۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

اشاعه فرهنگ ایثار در جامعه بزرگ‌ترین رسالت فرهنگی بنیاد شهید است

اشاعه فرهنگ ایثار در جامعه بزرگ‌ترین رسالت فرهنگی بنیاد شهید است

قزوین- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: علاوه بر خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ارائه خدمت به ایثارگران، اشاعه فرهنگ ایثار را مهم‌ترین وظیفه فرهنگی خود می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه اسماعیلی در نشست خبری که صبح سه‌شنبه در سالن جلسات با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: از اهداف مهم بنیاد شهید در راستای سایر وظایفی که از جنس خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری دارد، بخش فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: پرداختن به امور فرهنگی مختص جامعه هدف بنیاد نیست و در این راستا همه جمعیت استان را در برمی‌گیرد لذا موظف هستیم هر چه بیشتر در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که اوج ایثار، شهادت است عنوان کرد: شهادت هنر مردان خدا است و ما وظیفه داریم روایتگر ایثار، رشادت و بلندنظری رزمندگان راه حق باشیم.

این مسئول بیان کرد: فرهنگ ایثار از دل مجموعه‌ای از ارزش‌های دینی استخراج شده و این پیوستگی به دین و ارزش‌ها باید در هر اقدامی که برایش برنامه‌ریزی می‌کنید دیده شود.

اسماعیلی گفت: بنیاد شهید یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و سالروز تأسیس آن از سال ۱۳۸۳ به‌عنوان روز شهدا که ۲۲ اسفندماه است در تقویم به ثبت رسیده است.

وی با بیان این موضوع که از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به نام هفته شهدا نام‌گذاری شده است تصریح کرد: در این مدت برنامه‌های متنوع و ترویجی در رابطه با ایثارگری برنامه‌ریزی می‌شود تا بتونیم مروج اثرگذاری در زمینه فرهنگ ایثار باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید در هفته شهدا توضیح داد: تبلیغات محیطی، فضاسازی، اجرای برنامه در حسینیه‌های منور به نام شهدا، بهره مهدی حداکثری از ظرفیت مراکز فرهنگی در گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، تجلیل از خادمان شهدا، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، غرس نهال مثمر به اسم شهدا و ویژه‌برنامه بزرگداشت روز شهدا پس از نماز مغرب و عشا در روز ۲۱ اسفندماه در مسجد امام حسن عسگری (ع) قزوین، جلسه انس با قرآن کریم، مسابقه کتاب‌خوانی، بهره از اتوبوس سیار شهرداری در سطح شهر و خواندن سرود با مناسبت روز شهدا، بازدید عمومی از موزه شهدا، دیدار با فرزندان شهدا که در بنیاد شهید شاغل هستند و رویدادهای ورزشی در سطح استان ازجمله فعالیت‌های ما خواهند بود.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای اسفند در روز شهدا و برگزاری برنامه سلام شهید در قالب طرح سپاس و دیدار مسئولین با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های ما است.

اسماعیلی در خاتمه با بیان این موضوع که سفر رئیس‌جمهور به قزوین مصوبه‌های خوبی برای بنیاد به همراه داشته گفت: از محل مصوبات سفر ساماندهی گلزار شهدا، تکمیل مجموعه ایثار در مجموعه جهان‌آباد و… بوده است که بخشی از اعتبارات آن جذب شده و در سال آینده به‌طور کامل تکمیل خواهد شد.

کد خبر 5727583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha