۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد؛

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی استان از اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه از ۱۱ الی ۱۴ فروردین ماه به علت بارش باران و کاهش دما خبر داد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بررسی آخرین داده‌های هواشناسی موجی ناپایدار در ساعاتی از روز جمعه تا صبح شنبه شرایط را برای وقوع بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید احتمالاً رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ، در استان کرمانشاه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمانشاه در حوزه بارش و کاهش دما، افزود: هشدار هواشناسی برای بارش از روز جمعه ۱۱ فروردین تا روز شنبه ۱۲ فروردین خواهد بود و عمدتاً در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان شامل شهرستان‌های سنقروکلیایی، کنگاور، هرسین، صحنه، کرمانشاه، پاوه، روانسر و جوانرود نمود بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی از مخاطرات احتمالی است.

دولتشاهی با اشاره به کاهش دمای هوا، گفت: همچنین از روز جمعه ۱۱ فروردین ماه تا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین کاهش کمینه دمای هوا در مناطق سردسیر و معتدل به سه تا هفت درجه زیر صفر پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش دما کل استان کرمانشاه را در بر می‌گیرد، ادامه داد: احتمال سرمازدگی باغات، مزارع و گلخانه‌ها بر اثر کاهش محسوس دما دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: احتیاط در رانندگی، تسریع خدمات به مسافران نوروزی، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، مدیریت مصرف انرژی، تدارک تمهیدات لازم برای محافظت از باغات، زراعت‌های موجود و محصولات گلخانه‌ای در مقابل کاهش دما، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

کد خبر 5743150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha