۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۲۷

سرپرست پتروشیمی دهدشت در گفتگو با مهر خبر داد؛

طرح «پلی اتیلن سنگین» دهدشت با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن اجرایی می شود

طرح «پلی اتیلن سنگین» دهدشت با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن اجرایی می شود

دهدشت_ سرپرست پتروشیمی دهدشت گفت: طرح «پلی اتیلن سنگین» دهدشت با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال و در مساحت ۱۰۲ هکتار در حال اجرا است.  

محمد شکری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پروژه پلی اتیلن دهدشت، سهم ۱۰۰ درصد طراحی پایه بخش یوتیلیتی، طراحی تفصیلی بخش پروسسی، انجام فعالیت‌های ساختمان، نصب و همچنین بیش از ۶۳ درصد از ساخت تجهیزات پروژه به سازندگان و تأمین کنندگان داخلی تخصیص یافته است.

شکری بیان داشت: مصرف سالیانه ۳۰۵ هزار تن اتیلن تولیدی در پتروشیمی گچساران به عنوان خوراک اولیه «از طریق خط اتیلن دنا» به این خط انتقال می‌یابد.

سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت گفت: در راستای تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین با تولید ۲۳ نوع مختلف با هدف تأمین کسری نیاز بازار داخلی و ارز آوری به کشور از محل صادرات این مجموعه پتروشیمی فعالیت می‌کند.

وی ایجاد اشتغال در منطقه محروم کهگیلویه با جذب حداکثری نیروهای بومی در زمان اجرای پروژه و بهره برداری و کمک به اقتصاد منطقه یکی از شاخص‌های اصلی این طرح عنوان کرد.

شکری پیشرفت کل پروژه را ۳۲/۷۷ عنوان و خاطر نشان کرد: در سال آینده اتفاقات و پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پروژه هیچ گونه مشکلی ارزی و ریالی ندارد گفت: میزان صرفه جویی ارزی بابت واگذاری خریدهای خارجی به سازندگان داخلی تاکنون بیش از ۲۴ میلیون یورو برآورد شده است.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت پیشنهادی تأمین کنندگان داخلی نسبت به تأمین کنندگان خارجی در برخی از تجهیزات، نداشتن تجربه و دانش فنی لازم توسط برخی شرکت‌ها با وجود اعلام آمادگی جهت ساخت تجهیز توسط آنها، مشکلات ناشی از سفارش گذاری و مشکلات تأمین برخی اقلام بدلیل تحریم‌های بین المللی را از عمده مشکلات پیش روی این طرح دانست.

شکری خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم نمود به بهترین شکل ممکن این پروژه را رو جلو ببریم تا به سرانجام مناسب برسد.

کد خبر 5720071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha