۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین:

۵۳ درصد از پرونده‌های قضائی شورای حل اختلاف منجر به مصالحه شد

۵۳ درصد از پرونده‌های قضائی شورای حل اختلاف منجر به مصالحه شد

قزوین- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین گفت: ۵۳ درصد از پرونده‌های قابل سازش شورای حل اختلاف استان با تلاش همکاران قضائی و اداری منجر به مصالحه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد حیدری در تشریح اقدامات و عملکرد مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین، گفت: ۵۳ درصد از پرونده‌های قابل سازش شورای حل اختلاف استان با تلاش همکاران قضائی و اداری منجر به مصالحه شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش ۱۱ درصدی است.

وی در خصوص پرونده‌های معوق بیان داشت: در سال گذشته ۶۰ فقره پرونده قضائی معوق در شعب شورای حل اختلاف در جریان بود که این پرونده‌ها به قید فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت و این تعداد به ۱۱ فقره کاهش یافت و قطعاً تعیین تکلیف سایر موارد نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام قضائی استان افزود: در ده ماهه نخست سال جاری ۲۲۴ نفر از زندانیان شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان با تلاش همکاران در راستای صلح و سازش از زندان آزاد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام حیدری یادآور شد: در ساماندهی شعب اجرای احکام شورای حل اختلاف نیز حدود ۱۰ هزار پرونده مختومه موقت پالایش و به بایگانی راکد ارسال شد.

وی ادامه داد: مقوله آموزش همکاران شورای حل اختلاف همیشه مورد تاکید و توجه بوده و بر همین اساس از ابتدای سال ۱۸۰ دوره آموزشی در قالب کلاسی و کارگاهی در شعبه به میزان حدود ۴ هزار نفر ساعت انجام شده است، که این موضوع نیز نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه داشته است و همچنین ۴ دوره آموزشی ویژه صلح یاران، مشاورین املاک و نمایشگاه داران خودرو به میزان حدود ۳ هزار نفر ساعت برگزار شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه پرونده‌های مربوط به اتباع بیگانه و به مناسبت دهه مبارک فجر، شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های قضائی اتباع کشور افغانستان در شهر اقبالیه راه اندازی شد.

کد خبر 5719337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha