۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶

امام جمعه ساوه:

مهمترین شرط ظهور رشد فرهنگی مسلمانان است

مهمترین شرط ظهور رشد فرهنگی مسلمانان است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: مهمترین شرط ظهور رشد فرهنگی امت اسلامی است و دومین نیز وظیفه شهادت و شجاعت در اجرای منویات اهل (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ساوه به سالروز تأسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: امام (ره) قبل از همه چیز در فکر خدمت رسانی به مردم بودند و کمیته امداد را تشکیل دادند در این ایام حساس، در فکر مردم باشیم، حل مشکل مردم به عنوان شاه کلید ترقی و دو بال پرواز انسان به طرف خداونداست و باید از این فرصت استفاده کنیم و فرصت سوزی نکنیم.

وی افزود: نیمه شعبان روز سربازان گمنام است این مدال بهترین مدال افتخاری است که حضرت امام (ره) به سربازان گمنام در وزارت اطلاعات هدیه کردند. و مجاهدت‌های خاموش مدال دیگری بود که مقام معظم رهبری به سربازان گمنام دادند هر دوی این مدال‌ها نشان از اخلاص بالای سربازان گمنام است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اقتضای کار این سربازان این است که در گمنامی مجاهدت کنند و در گمنامی و با محدودیت‌های زیادی زندگی کنند و بخش قابل توجهی از اقدامات و عملکردهای خود را نتوانند گزارش کنند چرا که پیشرفت کار آنها در گمنامی است و موفقیت آنها در پوشیده ماندن عملکردشان است.

رحیمی با اشاره به جایگاه سربازان گمنام گفت: موفقیت‌های سربازان گمنام امام زمان (ع) در مقابله با گروه‌های تروریستی، نفوذ، مفاسد اقتصادی و ضربه زدن به شبکه‌ها و سیستم‌های امنیتی دشمنان از اقدامات افتخار آفرین و غرور آفرین سربازان گمنام است که دشمن را به ستوه آورده است.

وی افزود: منتظر حضرت کسی است که بسیجی بیاندیشید با صرف دعا خواندن انسان منتظر نمی‌شود.

امام جمعه ساوه ادامه داد: مهمترین شرط ظهور رشد فرهنگی امت اسلامی است و دومین وظیفه شهادت و شجاعت در اجرای منویات اهل (ع) است. پس جامعه‌ای منتظر است که در فکر اجرای احکام الهی باشند.

وی افزود: اگر مسئولی در مسئولیت خود وظیفه اجتماعی و دینی خود را انجام ندهد مسئول منتظر نیست.

حجت الاسلام رحیمی بابیان اینکه نشانه ظهور خدمت صادقانه به مردم است گفت: امروزه نشان و علامت انتظار خدمت به مردم و حل و فصل مشکلات جامعه و تبعیت محض از ولی امر مسلمین جهان است.

کد خبر 5723821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha