۸ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۱۸

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان:

طرح نظارتی ویژه روزهای پایانی سال در حال اجرا است

طرح نظارتی ویژه روزهای پایانی سال در حال اجرا است

زاهدان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: اجرای طرح نظارتی ویژه روزهای پایانی سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان از اول اسفند درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حسن پور، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا همچنین خدمات مرتبط در روزهای پایانی سال، افزود: اجرای طرح نظارتی ویژه روزهای پایانی سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان از اول اسفند در استان آغازشده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال، به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، جلوگیری از کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، نظارت بر کالاهای پرمصرف و خدمات اولویت‌دار تشدید می‌شود و مورد رصد و بازرسی بیشتر بازرسان قرارمی‌گیرد.

وی به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی اشاره و گفت: در مدت اجرای طرح، از ظرفیت سایردستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف برای بازرسی و رصد دقیق‌تر کالا و خدمات مورد هدف استفاده خواهد شد که همراهی این دستگاه‌ها به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش مبالغ جریمه تخلفات قانون نظام صنفی از جمله ارائه نکردن فاکتور خرید به بازرسان، صادر نشدن فاکتور برای مشتری و درج نکردن قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان، از متصدیان واحدهای صنفی خواست نسبت به درج قیمت کالا، نصب نرخنامه و همچنین نگهداری فاکتور کالاهای موجود در واحد صنفی برای ارائه به بازرسان اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، فروش اجباری کالا، درج نشدن قیمت و نصب نرخنامه می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا مورد بررسی و پیگیری بازرسان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به همزمانی ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۲، بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات دراین ایام ازحساسیت بیشتری برخوردار است، بنابراین با توجه به تاکید کارگروه تنظیم بازار استان باید با همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های نظارتی مرتبط، این طرح مهم با نهایت تلاش و توجه ویژه دستگاه‌ها به سرانجام برسد.

کد خبر 5720125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha