۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸

توسط انتشارات تیمورزاده نوین؛

کتاب «تأثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس» منتشر شد

کتاب «تأثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس» منتشر شد

کتاب «تأثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس» توسط انتشارات تیمورزاده نوین منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تأثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس» نوشته آرمان صالحی به‌تازگی توسط انتشارات تیمورزاده نوین منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب پیرامون بررسی ویژگی‌های مدیرعامل نظیر سن، جنسیت، تحصیلات و تجربه مرتبط با کار و ارتباط آن با کیفیت گزارش حسابرس است.

آرمان صالحی نویسنده این‌کتاب، روزنامه نگار و نویسنده اقتصادی و عضو انجمن روزنامه نگاران، «تاثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس» را با بررسی شرکت‌های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران و استخراج ۱۰۵ شرکت که ویژگی‌های مدیرعامل را در یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی افشا کرده بودند، نوشته است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

فرض بدیهی کارکردی برای تئوری حسابرسی عبارت است از: شواهد کافی و معتبری برای تأیید نظر حسابرسی در مورد کیفیت صورت‌های مالی، وجود دارند و حسابرس می‌تواند این شواهد را در یک زمان منطقی و با هزینه‌های معقول جمع‌آوری و ارزشیابی کند. هدف از بیان این فرض بدیهی توجه بیشتر به بازه زمانی انجام حسابرسی و زمان صدور گزارش می‌باشد.

منطقی نیست که فرض شود که انتشار گزارش حسابرسی تا زمانی به تأخیر بیافتد که دیگر سودمند نباشد. از این دریچه است که شناسایی عواملی که منجر به تأخیر انداختن صدور گزارش حسابرسی می‌گردند، اهمیت می‌یابد. در این کتاب ابتدا مسئله اصلی پژوهش، اهمیت و ضرورت آن مورد بحث قرارگرفته است. سپس توضیحاتی راجع به اهداف و کاربرد نتایج آن و فرضیه‌های پژوهش ارائه‌شده است.

در ادامه روش انجام پژوهش، جامعه و نمونه آماری، روش و ابزار گردآوری اطلاعات، خلاصه‌ای از پژوهش‌های خارجی و داخلی مرتبط با موضوع پژوهش و تعریف واژه‌ها و اصطلاحات و راهبری شرکتی ارائه‌شده است.

این‌کتاب با ۲۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۹۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5732904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha