۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۰

استاندارآذربایجان غربی:

آذربایجان‌غربی قابلیت برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی را دارد

آذربایجان‌غربی قابلیت برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی را دارد

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان و شهر ارومیه قابلیت برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی را در هر رشته‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در دیدار دبیران کل فدراسیون جهانی کبدی و کنفدراسیون کبدی آسیا در ارومیه که در آستانه برگزاری مسابقات جوانان جهان برگزار شد، افزود: در این راستا ضمن استقبال از میزبانی مسابقات جهانی کبدی بزرگسالان در ارومیه، آمادگی خود را در این خصوص اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از پیشینه‌ای کهن در ورزش کشور برخوردار است و ورزشکاران مستعد این استان در رشته‌های مختلف، افتخارات بسیاری برای ایران اسلامی کسب کرده‌اند.

معتمدیان ادامه داد: آذربایجان غربی از استان‌هایی است که قابلیت برگزاری و میزبانی مسابقات ورزشی مختلف را دارد و در گذشته نیز شاهد برگزاری موفق رقابت‌های ورزشی در این استان بودیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به علاقه مندی بسیاری از جوانان استان به ورزش والیبال گفت: والیبال علاقمندان بسیاری در استان دارد و شهر ارومیه به پایتخت والیبال ایران شناخته می‌شود.

معتمدیان اظهار کرد: در بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر نیز ورزشکاران ملی و بین المللی زیادی از استان آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

وی از استقبال جوانان استان برای فعالیت در رشته کبدی نیز خبر داد و افزود: در کبدی نیز رشد خوبی در استان شاهد هستیم بطوریکه در حال حاضر در کنار حضور تعدادی از اعضای کادر فنی تیم ملی جوانان کبدی کشور که اهل استان ما هستند، چهار نفر از اعضای این تیم را جوانان این خطه از کشور تشکیل می‌دهد.

معتمدیان تاکید کرد با توجه به استقبال خوب جوانان استان برای فعالیت در رشته ورزش کبدی، آمادگی داریم برای توسعه زیر ساخت‌های این رشته ورزشی در استان کمک کنیم.

در این دیدار دبیرکل کنفدراسیون جهانی کبدی نیز از میزبانی شایسته ارومیه برای این دوره از مسابقات قدردانی کرد.

دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا هم در این دیدار با قدردانی از میزبانی شایسته آذربایجان غربی از برگزاری مسابقات کبدی جوانان جهان در ارومیه از حمایت‌های همه جانبه استاندار آذربایجان غربی قدردانی کرد.

محمد سرور ادامه داد: با توجه به میزبانی شایسته آذربایجان غربی در برگزاری این مسابقات، انتخابات کنفدراسیون کبدی آسیا نیز برای اولین بار در ایران به میزبانی شهر ارومیه برگزار خواهد شد که یک اتفاق بزرگ برای ایران محسوب می‌شود.

دومین دوره مسابقات کبدی جوانان جهان، هفتم تا چهاردهم اسفندماه جاری به میزبانی ارومیه و با حضور ۲۰ کشور برگزار می‌شود.

همچنین انتخابات مجمع فدراسیون کبدی آسیا با حضور ۳۰ رئیس فدراسیون آسیا و کنگره جهانی کبدی با حضور ۵۰ رئیس فدراسیون در ارومیه برگزار می‌شود.

کد خبر 5719285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha