۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳

زنگ درختکاری در مدارس هرمزگان نواخته شد

زنگ درختکاری در مدارس هرمزگان نواخته شد

بندرعباس - زنگ درختکاری در مدارس هرمزگان با حضور معاون آبخیزداری ، رییس منابع طبیعی شهرستان بندرعباس با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و درختکاری نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح یکشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ درختکاری در یکی از مدارس هرمزگان مجید پوربلیغی معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت درختکاری و فرهنگ حفاظت از درختان گفت: منابع طبیعی و محیط‌زیست جایگزین ندارد و اگر از بین رود جبران آن چالش سختی پیش روی انسان خواهد گذاشت، بنابراین حفظ این سرمایه‌های ارزشمند ضروری است.

وی با بیان اینکه در آیات، روایات و احادیث بسیار به حفظ منابع طبیعی و درختکاری اشاره‌شده است، ابراز داشت: با توجه به این امر امروز می‌بایست برای حفظ این سرمایه‌های گرانقدر از ظرفیت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان فردا استفاده کرد.

پوربلیغی در ادامه به معرفی جنگل‌های حرا پرداخت و گفت: از شگفتی جنگل‌های حرا رشد در آب‌های شور بوده که به هنگام پایین رفتن آب (جزر) درختان سرسبز پیدا و به هنگام بالا آمدن آب (مد) درختان در آب پنهان می‌شوند و بیشترین سهم مساحت این جنگل‌ها در کشور را استان هرمزگان دارد.

کد خبر 5725376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha