۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۸

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد؛

نظارت بر توزیع فرآورده‌های دامی با ۲۱ تیم بازرسی در استان سمنان

نظارت بر توزیع فرآورده‌های دامی با ۲۱ تیم بازرسی در استان سمنان

سمنان- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از اجرای طرح تشدید نظارت بر توزیع فرآورده‌های دامی در استان خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت ۲۱ تیم نظارت و بازرسی به مناسبت عید نوروز اجرایی شده است.

سید حمید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار توزیع اقلام و فرآورده‌های پروتئینی شامل دام و طیور و آبزیان همزمان با فرارسیدن سال نو و ماه رمضان در هشت شهرستان استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این طرح تا پایان ماه رمضان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۱ تیم نظارت و بازرسی در تمام استان سمنان در قالب این طرح حضور خواهند داشت، ابراز کرد: اداره کل دامپزشکی استان سمنان ۴۱ بازرس را برای این منظور در سراسر استان به کار می‌گیرد تا بهترین نظارت بر بازار عرضه محصولات و فرآورده‌های دامی و طیور، صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان و عضو ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه ۹۸۶ مرکز عرضه فرآورده‌های دامی در استان وجود دارد، تاکید کرد: نظارت بر این مراکز در کنار سردخانه‌ها، انبارها و محل‌های نگهداری، مکان‌های عرضه دام و طیور مانند مرغداری‌ها حتی خودروهای حمل گوشت و مواد پروتئینی و… تماماً در دستور کار قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

حسینی با بیان اینکه نگهداری و تأمین و عرضه محصولات پروتئینی باید منطبق با اصول و قواعدی باشد که رعایت آنها تماماً الزامی است، گفت: پیگیری امور و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه با حضور کارشناسان و بازرسان تا پایان ماه رمضان به صورت مستمر در استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بازرسان و کارشناسان دامپزشکی در دو اکیپ سیار و ثابت در مراکز تجمع و بازارچه‌ها و… استقرار خواهند داشت اما در کنار این نظارت‌ها نیاز است که مردم هم موارد عدم رعایت قوانین را به دامپزشکی سراسر استان اطلاع دهند، گفت: سامانه‌های تلفنی دامپزشکی و همچنین تعزیرات حکومتی و صمت آماده دریافت شکایات مردمی است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه این طرح مجموعاً ۵۶ روز کاری دارد و تا سوم اردیبهشت ماه سال آتی ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: برای اجرای طرح بازرسان دامپزشک و پیرادامپزشک در دو شیفت کاری صبح و عصر با ما همکاری و به بازرسی اماکن عرضه محصولات دامی می‌پردازند.

حسینی افزود: تفاوتی که طرح با سال‌های قبل دارد این است که همکاران ما در کشتارگاه‌های دام و طیور نیز استقرار خواهند داشت و بر نحوه تأمین گوشت مورد نیاز مردم نظارت خواهند کرد.

کد خبر 5730926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha