۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

فرهنگ ایثار و شهادت گره گشای مشکلات امروز کشور است

فرهنگ ایثار و شهادت گره گشای مشکلات امروز کشور است

تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: همان طور که فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی بر دشمن بعثی شد، امروز هم می تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر ابوالفتح زاده ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از مادران شهدای والامقام و جانبازان سرافراز عجب شیر گفت: ما به دنبال گسترش فرهنگ ایثار و شهادت هستیم؛ فرهنگی که توانست در دوران دفاع مقدس از کیان کشور محافظت کرده و توطئۀ دشمنان در ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کند و امروز هم در مواجهۀ کشور با انواع مشکلات، حرف اول را می‌زند.

وی افزود: توسعه و اشاعۀ فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر اینکه رسالتی ذاتی برای ما است، مطالبۀ جدّی خانواده‌های شهدا نیز است و بر همین اساس ضمن بوسیدن دست و پای پدر و مادران شهدا، خدمت آنان قول می‌دهیم تا جان داریم راه فرزندانشان را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: من به عنوان خادمی از خدمتگزاران خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل می‌کنم از والدین شهدا که هنوز هم دلتنگ فراق عزیزانشان هستند اما این را هم می‌دانیم که همۀ تجلیل‌ها و همۀ تکریم ها قطره‌ای بیش در برابر دریای ایثار و صبوری آنان نیست.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای جاویدالاثر ادامه داد: آذربایجان شرقی ۵۴۲ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده که هنوز پیکر مطهر آنان تفحص نشده است و هنگامی که مراسمی به عنوان تشییع شهدای گمنام برگزار می‌شود، مادرانِ چشم به راه با دیده‌های گریان و دل‌های سوخته از ما دربارۀ فرزندان شهیدشان پرس و جو می‌کنند و من از این مادران بزرگوار هم تجلیل و تکریم می‌کنم.

ابوالفتح زاده اضافه کرد: از جانبازان گرانقدر هم تجلیل و تکریم می‌کنیم؛ ایثارگرانی که بعد از گذشت سالیان متمادی از دوران دفاع مقدس، هنوز رنج ناشی از مجروحیت را در تن دارند و حتی شب‌ها به خاطر عوارض ناشی از مجروحیت خواب آرامی ندارند.

وی با قدردانی از زحمات همسران و اعضای خانواده‌های جانبازان گفت: زحمت اصلی جانبازان گرانقدر با همسران و فرزندان بزرگوار آنان است و از اینرو در برابرِ هم، خود جانبازان گرانقدر و هم خانواده‌های صبور آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم.

ابوالفتح زاده با بیان اینکه بنیاد شهید در کنار تلاش برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، مرتفع شدن مسائل رفاهی و معیشتی ایثارگران عزیز را هم با تکیه بر قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران پیگیری می‌کند، گفت: امیدواریم با دست به دستِ هم دادنِ جامعۀ ایثارگری، مسئولان و کسانی که دل در گرو راه امام خمینی (ره) و فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دارند، بتوانیم هم فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهیم و هم در خدمت رسانی مطلوب به ایثارگران موفق باشیم.

در این مراسم با اهدای لوحی، از مادران شهدای والامقام و جانبازان سرافراز عجب شیر تجلیل بعمل آمد.

عجب شیر ۲۲۴ شهید والامقام و ۵۸۲ جانباز گرانقدر را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کد خبر 5720651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha