۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹

فرماندار آستارا:

حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان است

حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان است

آستارا- فرماندار آستارا گفت: حضرت علی اکبر (ع) به معنای واقعی یک الگو برای جامعه بشری بویژه جوانان تربیت یافته در مدرسه قرآن و عترت است.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور امروز یکشنبه در مراسم جشن جوانان برتر ایران زمین ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) اظهار کرد: جوانان امروز آینده‌سازان مملکت هستند و حضورشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مایه مباهات است.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های هفته جوان در کشور گفت: هفته جوان از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه جاری در سطح کشور با اجرای برنامه‌های متنوعی برنامه ریزی و گرامی داشته می‌شود که امسال با شعار «جوان پرچم‌دار پیشرفت ایران» برپایی ایستگاه‌های ورزشی، مشاوره رایگان و نشست با سمن‌ها در حال برگزاری است.

رضایی پور با بیان اینکه زندگی حضرت علی اکبر (ع) مدرسه آسمانی برای آموختن آموزه‌های الهی به ویژه برای جوانان است، افزود: حضرت علی اکبر (ع) کامل‌ترین نماد و مظهر کمالات و سجایای اخلاقی از نظر شخصیت بود و وجود مبارک حضرت علی اکبر (ع) به معنای واقعی یک الگو برای جامعه بشری، آحاد مردان و زنان و بویژه جوانان تربیت یافته در مدرسه قرآن و عترت است.

وی جوانان را سرمایه‌های اجتماعی یک جامعه عنوان کرد و ادامه داد: دین اسلام همواره تاکید و سفارش بر توجه به جوانان دارد و جوانان نیز این فرصت جوانی را غنیمت شمرده و در مسیر ائمه اطهار (ع) برای رسیدن به کمال و سعادتمندی گام بردارند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه حضور و پشتکار جوانان در عرصه‌های مختلف نماد آینده سازی مملکت است، تصریح کرد: چشم رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام به جوانان است و مسئولان آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان که برای تربیت نسل آینده مسئولیت دارند باید روحیه شادی و شادابی در جوانان را تقویت کنند.

وی به شجاعت و خداشناسی به عنوان مهمترین ویژگی‌های حضرت علی اکبر (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی اکبر (ع) توانست با همین ویژگی‌ها در عرصه دفاع از سرزمین‌های شیعه در تاریخ اثرگذار و ماندگار شود بنابراین جوانان ما نیز با تمسک به همین ویژگی‌ها می‌توانند در کنار وطن دوستی و تعهد برای آینده کشور اثر گذار باشند و مسئولان هم در این راستا در کنار جوانان هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

اجرای برنامه‌های ورزشی، نمایشی و آکروباتیک، موسیقی زنده و تجلیل از ۸۰ جوان برتر و مدال آور و صاحب عنوان در حوزه‌های مختلف کشوری، استانی و شهرستانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 5725857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha