۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۹

استاندار اردبیل:

الگوهای تربیتی نیکان اردبیل معرفی شود/صیانت از سرمایه‌های اجتماعی

الگوهای تربیتی نیکان اردبیل معرفی شود/صیانت از سرمایه‌های اجتماعی

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: الگوهای تربیتی نیکان و شایستگان اردبیل به نسل‌های آینده معرفی شده و زمینه تربیت منطبق بر این معیارها در نسل آینده فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در آئین طریق نیکان، بزرگداشت «حاج لطیف نباتی‌مقدم، داور اجاقی و محمد ملکی» در تالار ختایی اردبیل اظهار کرد: بزرگان زیادی در شهر اردبیل با اندوخته معنوی و ارزشی سرمایه‌ای عظیم برای نسل‌های آینده به جا گذاشتند که ما به راحتی نمی‌توانیم حق این بزرگان را ادا کنیم.

وی تصریح کرد: شایسته است بعد از ماه مبارک رمضان در پاسداشت چنین سرمایه‌های انسانی و ثروت بزرگ جامعه معنوی استان اردبیل این چهره‌ها و شخصیت‌های بزرگ معرفی شده و ابعاد و زوایای مختلف زندگی این بزرگان برای نسل‌های آینده به عنوان یک میراث ارزشمند معرفی شود.

استاندار اردبیل از «حاج لطیف نباتی‌مقدم، مرحوم اجاقی و ملکی‌ها» به عنوان شخصیت‌های بی‌نظیر و دارای ارزش بالای اجتماعی یاد کرد و گفت: این افراد نه تنها قدمی برای خود برنداشتند بلکه عمر خود را صرف گره‌گشایی از مشکلات مردم در ابعاد مختلف کردند و اعتمادی که مردم به آنها داشته، حکایت از این سرمایه عظیم شخصیتی آنها است.

عاملی افزود: این شخصیت‌های بزرگ و نیکان اردبیل خودشان را وقف خدمت به مردم کرده و در این راه تنها با خداوند معامله کردند و برای خود و وابستگانشان نیز هیچ کار خاص و امتیاز ویژه‌ای قائل نشدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در یک طراحی مناسب در قالب الگوی تربیتی برای نسل آینده می‌توانیم چنین شخصیت‌های ارزشمندی را معرفی کرده و نسل آینده را بیشتر با ابعاد شخصیتی آنها آشنا کنیم.

عاملی اضافه کرد: ما امروز به چنین انسان‌هایی با ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی معنوی‌گرا، مردم‌مدار، دارای تدین و دینداری خاص نیاز داریم تا از شرایط موجود و حصار زندگی روزمرگی رهایی پیدا کرده و در این مسیر جلوه‌هایی از ایثار و از خودگذشتگی را نشان دهیم.

وی بیان کرد: قطعاً وجود چنین افرادی در محلات و بین بازار و کسبه خیر و برکت برای آنها نیز به همراه داشته و در تداوم این مسیر باید جوانان و نوجوانان را با چنین الگوهای شخصیتی تربیت کنیم تا نسل آینده‌ای فاخر و شایسته داشته باشیم.

عاملی ضرورت صیانت از سرمایه‌های اجتماعی را یادآور شد و اظهار کرد: بیش از هر زمان دیگر باید این ارزش‌ها و مبانی معرفتی را پاس بداریم و قطعاً در عبور از این شرایط سخت به همبستگی و همگرایی بیشتر نیاز داریم.

استاندار اردبیل با تبریک نیمه شعبان و میلاد امام عصر (عج) تصریح کرد: آن حضرت بزرگترین موانع رشد و تعالی بیشتر را که بیشتر بر محور اندیشه و تفکر است، از بین برده و انسان را در مسیر سعادت و خوشبختی واقعی رهنمون می‌کند.

در این مراسم که به همت بنیاد «حاج لطیف نباتی‌مقدم» برگزار شد، مدیر این مجموعه گفت: از سال ۹۶ مراسم طریق نیاکان در اردبیل برگزار می‌شود که در سال‌های گذشته از چهره خیر اردبیلی، «ابراهیم فرنام» تجلیل شده بود.

صادق نباتی‌مقدم افزود: امسال نیز مقرر شد تا از سه چهره برجسته، خادم مردم اردبیل، معتمد و خیر «محمد ملکی، داود اجاقی و لطیف نباتی‌مقدم» تجلیل شده و یاد و خاطره این بزرگان اهل بازار و کسبه گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم پنل خاطره‌گویی به همت جمعی از دوستان برگزار و این چهره‌های فاخر تجلیل و خانواده‌های آنها مورد تکریم قرار گرفتند.

کد خبر 5729243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha