۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰

استاندار البرز:

توانمندسازی محله‌های کم‌برخوردار به کار و اقدام ویژه نیاز دارد

توانمندسازی محله‌های کم‌برخوردار  به کار و اقدام ویژه نیاز دارد

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه توانمندسازی محله‌های کم برخوردار به کار و اقدام ویژه نیاز دارد، گفت: مدیران باید جهادی و ایثارگرانه برای حل مسائل محله‌های محروم وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی در سی و پنجمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و پس اخذ گزارش مدیر محله کمتر برخوردار خرمدشت در کمالشهر، افزود: موضوعات مطرح شده در خصوص این محله باید از سوی مدیران مربوطه پیگیری شود و طبق برنامه ریزی دقیق نسبت به حل آنها اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: ساماندهی فاضلاب، تأمین امنیت بواسطه افزایش نیروهای فراجا، پیش بینی مدرسه و حل مشکل سرایدارهای مدارس، تعیین تکلیف خانه‌ها و اراضی فاقد سند، ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی درمانی، تفرجگاهی، ورزشی و… از جمله مواردی بود که از سوی مدیر مربوطه مطرح شد.

این مسئول تاکید کرد: شهرداری‌ها باید محل‌های مشخصی برای ذبح بهداشتی تأمین کنند تا مردم بتوانند تا بهترین شرایط از این محل‌ها استفاده کنند.

عبداللهی گفت: اگر در جایگاه مدیریتی و با محدودیت‌های خودخواسته اقدام کنیم، کاری از پیش نمی‌بریم چراکه کاستی‌ها و کمبودها در محله‌های هدف، زیاد است و به کار و برنامه ویژه نیاز داریم.
وی افزود: اگر با روحیه جهادی و انقلابی کار نکنیم خسته و بی انگیزه می‌شویم و اعتراض و نارضایتی مردم را همراه خواهیم داشت.

استاندار البرز گفت: باید ایثارگرانه و با گذاشتن آبرو در میان، کار کنیم تا تحول آفرین باشیم و خیر دنیا و آخرت را بواسطه اقدام در قرارگاه اجتماعی و محله‌های محروم داشته باشیم.

وی افزود: اعتبارات دولتی محدودیت دارد بنابراین باید خلاقیت داشته باشیم و از ارتباطات خود در سطوح مختلف در بخش‌های خصوصی و دولتی استفاده و بهره برداری کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه مدیران باید با بازدیدهای میدانی در محله‌ها از مشکلات آگاه شوند و برای حل آنها اقدام کنند، گفت: استان البرز از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که می‌توان آنها را احصا کرده و بهره برداری کنند.

وی افزود: باید از ظرفیت خیرین نهایت استفاده را داشته باشیم چراکه این افراد خیرخواه درصدد انجام اقدامات انسان دوستانه هستند و فرصت‌ها را غنیمت می‌دانند.

عبداللهی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل گری بمنظور آگاهی بخشی مردم در بافت‌های فرسوده احیا و فعال شوند، اضافه کرد: ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده باید پس از نشستی تخصصی با حضور شهرداران استان و مدیران مربوطه به صورت عملیاتی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: طرح استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان در تمامی محله‌های استان اجرایی شود و مردم اقدامات را لمس و مشاهده کنند.

استاندار البرز گفت: تمامی درآمدهای حاصل از ارزش افزوده برای شهرداری‌ها باید صرف پروژه‌های عمرانی و تأمین ماشین آلات در محله‌های کم برخوردار شود.

وی افزود: شهرداری‌ها باید از این روند گزارش دهند و ظرف مدت کوتاهی شاهد تحقق اهداف و برنامه‌ها باشیم.

استاندار البرز گفت: فرمانداران و مدیران استان باید به موضوعات محله‌ها تسلط داشته باشند و طبق برنامه و با اولویت بندی، نسبت به رسیدگی به آنها اقدام کنند.

عبداللهی با بیان اینکه مجموع جرایم استان طی سالی که گذشت ۶ درصد کاهش یافت، تاکید کرد: فرمانداران با هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی جرایم در استان باید برنامه ریزی کنند که ایجاد کلانتری، افزایش پلیس و نگهبان محله در محله‌ها، جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان از جمله این اهداف محسوب می‌شود.

وی افزود: فرمانداران و شهرداران استان باید برنامه‌های خود را در خصوص محله‌های ۶۶ گانه کم برخوردار استان اعلام کنند.

کد خبر 5722441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha