۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷

نوری مطرح کرد؛

توجه به زیست بوم مناطق گوناگون در ساخت مدرسه

توجه به زیست بوم مناطق گوناگون در ساخت مدرسه

وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به زیست‌بوم مناطق مختلف و ساخت مدارس هر منطقه با توجه به همان زیست حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سومین همایش بین المللی و دهمین همایش نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی- معماری با بیان اینکه خواسته ما ایجاد فرصت‌های یادگیری است گفت: ساختار فیزیکی مدرسه در رفتار دانش آموزان تأثیر دارد. نگاهی که ما به دانش آموز داریم نگاهی سوژه گرا است.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل برای طراحی و ساخت مدارس توجهی به روحیات و علایق دانش آموزان نمی‌شد؛ گفت: مدارس معدودی در سال‌های قبل ساخته شد که به زیست بوم منطقه خود توجه داشت. توجه به زیست‌بوم مناطق مختلف و ساخت مدارس هر منطقه با توجه به همان زیست بوم حائز اهمیت است.

نوری با بیان اینکه سادگی باید در مدارس دیده شود گفت: فضای‌های خاص و ویژه همچون زمین چمن مصنوعی استاندارد در مدارس لازم و ضروری نیست. به جای سازه‌های خاص باید به روح و صمیمیت سازه‌ها توجه کرد. برای این فضای کالبدی باید به سمت ویژگی‌های فراکالبدی و به سمت زیباشناختی برویم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در ساخت مدارس باید به ساحت‌های زیبایی شناختی هم توجه کنیم و مسائل فرهنگی، هنری و اجتماعی را کاملاً ببینیم.

وی با بیان اینکه ساخت مدارس یک موضوع بین رشته‌ای است گفت: من اگر امروز یک معمار مدرسه بودم باید در کنار خود یک کارشناس تعلیم و تربیت و یک استاد زیبایی شناختی را در کنار خود داشته باشم. امیدوارم در نمایشگاه‌های بعدی شرکت کنندگان به صورت گروهی به رقابت بپردازند.

نوری با بیان اینکه استفاده از برخی وسایل آموزشی قابل بازنگری است؛ گفت: چه در مهندسی و معماری و چه در استفاده از ابزارهای مورد نیاز آموزشی باید به روز باشیم. گاهی در مدارس ابزارها و شیوه‌هایی را برای آموزش می‌بینیم که همان ابزار و شیوه‌های گذشته است.

کد خبر 5725443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha