۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵

رئیس برنامه و بودجه کرمانشاه مطرح کرد؛

پیش‌بینی تامین ۱۰۰ هزار میلیاردتومان اعتبار با اجرای طرح مولدسازی

پیش‌بینی تامین ۱۰۰ هزار میلیاردتومان اعتبار با اجرای طرح مولدسازی

کرمانشاه- رئیس برنامه و بودجه استان کرمانشاه از پیش‌بینی تامین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با اجرای طرح مولدسازی در استان خبر داد.

حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرکت آبفا، دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعتبارات خود را در ردیف‌های متفرقه و متمرکز قانون بودجه سال ۱۴۰۱ جذب کردند که ۸۵ درصد اعتبارات عمرانی بودجه به صورت متمرکز در اختیار دستگاه‌های اجرایی ملی و طرح‌های پیوسته قرار گرفت.

وی افزود: جذب اعتبارات عمرانی به شورای برنامه ریزی استان ابلاغ نمی‌شود بلکه باید برای ایجاد فضای رقابتی در استان جذب بودجه از طریق اقدامات خود دستگاه‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بخش‌های حقوق و مزایای مستمر تا پایان سال جاری به صورت ۱۰۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز تعلق خواهد گرفت و زمینه اعتبارات عمرانی نیز سال گذشته در استان کرمانشاه با دستاوردهای خوبی همراه شد.

نوروزی با اشاره به اعتبارات نفت و گازی که برای استان مصوب شده، خاطر نشان کرد: این اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصدی در سال جاری تخصیص شده و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه انسانی نیز تا ۶۱ درصد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۸ درصد اعتبارات ردیف متوازن بودجه تخصیص یافته و در زمینه اعتبارات استانی نیز تا پایان سال‌جاری اعتبارات قابل قبولی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر مولد سازی دارایی‌های دولت، گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت مصوبه دیگر نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوده که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده که میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با اجرای مولد دارایی‌های دولت تأمین شود.

نوروزی اضافه کرد: آئین نامه اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت ۲۱ دی ماه سال جاری به تصویب رسید که در جلسه امروز این آئین نامه برای مدیران دستگاه‌های اجرایی تشریح گردید.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها برای تکمیل طرح‌های عمرانی، مولدسازی و فروش دارایی‌های مازاد خود اقدام کنند و چنانچه دستگاهی در زمینه فروش و یا مولد سازی دارایی‌های خود اقدام نکند به موجب آئین نامه وزارت اقتصاد و دارایی و اداره کل اقتصاد و دارایی استان اقدام به فروش این اموال انجام می‌گیرد.

نوروزی در پایان متذکر شد: در صورت فروش اموال از سوی اداره کل اقتصاد و دارایی استان به موجب آئین نامه مربوطه پنج درصد از منابع حاصل از فروش موبایل سازی اموال به استان باز می‌گردد و برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام به دستگاه‌های اجرایی تعلق خواهد گرفت و مابقی آن در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد.

کد خبر 5735287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha