینقدر تظاهر نکن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .یعنی الان این کارتو حرومه انقدر خودمون بدبخت بیچاره داریم که آبرودارن و صداشون در نمیاد برگرد که نمک نشناسسیه بیگانگان نصبت به ایران در تاریخ نوشته شده .از ما گفتن بعدا میسوزوننت با نمک نشناسیشون
    • ایوب ریحانی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      خانمت النگوشو بخاطر زلزله زدگان خوی می فروخت چرا برا ترکیه فروخته
    • م IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      3 1
      بهترین کار این بود که به مردم خوی کمک کنی، نه اینکه برای تبلیغ وخودی نشان دادن حرف مفت بزنی.
    • TR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 1
      خدا خیرت بده .مردم ترکیه هم خیلی انسانند .دقت کنید که از اکثر کشورها برای کار میان و اونها دارن تحمل میکنن
    • محمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      دمت گرم خونه ت آباد انشاءالله هزاربرابر خدا جبران کنه،چون مالی که خدابده چیز دیگه ایه.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      دورودبرشجاعت مردانگی خوبه مردم صندوقی را جهت اعزام دواطلبها به هرکجای دنیا بوجودانسانیت وکمک لازمه ازاواعانات استفاده بشه مرسی راست قامت ایرانی
    • FR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      تاخوی هستش چرا ترکیه
    • FR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      5 1
      تاخوی هستش چرا ترکیه
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      احساس خوبی کردم که انسانم
    • محمد TR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 1
      بسار وحشت ناک است من خودم ساکن شهر قهر مان ماراش بودم وزلزله واقعا وحشتناک است .من باتمام وجود حرف های این آقارا درک کردم.درود بر شما زنده باد انسانیت
    • مجتبی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 2
      نیاز نیست لوتی بازی دربیاری،النگوشو بفروش پولشو بردار برو خوی به مردم خودمون کمک کن
    • مبینا IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      سلام ،،مرحبا برادرگلم،،اون کمکای دوستاتم بگیر،،شما که می تونید کمک جمع کنید کمپین بزنید شب عید برای مردم خودت،،اجرت دوچندان
    • ااآا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 2
      خانومت نگفت النگو را بفروش برای زلزله زدگان خوی و سرپل ذهاب یه دونه کانکس بگیر که هنوز تو چادر تو این سرما دارند عذاب میکشن تو رفتی طلا و جواهرات و پول زلزله زدگان ترکیه را بدزدی
    • US ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      سلام برخداکه تر آفرید/فقط میتونم بگم داداش بهت افتخارمیکنم/ودست خانم گل ت دردنکنه که اینقدرانسان دوست هستش/خدارو واسه ت آرزودارم همیشه سلامت وشادباشی عزیزم/من دخترخانم مسجدسلیمانیم واهوازم/پوری/
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 1
      ارومیه ام میاد شدید
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      شما آدم خوبین آفرین خواهر برادر خوب
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 1
      مرسی قهرمان
    • ملکی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      ولله یکی بیا بماکمک کنه هرچی کار میکنی هیچ کاری نمیتونی کنی. ای کاش کشور منم مثل ترکیه بود بهدش اونا بیحجابن مگه با بی حجابا مشکل ندارید
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      خداوند خیرت بده خوش به سعادتت
    • نوید IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      درودبرشمابرادروهمیهن گرامی ای کاش همه ماهمانندشمادلی به وسعت دریاداشتیم زنده وپاینده باشی 🙏
    • محمد عبدالهیان IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      1 0
      من به ندای قلبم گوش میدم . اون عزیزانی که انرژی منفی در پیامهاشون دادن کوچکترین خللی در راه و هدف من نمیتونند بیاندازند . فقط یک‌سوال دارم از اون عزیزان منفی نگرا : من این همه جا در کشور و خارج از کشور رفتم کمک . شما چه کردین موقع حادثه بغیر از سوء استفاده و انبار کالا و گران فروشی و احتکار ؟؟؟
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 0
      ایرانی جماعت اینطوریه . یه نفر کار کرده بقیه همه تفسیر می کنن . که این خوبه یا بده .
      • منا IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
        1 0
        ناراحت نشید آقای محترم امثال اینها زیادن اماااا اونیکه باید ببینه میبینه و اجرشو بهتون میده حق دارین دلگیر بشین اما به این فکر کنید که کلیییی دعای خوب و نگاه مثبت پشت سرتونه. اونهایی که انرژی منفی میدن میخوام بدونم الان خودشون برای زلزله خوی چیکار کردن؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 0
      درود بر شرفت دلاور 👏👏👏👌👌👌
    • سلام IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 0
      آی درود به شرفت ودرود به غیرت خواهرمون تورکیه بیگانه نیست از ماست
    • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 1
      این همه بدبختی داخل کشور داریم بعد شما میاین کمک ترکیه وسوریه میکنید میخواین چیو ثابت کنید اینکه شما خوبین شما هیچ هدفی جز اینکه خودنمایی و اینکه ذات بد خودتون جلوی بقیه خوب نشون بدین شما سرمایه های مردمی ول کردین چسبدین ب لنگ مردم کشور های دیگه
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 0
      خدا خودش اجر دنیوی و اخروی بهشون بده
    • میکاییل IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 1
      چراغی که بخانه رواس به مسجد حرام است انگار زلزله زدگان کشورما انسان نیستند فقروبدبختی تمام کشورمان رو گرفته بقرآن خودم دوروز نان خالی نخوردم بیکاری وگرانی روزگارمان رو سیاه کرده فقیر شدیم خجالت میکشم برم خونه زنوبچه هام چشمشون بدست منه اینقدرکودک یتیم مادرانی که به بدبختی خرج خانواد رو میدند
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      درور بر شما وهمسر بزرگوارتون،امیدوارم روحیه همیاری وانسانیت در این روزهای سخت آخر سال در قلب وذهن همه ما بیشتر شود وکاسبان وفروشندگان هم مراعات حال مردم را بکنند خدا به همه برکت وروزی حلال بدهد
    • ایرانیان پارسی،، IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      زنده باد شرف وانسانیت ،نمونه یک ایرانی بزرگوار
    • مادر ایرانم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 1
      خوب النگوی زنت رو برا خوی میفروختی ومیرفتی کمک .ترکیه که از همه جا دنیا کمک کردن در کمکها هم دزدی نمی کنند برن بازار بفروشند.خوی خودمون واجب تره.اکع مقصود دیگری خدای نکرده نداشته باشین.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      فقط میتونم بگم درود هم وطن
    • سلام IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 0
      حتی خدا هم به انسان اختیار داده که خودش نوع کمکش را انتخاب کنه ،مهم اینه که برای رضای خدا باشه.اگه ایشون می خواست ریا کنه ،از راه های خیلی بهتر می تونست خود نمایی کنه لازم نبود اینقدر زحمت بکشه
    • مهدی رهبر IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      اکثر مردم ایران این روحیه رو برای کمک بدیگران دارن و از دل و جون کمک میکنند خدا خیرشان بدهد هر چند خواندن این خاطرات چشمامو خیس اشک کرد ولی بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش ز یک گوهرند سلامتو موفقو پایدار باشی خیلی مردی
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 0
      دم معرفتتون گرم اما من اینجا هموطنتون دیشب شب عید خدا رو شاهد میگیرم پول ربع کیلو شیرینی نداشتم برا بچه ۵سالم بخرم
    • ناشناس IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      0 0
      کسانی که نظر منفی به این آقا میدهند کدوم یک از شما به زلزله خوی کمک کرده ضمنا اگه مطلب و بخوانید رفته واسه در آوردن جنازه
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      دیگه کار در راه خدا و کمک به مردم اینقدر گفتن نداره ؛ به نظرم واسه نفع شخصی و معروف شدن داری کار میکنی ؛ وگرنه اینقدر در فضای مجاری رو این موضوع مانور نمیدادی؛