۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰

فرماندار آستارا:

آستارا در سال آینده تنش آبی نخواهد داشت

آستارا در سال آینده تنش آبی نخواهد داشت

آستارا- فرماندار آستارا با اشاره بر فرهنگ سازیدرست مصرف آب تاکید کرد و گفت: این شهرستان بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در سال آینده تنش آبی در حوزه آب شرب و کشاورزی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور عصر یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان آستارا اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های دستگاه‌های مربوطه و سازمان هواشناسی احتمال بروز خشکسالی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه کار کشاورزی و اقدام به کشت و زرع در شهرستان باید زودتر انجام بگیرد، افزود: ادارات آمادگی لازم را برای راه اندازی تجهیزات و تعمیر و تجهیز وسایل کشاورزی داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش مدیریت امور آب و فاضلاب شهرستان در بحث آب شرب سال آینده تنش آبی نخواهیم داشت، ادامه داد: در بحث مصرف آب بایستی فرهنگ سازی شود و در زمینه نوع بهره برداری از آب شرب نیز باید اقدامات فرهنگی انجام شود.

رضایی پور با تاکید بر اینکه سرقت آب بایستی جدی گرفته شود، بیان کرد: گزارش‌ها حکایت از این دارد که این موضوع در سطح جامعه چندان مورد توجه قرار ندارد و استفاده از منابع به صورت غیرقانونی و بدون پرداخت آب بها و حقوق دولتی افزایش یافته و عده‌ای بدون رعایت مسائل قانونی و حقوقی و حتی احساس گناه نسبت به برداشت غیرمجاز اقدام می‌کنند که لازم است دستگاه مربوطه نسبت به ارسال پیامک و اطلاع رسانی به متخلفان اقدام کند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه ۲۵ کیلومتر از انهار شهرستان نیازمند لایروبی است، افزود: امور آب باید بحث لایروبی انهار را جدی بگیرد و با توجه به اعتباری که داده شده باید قسمت‌های خاصی از آنها که بیشتر نیازمند لایروبی است شناسایی و نسبت به لایروبی و تعمیر سردهنه ها اقدام کنند.

لزوم پلاک گذاری تراکتورها توسط مالکان

فرماندار آستارا تصریح کرد: جهاد کشاورزی ۱۳۵ دستگاه تراکتور در شهرستان دارد که از این میان ۲۱ دستگاه فاقد پلاک هستند که این موضوع نیز لازم است جدی گرفته شده و برای پلاک گذاری اقدام شود.

رضایی پور با بیان اینکه برای تراکتورهای فاقد پلاک، سهمیه در نظر گرفته نخواهد شد، ادامه داد: مالکان تراکتورها با تحویل اسناد مورد نیاز هرچه سریع‌تر نسبت به پلاک گذاری اقدام کرده و نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را انجام دهد.

فرماندار آستارا بر راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با سرقت اموال کشاورزان به صورت موقت در دادگستری تاکید کرد و گفت: همکاری لازم باید انجام شود تا این مشکل کشاورزان نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه آستارا از نظر آبی نسبت به سایر شهرستان‌ها شرایط مطلوب‌تری دارد، افزود: این شرایط به پشتوانه آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها و تالاب‌های موجود در منطقه است بنابراین باید همه دستگاه‌ها کمک کرده تا کشاورزان در این شرایط سخت بتوانند مزارع را آباد و محصولات خوبی برداشت کنند.

کد خبر 5726003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha